Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Motivation för RC-flyg

  1. #21
    Potetas avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    613
    Jobb
    Elektriker och ägare till www.jorgensel.se
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ssn
    (Bundit fast kärringen i elementet!)
    Hehe, då blir hon både öm och varm!
    Nytänd flygare!
    (Nu även med elvisp!)

  2. #22
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Just det här med up and down perioder känner man igen. Och inte bara inom den här hobbyn, tycker allt att det kan bli så med lite av varje, framför allt vad det gäller trädgården här hemma ops:
    Men när jag har haft en liten svacka brukar jag och min polare komma igång med lite termos flygning.
    Ladda din termos med vad du önskar... PDT_Armataz_02_08 stick i väg till fältet någon dag/kväll när det är aktivitet och insup atmosfären, funkar för oss. Ibland invaderar vi varandras kök för en java och lite flyg lektyr, som oftast slutar i respektives hobby rum där de mest hugade planer smids inför nästa flygning. Alltid lika kul.
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  3. #23

    Standard

    Bleeh... Motivationen tryter mer och mer.
    Efter en onormalt lång period av dålig motivation sålde jag av en hel del gamla plan och projekt, en rejäl rensning av hobbyrummet.
    Jag har en liten motorbåt och håller på med fiske och tog upp golf förra sommaren, båda dessa hobbies känns för tillfället mer viktiga och prioriterade inför kommande sommar.


    Här är en liten lista på vad jag behållit för att det kan vara "bra att ha" nångång när andan åter faller på:

    -LT40
    -Oldtimer byggsats, snart klar
    -2 x OS.52fs
    -1 x Magnum .52fs
    1 x OS.30fs
    4 x Futaba mottagare
    4 x mottagar batterier
    1 x Futaba FF9
    1 x Futaba 4EXA
    1 x Väska med starter/batteri/verktyg och en miljon småplock och reservdelar.
    -7-8 tusen kr jag fått för sålda rc prylar.


    ...Hur konstigt den än kan låta blev den här utrensningen en liten boost för mig.
    Nu har jag färre prylar att oroa mig för och lite mer överblick på vad som finns.
    Känns roligare att jobba i hobbyrummet då det inte dräller av projekt och det är fint och städat.
    ...Lite solljus och ljumma vårvindar kommer nog att trigga nästa RC projekt *suck* ... I'm infected by the bug!

  4. #24

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    532
    Jobb
    Möbelmontör
    Klubb
    RFK Ikaros

    Standard

    Sant så sant. Så kan det vara. Man vill ha "friskt" material att jobba med.
    Det blir jobbigt när jobben staplas på hög.
    Då kan man bli sittande i hobbyrummet och titta sig runt omkring o tänka: -"Ja just, det skulle jag fixa på den, och det där på den rackaren, men innan jag gör det så borde jag ta tag i det där nu..."
    Då blir ingenting gjort och motivationen dalar.

    Så en liten omstart kan vara helt rätt taktik!

  6. #26

    Standard

    Nice Zeno, pricksäkert av dig, exakt så är det.

    Med färre plan kan man också fokusera mer på dem man har istället för att sprida ut fixartid, pengar och koncentration på flera projekt.
    Jag har tex redan fixat lite småskavanker på LT40'n som blev bortprioriterat förut.

    ...Jag kan trots allt bara ha två plan med mig i bilen, men lik förbaskat radar man upp projekten, verkar som att samlar-genen går på högvarv hos oss modellflygare

  7. #27

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    92
    Jobb
    Fastighetskonsult
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Jag lider av samma sjuka som de flesta andra skulle jag tro. Det var down-peroid läänge innan jag tog tag i mitt flygfotograferande. Sedan dess känns det kul igen men intresset går fortfarande i vågor.

    Jag tror det är bra att det går upp och ner. När jag väl är inne i en upp-period bränner jag tusenlappar utan att knappt tänka mig för och spenderar åtskilligt fler timmar i hobbyrummet än vad frugan och barnen är tillfreds med.

    Jag skulle önska att upp-perioderna är mindre upp och ner-perioderna är mindre ner.
    /Christian

  8. #28
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Min syster jobbar på psykiatriskt sjukhus. Då jag byggde ihop min Stratus (byggde en hel natt och slutade kl. 7 på morgonen) sade hon att man botar upp och ner-människor (manodepressivitet) med litium. Sa åt syrran att jag nog har tillgång till litium receptfritt - bara att käka ett batteri

Liknande ämnen

  1. rc flyg
    Av Dick i forum Allmänt och Tips
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-10-24, 11:56
  2. vinter flyg
    Av per i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-01, 10:12
  3. ännu en dag med flyg
    Av kenneth67 i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-13, 21:23
  4. flyg dag !!
    Av kenneth67 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 12:44
  5. RC-Flyg i
    Av genland i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 18:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •