Hejsan!
För min del så är det MPX som gäller!
Kör med EVO9:a synt, Cockpit SX och Cockpit MM.
Mvh. Johan
Hejsan!
För min del så är det MPX som gäller!
Kör med EVO9:a synt, Cockpit SX och Cockpit MM.
Mvh. Johan
Möe intressant då jag beställt en Cockpit SX med frekvensscanner och syntmottagare.Ursprungligen postat av glider
Synpunkter på denna radio Glider!? Gillar layouten.... Ren utan massa "glitter"
Mvh
Sosen..
What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)
Hej Sosen!
Ja, har inte hunnit prova alla ”digitala” funktioner ännu, men SX:en verkar helt klart ha vad som behövs o säkert lite till! Sen är det en ren fröjd att sköta alla inställningar med bara en ”knapp/ratt” Och som vanligt när det gäller MPX så är det ergonomiska genomtänkt! I grunden är jag en ”sändarpultflygare” men när SX:en kommer fram så vill jag varken ha pult eller halsrem till den, vilket ”bevisar” en smidig o välbalanserad sändare!
http://www.rc-glider.com/tipsotest/cockpitsx.html
http://www.rc-soar.com/multiplex/cockpitsx/
Mvh. Johan
Gissa om det var det jag ville läsa glider.... "smidig o välbalanserad sändare! "Ursprungligen postat av glider
Sosen i 7:e himmeln!
Tack glider!
What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)
jag började en gång med en fantastisk MPX Combi Sport 80. med en massa fina saker... hade både roderbegränsning och reversering. Hembygt, så man fick öppna bakstycket om man ville fixa nåt.
En Sanwa Conquest inskaffades när MPXns modul gått i golvet, den dog. Det var när MPX hade sina jättekontakter. SÅ reservdelar fanns inte. Sanwa tyckte jag inte om, tur att den var gratis.
Så handlade jag den radio jag har idag. En Futaba FC16 I mitt tycke alldeles kanon. Har allt jag behöver och en del saker jag inte behöver. Tillräcligt många mixar och tillräckligt många kanaler. Dvs 8. För att vara korvlåda är den ganska liten och lätt, vilket passar mig bra då jag flyger combat utan nackrem. Alla andra flygetyg flyger jag med rem.
Tomas
Min mottagare i Twisten, som störs av grannkanalen med Optic 6, är en 4-kanals Graupner C8 mottagare. När jag däremot flyger min Sukhoi med Hitec HFD-08RD mottagare (dual conversion) går det helt bra. Därav slutsatsen att single conversion-mottagare är mera känsliga för grannkanalen från en Hitec-sändare.Ursprungligen postat av zeno
En låda påmagen trodde jag var en gitarr(ove törnkvist), var sjutton ska man annars hålla den.Ursprungligen postat av Jakob
Min egen håller jag kanske upprätt framför bröstet, men jag kan inte tro att det är det trådskaparen menar.
Själv har jag en cockpit sx men har aldrig fattat om det är en igelkott eller korvlåda. Förklara gärna skillnaden för mig?
Kanske det finns fler varianter?
Låda på magen eller korvlåda = sändarpult... men om SX är en "igelkott? Hmmmm...Ursprungligen postat av OlleP
Sosen..
What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)
Sk-t samma vad man har för sändare... som med bilar: man får anpassa körsättet efter prestanda!
Har ett antal olika, allt från enkla 27 MHz till 35 till 40 MHz, t.o.m. 72 MHz.
Bara det ente är digitala trimmar, vill få en snabb respons direkt!
Fast olika inställningsmöjligheter är ju bra...
Retroholic!