Reklam

 
Visa RSS-flöde

Alla blogginlägg

  1. Första utomhusflygningen med 228:an.

    Hej

    Jag har nu fått upp min 228:a i luften för ett par hovringar. Jag lyfte ca 50 - 60 cm över marken och försökte hovra men den medföljande radion behöver nog kalibreras lite för helisen rörde sig lite framåt. Vet dock inte om det var sändaren eller något annat. Tyvärr råkade jag landa lite för hårt så stjärtstabben bröts av men jag har beställt en ny från reservdelsrc och när den kommer med posten så är det bara att byta den söndriga mot den nya.

    5/2 2013 beställdes 2 ...

    Uppdaterad 2013-03-22 klockan 11:58 av teamleader

    Kategorier
    Rescension av Nine Eagle Solo Pro 228
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	365f9260-0fff-4f97-b778-72081917e945_l.jpg 
Visningar:	107 
Storlek:	7,3 KB 
Id:	36610   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	8e7670db-ec3e-461b-b3fd-194ca9aaaa0a_l.jpg 
Visningar:	114 
Storlek:	17,0 KB 
Id:	36611  
  2. Nyheter från KDS - E-Bar V2 och ny 700 helikopter

    Nyligen har KDS släppt E-Bar V2 som är en uppgradering av sitt första flybarless system. Den nya är inte tänkt att ersätta den första utan ska finnas som ett mer avancerat alternativ.
    KDS EBar V2 är främst gjord för flybarless rc helikoptrar i 450 - 700 storleken, till skillnad från första versionen som också rekommenderades till 250-modeller.
    (KDS gör ju ingen 250-helikopter längre, villket kan vara anledning till denna justeringen)

    KDS har också en helt ny 700 ...
  3. Min profilbeskrivning.

    Hej

    Jag heter Mathias Nilsson, forumnamn teamleader, och är 43 år gammal, neurologiskt funktionshindrad från födseln och arbetslös sedan 20 år tillbaka. Fick diagnosen Cerrebellär Ataxi,CA, för 10 år sedan. Någongång på 90 talet ,tror jag, byggde och flög jag många plankplan och träningsflög mycket med lärare ute vid flygfältet i Rollsbo i Kungälv. Jag såg då många skickliga heliflygare därute och redan då tänkte jag att en dag vill jag också lära mig att bygga och flyga en RC - heli, ...

    Uppdaterad 2013-03-13 klockan 14:07 av teamleader

    Kategorier
    Rescension av Nine Eagle Solo Pro 228
  4. Ny video från nu i helgen med radiostyrda helikoptern Double Horse 9116.

    Vi testar helikoptern både inomhus och utomhus. Den klarar vinden ute förvånansvärt bra för att vara en så liten helikopter.

    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=NZlSHvZWjcE
  5. RC Hobby Sweden firar ett år. Se vår kampanj!

    Lördag den 10/11 blir RC Hobby Sweden ett år.
    Det har varit ett händelserikt år och det är från våra hjärtan som vi vill tacka alla för den positiva feedback vi fått.


    Bland årets alla händelser vill vi framför allt nämna vårt påbörjade samarbete med Kinesiska KDS Model och satsningen på Himoto’s radiostyrda bilar som stora höjdpunkter.


    Nu firar vi ett år och det gör vi med en riktigt härlig kampanj som pågår fram till och med söndag 11/11 -12. ...

    Uppdaterad 2012-11-09 klockan 16:14 av hobbysweden.se

    Kategorier
    Okategoriserat
Sidan 10 av 19 FörstaFörsta ... 56789101112131415 ... SistaSista