handdator

Visa fullständig version : Nånting hände vid serverbytet...



Thomas
2023-01-14, 17:02
När jag öppnar www.rcflyg.se, så ser det ut som på bilden, d.v.s. utan inloggning.

75453

Klickar jag sen på "Start" uppe till vänster, så är jag plötsligt inloggad!

75454

Inte för att det gör så mycket, men tidigare så kom jag in inloggad direkt.....

Danne1700
2023-01-14, 17:32
Jag fick byta min genväg i Safari, alltså deleta den gamla och skapa en ny från scratch.
Antagligen gjorde jag mig av med gamla kakor på det viset.
Nu är allt som vanligt.

kb
2023-01-14, 18:24
Jag använder Firefox och hade samma problem. Tog bort genvägen(som Danne skriver) startade om webläsaren och loggade in på RCFF och sedan skapade en ny genväg. Sedan fungerar det igen som tidigare som det skall.

Thomas
2023-01-14, 20:59
Ok, fixat!

Lars 41an
2023-01-14, 21:03
Med Firefox fick jag logga in på nytt och sen har RCflyg.se fungerat som vanligt.:)

Det är värre med min android-mobil. Försöker se på https://www.rcflyg.se och får då till svar en röd triangel med utropstecken i. Texten under lyder :
"Anslutningen är inte privat. En angripare kan försöka stjäla dina uppgifter från www.rcflyg.se."
Bilderna som lockar med att tjäna pengar utan att anstränga sig dyker fortfarande upp ibland men aldrig i PC'n med Firefox.

Är min telefon infekterad eller är det något strul på RCFF's webbhotell? :bawling:

Lars

DrHanke
2023-01-21, 09:31
Jag har märkt att något med cookies vart knas då vårat webhotell flytta över oss till deras nya serverpark. Hittils har jag själv lyckats lösa det genom att rensa mina "cookies".

Bokmärken kan vara luriga beroende på vart i forumet man skapat dem, bäst är att alltid kontrollera dem så att det innehåller en ren url, dvs "https://www.rcflyg.se" och inte url som innehåller kodsträngar etc då detta kan ge felaktigheter beroende på enhet webläsare etc.

Skumma länkar och bilder ska ja ha lyckats rensa bort, jag har inte lyckas hitta fler skumma filer på servern men å andra sidan har de jag hittat varit ritikgt lura så har bäst är om jag kan få en screenshot eller url länk så jag kan kolla dem. Jag brukar kolla på min iphone och ipad kontinuerligt efter om jag får skumma länkar men hittils inte fått någon så jag är mer än glad om ni finner något och kan skicka dem så jag kan kolla upp det.

McRegor
2023-01-21, 09:39
För mig har det till synes fungerat helt friktionsfritt under senare tid...:)
Roger

DrHanke
2023-01-21, 12:24
Jag har idag även funnit ett fel på ett dns record, *.rcflyg.se och www.rcflyg.se pekade på olika IP vilket kan ha åsamkat problemen med att man inte är inloggad korrekt då det gått till två olika webservrar hos vårat hotell. Får se om det kan lösa det sista felen som uppstår.

kjni
2023-01-21, 15:49
Toppen DrHanke! Tack!
:pcguru:
/Kjell

Carl
2023-03-09, 07:13
Hej!
Jag har laddat Cardskipper, hittar ingenstans där jag kan betala medlemsavgiften som är 150 kr för flygplan tror jag?

Jag har varit medlem i rcff och dom övriga förbunden sen låååångt tillbaka, det verkar som jag måste ge upp då jag inte klarar av det nya med Cardskipper. det har ju gått bra tidigare.

kjni
2023-03-09, 09:06
Hej!
Jag har laddat Cardskipper, hittar ingenstans där jag kan betala medlemsavgiften som är 150 kr för flygplan tror jag?

Jag har varit medlem i rcff och dom övriga förbunden sen låååångt tillbaka, det verkar som jag måste ge upp då jag inte klarar av det nya med Cardskipper. det har ju gått bra tidigare.

Hej Carl!

Ge inte upp riktigt än - det är många som reagerar på att det är svårt med Cardskipper och det går fortfarande att "runda" problemen och betala direkt via Swish eller bankgiro MEN för mig som kassör är det en stor arbetsbesparing om så många som möjligt betalar via Cardskipper. Jag håller på att sätta ihop en "den ultimata guiden för betalning av medlemsavgiften via Cardskipper". Den kommer att vara klar under dagen eller allra senast i morgon så då blir det lätt...

Om inte guiden hjälper fyller jag på den här tråden med Swishnummer...och vår medlemsavgift är opåverkad av senaste tiden inflation och prishöjningar och är fortfarande bara 100 kr/år eller 27 öre/dag. Billigt och riktigt prisvärt!

Håll ut! Du är viktig och vi behöver alla medlemmar för att kunna jobba vidare för modellflygets framtid!

MVH
Kjell Nilsson
Kassör RCFF

kjni
2023-03-10, 11:14
Här kommer en guide för betalning av vår medlemsavgift via Swish. Har försökt få med de olika alternativ som kan vara aktuella.

Manualen finns här: https://rcff-register.se/shootout/wp-content/uploads/2023/03/Betalningsbeskrivning-RCFFCardskipper.pdf

På den här länken finns en sida med övergripande information om RCFF medlemsavgifter och Cardskipper:
https://rcff-register.se/shootout/?page_id=196

När du är nära att ge upp....det är också möjligt att betala direkt via Swish 123 557 33 57 eller BG 5362-3591.

OBS att det är viktigt att direktbetalningar enligt ovan innehåller tillräckliga uppgifter för att kunna matcha betalningen till uppgifter i vårt medlemsregister Cardskipper. Räkna också med att uppdatering av medlemskortet i Cardskipper kommer att ta en del tid då betalningar utanför Cardskipper kräver mycket manuell hantering.

QR-kod för betalning direkt med Swish:

75876

MVH
Kjell Nilsson
Kassör RCFF