handdator

Visa fullständig version : Airmedia



OlleG
2019-11-17, 11:12
Hej
Sökte en specifik (inte allt för dyr som tur var) pryl och hamnade direkt på Airmedia och då de var en av få som verkade ha artikeln beställde jag direkt, utan att passera huvudsidan. Fick ett bekräftelsemail som sa att de skulle skicka varan så fort jag satt in pengarna på deras konto. Gjorde det men hörde inget mer.
Då gick jag in på deras huvudsida och såg att shoppen var stängd sedan länge.

Vet någon om det numera finns någon person bakom eller är det bara en spöksida som ligger kvar?

Eftersom det inte var mer än ett par hundralappar kan jag väl leva med mitt misstag, men lite störande att bekräftelsemail går ut som om det fungerar som vanligt. Och finns det någon där kanske det går att få tillbaka pengarna.....

/OlleG

McRegor
2019-11-17, 11:29
Ägaren (eller numera f d ägaren) till Airmedia brukar dyka upp här i forumet emellanåt så förhoppningsvis gör han det även i denna tråd.
Roger

AM
2019-11-17, 14:04
Jag har inte lagt ner Air Media och äger fortfarande företaget. Pga sjukdom är min arbetsförmåga kraftigt reducerad. (Inlagd på sjukhus februari - mitten av juni i år). Jag går omkring med en hjärtpump vilket innebär en hjärtkapacitet typ viloläge.

Det finns fortfarande ganska välfyllda lagerhyllor och jag säljer varor då och då när jag har möjlighet. Det finns en hel del FrSky-produkter, ett antal ASP-motorer, Bränsleslangar, servotestare, NiMh-batterier, etc.
Mitt tips är att skicka ett mail till mig på 0ve_am@yahoo.se. Har jag varan hemma kan jag skicka den.

Mvh
Ove

OlleG
2019-11-17, 15:21
Tack för info.
/OlleG

Petrik59
2023-01-28, 10:34
Är Airmedia fortfarande igång?
Kommer inte åt airmedia.se

McRegor
2023-01-29, 08:48
Har för mig att företaget i praktiken avvecklades för nåt år sen - men Ove svarar väl bäst själv på den frågan.
Roger

AM
2023-02-06, 22:34
Jag har firman kvar. La ner hemsidan då den krävde större arbetsinsats än vad försäljningen gav.
jag har dock några varor kvar på hyllan. Skicka ett mail till mig på: ove_am(at)yahoo.se så kan jag se vad jag har hemma.

Gasman
2023-02-11, 18:10
Hej Ove!
Köpte min Taranis av dig för jättelänge sedan. Funkar kanon. Jag köpte också nån pryl (se bild) som jag aldrig har använt och nu minns jag inte vad den var till för. Tror det var för att uppgradera firmware eller nåt sånt. Känner du igen vad det är för grej och vad man ska ha den till?

75759

AM
2023-02-16, 22:01
Hej, känner inte igen prylen, men verkar vara en programmeringskabel. Kanske du kan hitta den på Frskys hemsida: Frsky-rc.com.
Mvh
Ove

Pumpe
2023-05-14, 20:45
Hej Ove. Jag lyckas inte skicka mail till dig. Tänkte kolla om du hade några frsky grejer kvar i lager.

Mvh

AM
2023-05-19, 22:48
Hej, jodå, jag har en del kvar. Skicka mail på: ove_am(at)yahoo.se

Pumpe
2023-05-21, 14:58
Hej. jag skickade mail förra söndagen.

mvh