Döstädning

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • turbin
    • jun 2016
    • 333

Döstädning

Kanske inte ordagrant i ämnet men tror jag ska göra mig av med lite flygprylar. Undras vad som är mest gångbart eller eftertraktat. Har ju lite HKP både methanol och el, elseglare Heron el, Mavic pro, Extra 300 Saito 180, Waco ymf Fg33r3, Cub OS320 Pegasus,Storch FS20, med mm. Ser ju också på dom meting jag åker på här uppe dom minskar hela tiden med besökare. Fast söderut så är läget konstant eller oförändrat. Vad gör man, ska man avvakta och ligga lågt eller sälja ut allt, fast det är skit svårt efter 50 år i hobbyn, med först methanol nybörjare , sen dukted fan, sen populärskala,, sen flermotorigt, sen jet, nu skala igen. Ser andra annonser och det verkar vara svårsålt, Undras hur ni resonerar.
    Mvh/ Matti
    Senast redigerad av turbin; 2025-02-08, 15:12.
  • Fredrik_W

• apr 2012
    • 354

Vet precis hur du tänker. Har försökt själv att sälja prylar, bra skick, billiga priser, men inte fått ett enda napp. Så jäkla deprimerande. Vissa saker har jag kört direkt ill ÅVC utan att ha lagt ut det till försäljning alls.

// Fredrik W
    "Ägandets glädje är icke att förringa."

Kommentar

• 475

Det man inte kan få sålt från början för "tänkt pris" går ju att rabattera ytterligare ända tills man ev. skänker bort grejorna. Bättre det än ÅVC.
      Själv har jag lyckats sälja radioapparater till fina priser, men pruta fick jag göra.
      Försöker faktiskt nu sälja Multiplex sändare för vad jag tycker är skäligt, men inte ett napp, så nu tänker jag sänka priset ytterligare så får vi se...

/Ville
      /Ville
      - Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan -

Kommentar

• turbin
        • jun 2016
        • 333

Hej, svårt det här med att sälja. Visst har man fått pruta lite förut och nästan inte hunnit med av alla bud på vissa objekt. När det var F3A svängen och man skulle sälja en Mach 1:a med Rossi eller en Curare med en OS så var det klart på ca 2 dar. Med jet så sålda man ibland nån Kangaroo eller Eurosport, samt F15 fort som fan. Inget prut då inte utan försten till kvarn som man sa då. Simjet motorer man körde med då sålde man med vinst på knappt en vecka. Nu mera om man är på meting så köper man lite rc delar typ hjul , servon, bromsar, tankar, glödstift, tändstift, kanske en radio men ingen komplet maskin.! Eller dyrare motor.
        Finns mycket att säga om denna hobby, tror att mycke kompetens med att bygga i lösvirke går i graven samt att utprova objekt som man kanske har lagt ner hundratals timmar på.
        ????

Kommentar

• Peo
          • maj 2007
          • 69

För mindre saker som är lätta att skicka så tycker jag att Tradera funkar hyfsat. Sen är det iof så att man får i bästa fall 30% av nypriset men hellre det än att slänga sakerna. Kompletta modeller är mycket svårare att sälja då de är i stort sett omöjliga att skicka (fraktpriserna och att det kan vara byggsats igen när de kommer fram) Händer ibland att man hittar en modell här eller på fejan som man är intresserad av men då är det allt som oftast i fel del av landet tyvärr.

Kommentar

• Ålänning
            • maj 2007
            • 6800

Mina teorier:
            - Många har redan så mycket
            - Många flyger för bra / för försiktigt / för sällan
            - Många har köpt så fina modeller och vågar inte flyga dem
            - Måste in nya utövare
            - Köp inte grejer du snart måste sälja
            - Många bygger för länge så grejerna är gamla när de ska säljas
            - Sälj först, köp sen... då växer inte berget.
            - Svårt med frakt kanske?

Synd skicka grejer till ÅVC mjo. Jag har en hel hög jag med, men så länge de inte är i vägen så har jag inte stört mig. Och det jag köpt har jag planer med. Det är bara tiden som stretar. :-D Om intresset svalnat för nåt så har jag tidigare satt ut det till salu och där har det fått ligga tills jag fått intresse igen för den grejen eller tills det blivit sålt. Jag har ingen panik att sälja nåt. Tänkte ta en dust framöver och sätta ut en massa till salu, men det är knepigt sälja till Sverige, frakterna är för dyra (men tar nån med sig en stor skåpbil så finns det mycket att hämta runtom här, haha). Att skicka grejer inom Finland kostar inte mycket och snabbt är det också.
            www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

Arbetssätt...