Hej på er allihop!
Jag har nyligen (förra onsdagen) införskaffat mig en liten el-helikopter.
Jag har i princip aldrig varit i kontakt med radiostyrda fordon tidigare och blev mycket glad när jag hittade detta forum som kanske kan ge mig svar på några av mina frågor.

Modellen jag köpte är en "Dragonfly 4"... Jag är medveten om att denna modell i era ögon är rena leksaken men min tanke är att lära mig hovra och känna på själva grejen med helikopter innan jag börjar lägga ner tusenlappar på en hobby jag kanske inte gillar eller en helikopter som jag kraschar direkt.

Nu till mina frågor:
1. Hur länge ska man ladda ett "Ni-MH AAA 700mAh 8.4V" batteri? (bör jag uppgradera till ett Li-Po?)
2. Finns det några viktiga grundregler som man ska tänka på när man flyger? (Gärna småtips hur man styr på bästa sätt samt nybörjarmisstag som man ska akta sig för)
3. Är det mycket lättare att flyga en helikopter som har 5 kanaler? (Min har bara 4)
4. Om jag ska uppgradera helikopter (vilket jag troligtvis kommer göra ganska snart) vilken typ av helikopter rekomenderar ni då? (har tänkt mig någnting i 3000kr klassen, eller bör man lägga mer? El eller Metanol?)
5. Om ni ska köpa helikopterprylar, vart köper ni det då? (butik eller internet)


Ni behöver inte svara på alla frågorna för att göra ett inlägg, har ni svar på någon av dem så är jag jättetacksam!

Fler frågor kommer med stor sannolikhet komma upp efter hand...