Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Klarar denna setup 6V ??

  1. #1
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard Klarar denna setup 6V ??

    Hej jag har en kärran med dessa servon och motagare i
    Hitec 5945MG Sida
    Futaba S9204 Höjd
    Futaba S9250 Skev
    Futaba S3001 gas och chok
    Motagare Futaba R149DP
    Det sitter nu en 4.8 v acc och jag funderar på att sätta i en 6V acc.

    Någon som vet om dessa grejor klarar 6V???

  2. #2

    Standard

    Mottagaren, Hitec servot, Futaba 3001 är specade för 4.8V och 6V. Futaba S9204 servot är specat 4.8V, 6V ej rekomenderat av Futaba. S9250 skall klara 4.8V och 6V enl futabas hemsida.

    Varför byta, om det fungerar bra med 4.8V kör så, det enda du kommer märka är att servona blir aningen snabbare och du får öka expon, vad har du vunnit på det... Vad jag menar är att många har fastnat i "millisekund" fällan, jag har kört både billiga std servon och dyra snabba digitala och jag återgår alltid till std servon eller långsamma digitala, mest för att flygningen skall bli mjuk å lugn samt att jag vill ha så lite expo som möjligt. Visst flyger man extrem 3D... men nja jag vet i fasen, hovrar en kärra lika bra med billiga som dyra servon

    Jag har gått i bokis hårda skola, jag var i dyra digital träsket men bokis fick mig ur det, nu får jag mer flygplan för pengarna å flyger bättre med mindre nervösa plan!

    Oj långt inlägg men vill bara att du tänker igenom varför du vill ha 6V och resonera kring det.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #3
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Jag tänkte byta pga av att jag ha en ny Sanyo 6V 2700mAh liggandes
    " Satt i Funtana pro som inte ville hålla så länge :-( " och accen som sitter i kärran är en futaba Ni-Cd 1500mAh acc som satt i när jag köpte kärran, Troligen helt ok men vet ej.

  4. #4

    Standard

    aha ok, förstår dig! 1500mah är mkt men har man en bättre liggandes vill man ju använda den, stoppa i den å kör.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  5. #5

    Standard

    Låt en cell få semester då?

  6. #6
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Mena du att jag skall ta bort en cell??

  7. #7

    Standard

    Ja precis, det enda som skiljer ett 4.8 mot ett 6.0v är en cell till på 6.0v

  8. #8
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Vill helst inte in och löda på en nya acc.
    Man vet aldrig, blir lödningen en kalllödning kanske man för titta långt ner i backen efter kärran.

  9. #9

    Standard

    Känns du osäker på att löda så skall du inte ge dig på det, värmer man bara tillräckligt så brukar det inte vara nån fara.. jag har lött de flesta mottagar-acc jag använder själv och än så länge (peppar peppar) så har ingen lödning gett sig ivf.

  10. #10
    loops avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    329
    Jobb
    Automations ingenjör
    Klubb
    SalaRFK

    Standard

    Nu sitter det en 6V acc i kärran.

Liknande ämnen

  1. Vad tror ni om denna el-setup till 50 CC bensin ?
    Av Flygsmurfen i forum Bensinmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-04-06, 21:38
  2. Är denna TBS Discovery-setup OK?
    Av Ålänning i forum Quad
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-08-30, 06:17
  3. Vilken modell till denna setup?
    Av gimbo i forum Elmodeller
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 23:39
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 06:17
  5. Laddare till 6v mottagar acc..?
    Av Mattias i forum Allmänt och Tips
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 14:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •