handdator

Visa fullständig version : Justera uppgifter i Cardskipper



Gasman
2020-12-28, 13:20
De flesta har fått galna födelsedatum i Cardskipper. Det är dock enkelt att justera detta. Vid medlemskortet rullar du nedåt tills du kommer till "Uppdatera dina uppgifter!". Klicka på den så kommer du till alla dina uppgifter. Klicka på födelsedatum så kommer det upp en kalender där du kan välja ditt korrekta datumet.
OBS: Du behöver inte vandra månad för månad tillbaks i tiden utan klicka på årtalet uppe till vänster så kan du välja aktuellt årtal direkt! Innan uppgifterna slår igenom på medlemskortet måste du logga ur Cardskipper och logga in på nytt.

Thomas
2020-12-28, 13:33
I personuppgifterna blir det rätt födelsedatum vid uppdatering, men på medlemskortet är jag fortfarande född 1904-01-12, både på CS's hemsida och i appen...

Inte undra på att man börjar känna sig lite sliten!
:banghead:

Gasman
2020-12-28, 14:25
Logga ur Cardskipper och när du loggar in igen blir det rätt på kortet!

uffe_46
2020-12-28, 17:05
Tack det funka för mig............andra gången jag gjorde det

McRegor
2020-12-28, 17:10
Jo - tricket är som Mange säger att logga ur och logga in igen på mobilen. Sen hade jag uppenbarligen missat detta med att man kunde stega även årtalet..:)
Tack för tipsen !
Roger

anpe
2020-12-28, 18:29
Kul !! Plötsligt blev jag äldre än dig..1903-03-15

kjni
2021-01-07, 09:53
Godmorgon och god fortsättning!

Jag har fått många frågor angående Cardskipper...här kommer några svar/förklaringar:

1/ Att alla plötsligt blivit väldigt gamla beror inte på något fel. Vi hade inte födelsedatum i vårt tidigare register och för att kunna flytta över uppgifterna till Cardskipper, där födelsedatum måste finnas med, var vi tvungna att ge alla ett fingerat födelsedatum. För att det sedan inte skulle kollider med riktiga datum när vara och en uppdaterar med sina riktiga datum fick alla bli så osannolikt gamla. Gå bara in i Cardskipper och ange er riktiga ålder.

2/ Nästa klagomål rör att efter uppdatering av uppgifter i Cardskipper blir inte medlemskortet uppdaterat. Det är så att både i appen och i webbläsaren på datorn är medlemskortet en bild och på webben lagrar app och webbläsare bilder i enhetens cacheminne. Detta för att minska trafiken över nätet. Även om uppgifterna i Cardskippers databas är ändrade och korrekt sparade blir inte alltid den lagrade bilden på din enhet uppdaterad direkt utan det som visas upp är den gamla bilden. Du kan tvinga din enhet att hämta en ny bild genom att stänga ner och starta om appen/webbläsaren eller på datorn tömma webbläsarens cacheminne. Då hämtas en ny uppdaterad bild.

Nu har 681 av 1166 medlemmar börjat använda cardskipper. Bara resten kvar!

Med vänlig hälsning,
Kjell Nilsson

72346