Reklam

 
Visa RSS-flöde

Alla blogginlägg

  1. Nya RealFlight 7 - RC Simulator i Tre Versioner

    Great Plane's RealFlight 7 finns nu tillgängligt i Sverige.
    I version 7 har man förbättrat grafiken ännu mer och flygmodellernas beteenden är otroligt realistiska. Tack vare Great Plane's TruView-teknik är ljus, skuggor och reflexer mycket verklighetsnära.

    Nytt för version 7 är att den släpps i tre versioner:

    GPMZ4512
    Med Interlink Elite USB-radiomodul

    GPMZ4514
    Med interface som kopplas mellan dator och Hitec, Spektrum eller Futabasändare ...
  2. Inomhusflyg i Växjö Arena 2014

    Hej Modellflygare!
    Är det någon som vet om det blir någon träff för inomhusmodeller i Växjö Sporthall/Arena januari 2014

    Den som vet tala om när:

    Med vänlig hälsning
    Jan-Ivar i Bromölla
    Kategorier
    Okategoriserat
  3. Hubsan Westland Lynx - En lagom inomhushelikopter

    Westland Lynx är en perfekt helikopter att börja flyga med eller ha som inomhusmodell nu under vintern, för dig som gillar lite lugnare flygning.
    Modellen är mycket detaljerad och trots att den är ganska liten flyger den stabilt ute även om det blåser lite.
    Detta är en klart lyckad 4-kanalshelikopter!

    Se vår video med Hubsan Westland Lynx.
  4. DIY Tricopter. RCexplorer/Hallstudio mix

    Hej på er!

    Tänkte skicka upp en liten "byggtråd" här.
    Jag har tyvärr inte tagit bilder på allt under tidens gång, men tänkte vara torr & berätta lite bara... Med ett par bilder & kanske nån film på vägen.

    Bakgrund
    Jag har flera gånger tidigare varit nyfiken på RC FLyg & Helikoptrar, men har blivit avskräckt av kostnaderna (en 6kanals transmitter kostade ju 2.5k minst bara den). Jag har dock ALDRIG tidigare flygit något alls, inte ...
  5. Modellflyg meeting på Lundafältet utanför Nyköping den 17/8

    Citat Ursprungligen postat av Sweeper Visa inlägg
    Lite mindre än 2 veckor kvar nu.

    Jag tänkte ställa ut några av mina icke färdiga projekt om det kan vara av intresse?!?


    Göran
    hej Göran
    tar du med Catalinan skulle va kul att se den.
    Blomman
    Kategorier
    Okategoriserat