Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 47 av 47

Ämne: Är det ngn som köpt en Spektrum?

  1. #41

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Jag har spanat av marknaden ett tag.
    Spectrum har ju funnits ett tag nu.
    Futaba har också historia men jag har inte hittat någon billigare mottagare så Spectrum 7 blir billigare om man behöver ett par mottagare till småplan.
    Xtremlink har varit väldigt dåliga på att visa upp något annat än på uppvisning. Först för ett par dagar sedan kunde man beställa på deras hemsida och nästan allt var slut...................

    Personligen tror jag på Spectrum som ju har Grauphner och JR som "lablar". "Billiga" småplanmottagare för ca 50 dollar. Kommer med moduler för det mesta - som Xtremelink har lovat länge......

    /Patrik

  2. #42
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Några kommentarer till de senaste inläggen:

    DX9: Se inlägg ovan, JR lanserat X9303, blir alltså ingen DX9.

    Ang moduler så finns det i dagsläget endast ett märke som går att köpa och det är XtremeLink. De öppnade sin försäljning i helgen och det verkar gått extremt bra (läs åtskilliga hundratals, kanske t o m tusentals sålda). Spektrums moduler är framflyttade, kommer tidigast i slutet av Juni. Futabas moduler kommer inte heller förrän om ett par månader.

    /Leif

    edit: hade visst skrivit det mesta redan i mitt inlägg ovan...

  3. #43

    Standard

    Har inte fått tebax mina 6100 ännu :-( skickade dom före påsk...

    Flög nåra tankar Heli igår..
    och när jag slog på allt så tändes binddioderna på mottagarna.. men
    inget rörde sig.. ??

    startade om och då gick det... så nog finns det saker att fixa med dessa nya grejor..

    vill dock poängtera att det inte varit glitch eller nått annat problem med dom stora ar7000 mottagarna.. bara dom små som ar6100 buggade..
    -------------------------------------------------------------------
    Xxxxxx Xxxxxxxxx
    Spektrum DX7
    T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
    T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
    T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
    Sebart Katana S50 Glowpower,
    MagnumR West .50

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Har flugit med Spectrum DX 7 nu sedan en vecka och det fungerar bra, faktiskt så bra att man tycks känna en bättre överföring mellan radio och modell än med den gamla radion (JR X388). Detta trots att jag inte använder de nya digital servon som följde med utanDX-7:an utan "vanliga" analoga, billiga JR, Futaba och Hitech servon.

    Förresten...Hur lägger man in bilder här??

  5. #45
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jaka
    Förresten...Hur lägger man in bilder här??
    Bruksanvisning här Jaka: http://www.rcflyg.se/viewtopic.php?t=2202

    När jag nu ändå här här och klåfingrar måste jag erkänna att jag jag är oerhört imponerad av Luddes återhållsamhet...
    Om jag hade gått i backen p.g.a. felprogrammerade mottagare vetetusan vad jag hade gjort med leverantören... (och jag vill inte veta).
    /\/\vh // /\/\r J.

  6. #46

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr J
    Citat Ursprungligen postat av jaka
    Förresten...Hur lägger man in bilder här??
    Bruksanvisning här Jaka: http://www.rcflyg.se/viewtopic.php?t=2202

    När jag nu ändå här här och klåfingrar måste jag erkänna att jag jag är oerhört imponerad av Luddes återhållsamhet...
    Om jag hade gått i backen p.g.a. felprogrammerade mottagare vetetusan vad jag hade gjort med leverantören... (och jag vill inte veta).

    Hehe.. tjaa.. har fått tebax dom.. tog 4 veckor.. 3 dagar för mig att få dit dom, en jiffypåse som gick som brev.. restänn av tiden stod horizon för..

    ingen av mottagarna var märkta som dom skulle vara.. samma problem.. tappade kontakten och fick full negativ pitch från 3-4 meters höjd..

    ganska få delar som inte är paj :-( man blir så matt att man inte orkar..
    för mig så blir det stora AR7000 i allt som är värt nått.. dom funkar felfritt..

    roligaste tyckte jag var att HH tyckte jag skulle skicka dom igen för uppgradering.. om dom hade mssat det.. hehe.. NOWAY!

    Kört en AR6100 i en vinge och flög högt upp. inge problem.. verkar som dom inte hänger med när alla kanaler används..
    -------------------------------------------------------------------
    Xxxxxx Xxxxxxxxx
    Spektrum DX7
    T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
    T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
    T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
    Sebart Katana S50 Glowpower,
    MagnumR West .50

  7. #47

    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    129
    Jobb
    Örjan Wessberg Kolarvägen 4 61172 Stigtomta
    Klubb
    Nyköping

    Standard SURT!

    Citat Ursprungligen postat av Ludde
    Citat Ursprungligen postat av Mr J
    Citat Ursprungligen postat av jaka
    Förresten...Hur lägger man in bilder här??
    Bruksanvisning här Jaka: http://www.rcflyg.se/viewtopic.php?t=2202

    När jag nu ändå här här och klåfingrar måste jag erkänna att jag jag är oerhört imponerad av Luddes återhållsamhet...
    Om jag hade gått i backen p.g.a. felprogrammerade mottagare vetetusan vad jag hade gjort med leverantören... (och jag vill inte veta).

    Hehe.. tjaa.. har fått tebax dom.. tog 4 veckor.. 3 dagar för mig att få dit dom, en jiffypåse som gick som brev.. restänn av tiden stod horizon för..

    ingen av mottagarna var märkta som dom skulle vara.. samma problem.. tappade kontakten och fick full negativ pitch från 3-4 meters höjd..

    ganska få delar som inte är paj :-( man blir så matt att man inte orkar..
    för mig så blir det stora AR7000 i allt som är värt nått.. dom funkar felfritt..

    roligaste tyckte jag var att HH tyckte jag skulle skicka dom igen för uppgradering.. om dom hade mssat det.. hehe.. NOWAY!

    Kört en AR6100 i en vinge och flög högt upp. inge problem.. verkar som dom inte hänger med när alla kanaler används..
    Fast buggen är välkänd hos Spektrum och dom har en snabb lösning på problemet med uppgradering. Jag tycker inte att någon skugga ska falla på spektrum utan här är det ju mer Horizon Hobby som har falerat!

    Dom har säkert haft dina mottagare liggandes på ett skrivbord och bara skickat tillbka dom i orört skick när dom hittade dom under en massa papper etc.

    För övrigt så är det ju inte direkt ovanligt med falerande utrustning både från Futaba, hitec + övriga märken. Alla fabrikat har haft sina problem och det enda som skiljer är hur man hanterar problematiken.

    Hade ex. själv stora problem med min R700 mottagare (JR) men där klev JR in och jag fick en ny på garantin direkt.

    Vet fler som har haft lite problem med logistiken
    med Horizon Hobby för övrigt.... Verkar ha lite svårt att hålla reda
    på alla ordrar etc.

    \Ö.

Liknande ämnen

  1. Har köpt EZ OSD. frågor!
    Av Jocke71 i forum FPV OSD
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-05-18, 15:00
  2. Spektrum DX7 köpt från USA går inte att använda i EU?
    Av IPJT i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 18:49
  3. Spektrum återkallar vissa serier med Spektrum DX6i
    Av DanneG i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 02:01
  4. Köpt båt, SV27
    Av T5 i forum Båtar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 21:31
  5. å köpt en till;)
    Av kenneth67 i forum Metanolmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 10:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •