handdator

Visa fullständig version : Sicket mögprogram!!!



Thomas
2017-03-11, 20:59
Här sitter jag och försöker få ihop lite film från dagens flygningar, och använder Microsoft's Movie Maker.
När jag klipper ner en 36-minuters film till ca 6 minuter, och gör en massa delningar för att ta bort vissa klipp, så blir vissa avsnitt helt svarta. Sen kan det vara normal visning i kommande avsnitt!
Klipper jag bort de svarta avsnitten, så förflyttar sig det svarta till andra avsnitt!!
Snacka om enerverande program!

Gör JAG något fel??
Har någon annan samma problem??
Finns det något liknande gratisprogram som är bättre??

Kenneth E
2017-03-11, 21:05
Hade samma problem när jag endast körde med 8GB internt. Slutade ändå med ett inköp av program, då de innehåller helt andra möjligheter, allt gott är inte gratis.

Mr J
2017-03-11, 21:26
Det är många som har samma problem, en del har lyckats lösa problemet genom att uppdatera grafikdrivrutinerna.
Annars finns det massor av tips här https://www.youtube.com/results?search_query=windows+movie+maker+black+scr een nåt kanske funkar.

uffe_46
2017-03-11, 21:45
När jag läste rubriken trodde jag det gällde melodifestivalen :icon_pidu:

Thomas
2017-03-11, 21:54
Ligger nåt i det, Uffe....

pgrts
2017-03-12, 06:50
Jag får samma om jag kör från extern disk.
Jag lägger en kopia på filmerna lokalt på"skrivbordet" under tiden jag editerar.
Fick du med den fina rollen ? Jag har ett par sekunder.

R_Sjostedt
2017-03-12, 06:50
När jag läste rubriken trodde jag det gällde melodifestivalen :icon_pidu:

:sarcastic::sarcastic::sarcastic:

Ålänning
2017-03-12, 08:11
Nu använder ju inte jag MovieMaker, men oavsett program så har jag lärt mig att när jag ska spara under redigeringens gång så sparar jag med nytt namn så det blir ett drös versioner så man kan backa.

Har samma problem i Sony Vegas (klippen blir dock röda) och där räcker det med att döpa om originalfilen och "koppla på nytt" (egenskaper på klippet), behöver ju inte alls fungera i ett helt annat program. Men samma fenomen, när man väl fått bort en röd jävel så kommer nästa.

Sen kom jag runt problemet genom att slänga in klippet/klippen i Vegas, direkt rendera det/dem, ersätta originalklippen och istället använda de nyrenderade klippen (programmet borde ju klara sina egna klipp, som dessutom blev mindre i filstorlek och lättare hantera samt knappt märkbar bildkvalitetsförsämring). Sen dess har det funkat. =)

Nu är Adobe Premiere Elements på väg. Kostar inte mycket.

bem
2017-03-12, 08:56
Ålänningen,
Jag har Adobe Premiere Elements 15 och vissa saker i den är bra att göra, t ex moving map. Men annars använder jag mest GoPro Studio som jag tycker har det mesta för att snabbt och enkelt göra en video. Nackdelen med GoPro Studio är att den kan trilskas med långa video, som den inte riktigt är gjord för vad jag förstått. Den kraschar lite titt som tätt.
/Bo

Elgstrand
2017-03-12, 15:19
För mig har det funkat att spara projektet och stänga ner programmet och öppna det sparade projektet igen. Då fungerar alla klipp som vanligt igen.