handdator

Visa fullständig version : Futaba FGH 12



waqr
2017-07-11, 17:27
Har en kompis som har ett problem med denna radion. När man ger höjd så rör sig även rodret en aning. Ingen mix ligger inlagd.

Vad kan detta bero på?

K-Å
2017-07-11, 19:20
Har råkat ut för detta på min FG 12 vid programmering av modell vid 2 tillfällen, då rörde sig skev och höjd samtidigt. Jag valde ett nytt modellminne då jag inte kunde hitta en aktiv mix i menyerna eller elevonmix aktiv. Har ingen bra förklaring till fenomenet.

MVH K-Å

bem
2017-07-12, 00:44
Om det inte är allför koplicerad programering i radion på denna modell så skulle jag nog skapa en helt ny modell i radion och göra inställningar på den. Går kanske fortast så. Ni kan ju jämföra med den gamla vid behov.
Ställ in en sak i taget, kolla att det funkar som ni önskar, gå därefter på nästa inställning och kolla sen den. Osv.

/Bo

waqr
2017-07-13, 11:11
Tack för svaren. Helt plötsligt så verkar det fungera nu så det verkar vara nåt udda fenomen som bara händer precis som K-Å säger.

McRegor
2017-07-13, 11:28
Inte så att det är nån Aux-kanal som har nån switch eller annat tilldelat? Hade nåt skumt på min 10C till dess jag "råkade" upptäcka menyn för Aux-kanalerna och dessa var tydligen standardmässigt tilldelade olika switchar tror jag det var. Tog bort detta och sen fungerade det som tänkt.
Roger