Simulatorer

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • OlleG
    • aug 2006
    • 287

Simulatorer

Hej
    Flyger idag RealFlight 7,5. Är egentligen nöjd med det mesta men väldigt svårt att få till bra orientering, dvs kunna flyga parallellt med landningsbanan. Helt enkelt träna ett IMAC eller F3A program.

Ni som flyger senare varianter av RF eller jämfört med andra simulatorer.
    Har de utvecklats mycket sedan RF 7,5? I fysikmodellen och/eller andra egenskaper, som tex detta med orientering.
    /OlleG
  • Per P
    • jun 2007
    • 1285

Hej!

Det har förvisso hänt lite grejer sedan 7,5 men jag skulle säga behåll den om du inte vill ha en simulator full med massa skitflygplan från Horizon. 9,5 var en total katastrof full med massa små foamies som alla flög precis likadant.
    RealFlight Evolution är ett steg i rätt riktning sett till flygplanen men den är STEAM-baserad dvs du kan inte sälja din simulator vidare den dagen du känner dig klar med den då du inte får med någon skiva utan laddar hem programvaran från nätet och det är kopplat till just ditt konto.
    Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

• pgrts

• jun 2006
      • 2015

Jag har kollat på lite gratis simulatorer.
      Multiplex har en gammal enkel gratis med en hel del av deras plan.
      Multiflight. Den är kanske inte den enklaste om man är nybörjare.

RC Desk Pilot är en "open source" men som kan laddas ner och installeras enkelt.
      Enkla modeller och väldigt lättflugen.

Dagens moderna sändare har väl i princip alla USB-kontakt och kan direkt användas till datorn.
      Lite äldre sändare kanske kräver en USB-adapter med kabel från sändaren.
      Förr kunde man köpa en "dummysändare" för ett par hundra kronor, men de tror jag inte att jag hittar så lätt numera.

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
        • 7676

Gamla hederliga Phoenix finns numera att ladda ner GRATIS tillsammans med uppdateringar!

Retroholic!

Kommentar

• OlleG
          • aug 2006
          • 287

Tack för svar.
          Eftersom jag har RF 7,5 är jag mest intresserad av om den fysiska modellen blivit märkbart bättre på nyare simulatorer.
          /OlleG

Kommentar

• Per P
            • jun 2007
            • 1285

Isåfall är svaret nej. Inte så mycket att det är värt att lägga pengar på det. RF7,5 är trots allt en bra simulator.
            Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

• Ken1

• maj 2008
              • 607

Fördelen med EVO är att dem har gått över till DirectX 11, istället för eh 7/9 etc.. och på så sätt finns det nu ännu mer förbättringsmöjligheter såklart, när det kommer till grafik mm.
              De stora tillverkarna av grafikkort har slutat med supporten till allt under 11:an också, är 12 som gäller nu vill jag minnas. Har det någon praktiskt betydelse för dig? Nej, men för "gamers" och folk som sysslar med ex grafik, video etc så gör det skillnad. Nåväl, fysiken duger även på 7.5 skulle jag tro, och en simulator är just det och det är svårt att simulera allt som sker i verkligheten, allt från små vindpustar, till regnstänk mm till hur modellen uppför sig. Använd den till att träna upp muskelminnet så kommer du långt
              Sen, grafiken är inte den bästa i RF men det är också för att den ska kunna köras på äldre datorer med, utan att behöva använda sig utav ett värsting till grafikkort.

På rcgroups-->https://www.rcgroups.com/simulators-172/ finns en gratis som heter Seiligsim.. har inte provat själv men kan vara lite meckig att få igång.
              Det är FSOne som förr kostade massor och som tydligen var en riktigt bra simulator, som nu bytt namn och släppts fritt. Har inte använt det själv dock.

Kommentar

Arbetssätt...