handdator

Visa fullständig version : Video ifrån hobbybutik i Japan



zeno
2019-07-04, 14:30
Mest bilrelaterade grejer i butiken. Men ändå blir man imponerad och rätt avis :)

https://www.youtube.com/watch?v=LryGRGeMhZE

Phastey
2019-07-05, 12:15
"Super Rajicon" - Var inne i motsvarande butik i Tokyo för några veckor sen. Om ni vill se fler bilder, kolla under "Hobbyshoppar"

Känns helt overkligt att gå runt bland fulla hyllor med Pilot, MK, Futaba, OS, YS, Saito, Tamiya...

jaka
2019-12-19, 16:49
Hej!
Var fanns alla träbyggsatser på flygplan och alla glödstiftmotorer?

Phastey
2019-12-19, 18:17
I tokyobutiken fanns alla motorer bakom disk. Byggsatserna syns på bilderna från den butiken jag besökte (se tråden ”hobbyshoppar”-hobbyaffär i Tokyo.

69606

Michael
2019-12-20, 16:13
Hej!
Var fanns alla träbyggsatser på flygplan och alla glödstiftmotorer?
Tyvärr är det ganska ont om den varan i japanska hobbybutiker, åtminstone de som jag lyckats hitta vid mina besök i bl.a. Osaka och Tokyo. Bilar och elhelikoptrar dominerar totalt. Ibland kan man hitta mindre byggsatser från OK Models, men inte så mycket mer än så. Orsaken är väl helt enkelt att det är väldigt ont om platser lämpliga för modellflyg.
Största behållningen med att besöka hobbyaffärer är annars att botanisera bland alla småtillbehör som finns i butikerna och som man sällan hittar annorstädes. Senast köpte jag på mig drevsatser till några av mina JR-servon. De är tyvärr numera nästan omöjliga att få tag på.

Phastey
2019-12-21, 08:53
Ett litet utbud hade de iallafall:
69628


69629