handdator

Visa fullständig version : Test av "drönare" i Råd & Rön.



bem
2018-03-23, 17:05
Hej,
Jag prenumererar på Råd & Rön och jag blev ganska förvånad när senaste numret (nr 3 2018) damp ner i brevlådan igår. Test av drönare. Lite oväntat. Jag flyger inte multikopter själv (annat än en liten Traxxas La Trax Alias, som jag skojflyger med lite ibland sen några år tillbaka). Men det var ändå intressant att läsa Råd & Röns test av drönare (multikoptrar i detta fall). DJIs drönare/multikoptrar låg i topp i testet med Maveric Pro tätt följd av Phantom 4. GoPros Karma 5+Hero 5 låg bland de sämre trots ett ganska högt pris. DJI's olika multikoptrar i testat la beslag på plats 1-5 (av 11) bland de testade drönarna.

/Bo

FinnbyFraggel
2018-03-23, 17:14
Har inte själv tidningen, men det skulle vara intressant att veta om dom även tar upp regler och lite var och hur man får och bör flyga eftersom det är en viktig del för att kunna använda maskinen.
/Jonas

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk

Thomas
2018-03-23, 20:19
Intressant!
Dock skrivs inte namnen ut i webbversionen...

https://www.radron.se/tester/ljud--bild/dronare/

bem
2018-03-25, 13:55
Har inte själv tidningen, men det skulle vara intressant att veta om dom även tar upp regler och lite var och hur man får och bör flyga eftersom det är en viktig del för att kunna använda maskinen.
/Jonas
Skickat från min SM-A310F via Tapatalk

Ja, de hade med en spalt "Nya regler för drönare" på sid 25 med 13 punkter.

/Bo

Michael
2018-03-25, 20:54
Både GoPro Karma och 3DR Solo som tycks förekomma i Råd&Röns test är "utgångsmodeller" såtillvida att respektive tillverkare drar sig ur drönarmarknaden. Det tycks som om DJI kopplat greppet på marknaden. De gör bra "drönare", men hur är det med service och support i Sverige?
Någon som vet?