Vintern kommer snart och nu när det snabbt blir mörkt på kvällarna hinner jag inte alltid ut till fältet med mina metanolkärror. Är på jakt efter en liten rolig elmodell som man kan gå ut och flyga med ett tiotal minuter på en mindre äng i närheten.

Har en 3D-kärra (Great Planes U-can-do 3D EPP), en snabb (Multiplex Microjet) en seglare (Kyosho Stratus 1600) och en långsam (GWS Slowstick, som får vila utan elektronik tills min son visar intresse för att flyga själv)

Gillar 3D-flyg och har drömt om sjöflyg trots att det knappast blir något större metanoldrivet sjöflygplan pga att jag saknar båt. Men ett hydroplane skulle ju kombinera både 3D och möjligheten att starta och landa på vatten, snö och gräs. Planet är ju dessutom litet och kräver ingen demontering när det ska in i bilen. Har ingen erfarenhet av borstlöst så detta skulle bli det första inköpet med denna motortyp.

Känner ingen som äger en sådan, har inte hittat några inlägg om hydroboat, hydroplan här eller på svenskt modellflyg. Sett reklamvideon och blivit fascinerad men skulle gärna ha kommentarer av någon användare innan jag slår till. Graupners modell är den jag siktar på, tar gärna emot förslag på setup.

mvh, Johan