handdator

Visa fullständig version : Cardskipper/OperatörsID



Bj
2021-01-24, 14:32
Hej!

Kan vara jag som är blind med under mitt namn på Medlemskorter i Cardskipper så står det, EU/TS OperatörsID:

Så min enkla lilla fråga är vart lägger jag in mitt OpertatörsID från TS?

McRegor
2021-01-24, 15:13
Gå ner en bit till "Uppdatera dina uppgifter" - där kan du lägga in ditt Op-id. Sen tror jag att du måste logga ur och sen logga in igen innan det syns på "kortet".
Roger

Carl
2021-02-03, 09:16
Hej!

Finns det ett nummer som man betalar till som man gör i vanliga
fall när man Swichar? Det gäller medlemsavgiften!
Vad är Cardskipper??
Roger Karlsson ( Carl )

Balcke
2021-02-03, 11:10
Hej!

Finns det ett nummer som man betalar till som man gör i vanliga
fall när man Swichar? Det gäller medlemsavgiften!
Vad är Cardskipper??
Roger Karlsson ( Carl )


Läs här: https://rcff-register.se

//R

OlleG
2021-02-14, 14:18
Hej
Ni som ser OperatörsID i Cardskipper app:en. Har ni registrerats för 2021. För mig finns inget sådant under "Medlemskoder". Är fortfarande på 2020.
/OlleG

kjni
2021-02-14, 15:03
Hej
Ni som ser OperatörsID i Cardskipper app:en. Har ni registrerats för 2021. För mig finns inget sådant under "Medlemskoder". Är fortfarande på 2020.
/OlleG

Hej Olle,

Kan inte se att du varit medlem i RCFF förra året och då är dina uppgifter inte flyttade till Cardskipper. Hittar dig inte heller i Cardskipper så du behöver gå till https://apply.cardskipper.se/l60 och fylla i dina uppgifter. När du gör det finns det ett fält som heter EU/TS OperatörsID där du kan fyll i ditt nummer. Du kan också betala medlemsavgiften för 2021 direkt i Cardskipper.

Med vänlig hälsning, Kjell Nilsson
Kassör RCFF

McRegor
2021-02-14, 17:41
OlleG - skall du vara RCFF-ansluten via din klubb fr o m 2021 så är det inte säkert att klubben hunnit skicka in dina uppgifter. I annat fall är det ju som Kjell beskriver.
Roger

puggen
2021-02-14, 17:49
När syns det att man betalat för 2021, betalade via cardskipper..

/Roffe

kjni
2021-02-14, 18:07
När syns det att man betalat för 2021, betalade via cardskipper..

/Roffe

Hej, det ser OK ut när jag tittar i Cardskipper. Däremot hade du 2 poster i registret, en gammal importerad från vårt gamla register och en ny som du skapat själv när du betalade. Betalningen är verifierad och jag har raderat den gamla posten. Du bör nu se ett korrekt medlemskort via appen eller i datorn. Hör av dig annars.

En betalning i Cardskipper skall normalt synas nästan direkt i medlemskortet i appen/datorn. Du bör också ha fått ett kvitto från Cardskipper på betalningen i din mail (om den är riktig/fungerar).

Med vänlig hälsning, Kjell Nilsson

Cometen
2021-02-14, 19:29
Hej Kjell kolla mitt också betalade 31/1
Mvh Nisse

kjni
2021-02-14, 19:56
Hej Nisse,
Ser helt OK ut i registret. Betalt och ett medlemskort med Op-ID och allt....

Med vänlig hälsning, Kjell Nilsson

Cometen
2021-02-14, 20:36
Men det står medlem 2020 på sidan?

kjni
2021-02-14, 20:53
Men det står medlem 2020 på sidan?

Ahaa...Du menar på forumsidan. Det finns för närvarande ingen automatisk koppling mellan forumet och medlemsregistret. Forumet uppdateras manuellt och det är olika personer som sköter forum och medlemsregister. Uppgifter skall levereras ur medlemsregistret och sedan hanteras av forumadmin. Det kan ta lite tid ibland...

Vårt officiella medlemsregister är numera Cardskipper och det som finns där är det som gäller.

Med vänlig hälsning, Kjell Nilsson
Kassör RCFF

Cometen
2021-02-14, 21:41
Ok tack Kjell
Mvh Nisse

puggen
2021-02-15, 08:28
Jag har fått kvitto från cardskipper men om du kollar i inlägget ovan ditt här så står det inte "medlem 2021" ovan min bild...
/Roffe

turbin
2021-04-03, 16:19
Hej, hade operatörsiD tills nu, men nu har det försvunnit på Cardskipper. Finns kvar på transportstyrelsen, kanske det blev nåt vingel när årsavgiften betalades!
/Matti

kjni
2021-04-03, 21:23
Hej Matti,

Det finns ingen koppling mellan TS register och Cardskipper så alla som vill ha sitt OP-ID på medlemskortet måste själva lägga in det. Om du haft det på kortet i Cardskipper har du nog själv lagt in det tidigare. Den fil med medlemmar jag fått från Skvadern innehåller inget OP-ID för dig.

Kanske kan det vara så att du lagt in det tidigare och att det försvann när jag importerade 2021-års medlemmar från excel-filen till Cardskipper. Rimligen skall ett tomt värde i importfilen inte skriva över ett befintligt värde i Cardskipper...men...

Du måste nog tyvärr lägga in det på nytt. Under medlemskortet, både på smartphone och dator, finns en länk för att uppdatera uppgifter i registret. Via den kan du lägga dit ditt OP-IP. Fungerar det inte kan du skicka ditt OP-ID till mig så lägger jag in det.

Med vänlig hälsning,
Kjell Nilsson
Kassör RCFF

Danne1700
2021-04-04, 07:55
Jag betalade i Carskipper för rätt länge sedan men står fortfarande som medlem 2020. Är det något jag inte gjort? Oops, ser nu svaret ovan på liknande spörsmål.
Men ändå.

turbin
2021-04-04, 08:42
Ja ha, och jag som trodde det var”Harry Haffa” från transportstyrelsen som hade varit ute och kollat och som sen drog in mitt tillstånd!! Jo jag hade lagt in iD själv och ska fixa det igen för det var ju enkelt.
Tack för svar Kjell och vi syns snart.
Mvh
Matti