handdator

Visa fullständig version : Info efter möte med TS 2020-11-11



kjni
2020-11-11, 14:18
Översikten uppdaterad! 72067
Fältregistret uppdaterat med info om 2021
(https://www.faltregister.se)
Vi har idag haft möte med TS för att nå konsensus om hur vi skall kunna hantera våra medlemmar (och blivande medlemmar) under 18 års ålder. Våra förslag är nu helt i linje med vad TS kommit fram till och från årsskiftet kommer reglerna att se ut som i bifogade flödesschema. Våra önskemål och argument har blivit mycket seriöst hanterade av våra kontaktpersoner och TS som myndighet.

Vi har en pågående ansökningsomgång med nya eller uppdaterade modellflygfält och i denna process kommer vi också att ta med uppdaterade säkerhetsregler som behöver en del anpassning för att gå ihop med dagens överenskommelse.

Modellflyget är som vi ser det inte hotat av de nya reglerna - vi kan nu fokusera på att attrahera nya medlemmar till våra klubbar!

För RCFF
Kjell och Micheal

För SMFF
Anders Jonsson

Michael
2020-11-11, 15:40
Ah vad jag är glad idag. Grattis till alla landets modellflygare och även till RCFF och SMFF som står enade bakom regelverket
Bästa hälsningar, Michael

Ripa
2020-11-11, 16:36
Mycket roligt!

Nu är plötsligt möjligheterna större, än alla de de problem som vi trott oss se som mörka moln för framtida ungdomsverksamhet i landets modellflygklubbar.

Med rätt information, och bra PR verksamhet, kan klubbarna värva många nya medlemmar genom dessa regler.

Stort TACK till Kjell och Michael på RCFF, och Anders på SMFF, som genom ett sakligt och trovärdigt arbete, deltagit i många möten för att trygga modellflygklubbarnas framtid på landets modellflygfält!

Med vänlig hälsning
Mats Erlandsson
www.ripamfk.com

K-Å
2020-11-11, 18:15
Bra jobbat det gick som vi hade hoppats och nu blir ungdomsverksamheten på fälten hanterbar

Ville
2020-11-23, 14:32
FANTASTISKT!
Detta var kul läsning. Mycket bra nya regeler-sammanfattning, så ska det se ut.
Det blev ju mycket bättre än jag befarat när man försökt hänga med en del diskussioner.
Jag tackar alla inblandade som gjort enligt mitt förmenande ett strålande jobb.

/Ville :applouse: