Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Ny Heli

  1. #21
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Japp, då är det till 100% bestämt. Det BLIR ett GY401 från Futaba.
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  2. #22

    Standard

    Bra val och om du har mer frågor/problem så ställ en fråga eller sök i forumet på RCHELI.SE
    De är ett mkt hjälpsammt och bra gäng som kan mycket.

  3. #23
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av T5
    Bra val och om du har mer frågor/problem så ställ en fråga eller sök i forumet på RCHELI.SE
    De är ett mkt hjälpsammt och bra gäng som kan mycket.
    Anmälde mig faktiskt till rcheli.se härom kvällen, bra forum och som sagt mycket kunnigt folk.
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  4. #24
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    När jag skulle beställa gyro blev det lite långnäsa. Futaba gyrot var slut så det fick bli ett JR i alla fall. G490T. Blir nog bra.

    En annan fundering som dykit upp är placering av acc och mottagare. I manualen föreslås 2-3 olika placeringar bla accen under mottorn vilket jag själv tycker verkar mest rätt. Mottagaren vill jag placera på plattan direkt under "Vindrutan"

    Funderar nu på hur ni andra T-Rex piloter har placerat era acc och mottagare??? Tycker ni jag ska ändra placeringen eller är jag i någorlunda rätt sjö och cyklar? :roll:
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  5. #25

    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    91
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    www.ripamfk.com

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av T5
    Jag är sugen att ta upp helikopter också...Haft dålig motivationen med flygplanen på sistone och jag har en kompis som pushar på att jag ska komma och flyga heli med honom.
    Blir en Raptor i sånna fall, jag kör inte el.
    Vad har "Raptor" med el eller inte att göra?
    Kör en med eldrift

    Kan rekommendera en rappy dock, mycket bra nybörjarkärra.
    säkert 100 ggr bättre och inte så värst mkt dyrare att börja med än en T-rex.

    Jag anser inte T-rex eller liknande är alls särskilt bra kärror att börja lära sig heliflyg på. Små, stirriga och svåra att se i luften.
    Visst, man kan lära sig hovra inomhus, varmt och skönt för fingrarna.. men va fasiken.. är vi vikingar eller vad?

    //Linus

  6. #26


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Apropå att flyga i gympasalen....
    En T-Rex är inte så liten och ofarlig som man kanske kan frestas att tro.
    Jag skulle nog - i vart fall som nybörjare - vara ytterst tveksam till att flyga den i en gympasal - speciellt om det finns annan verksamhet där samtidigt. Efter att ha sett en rejäl smäll med en T-Rex inomhus så har man lite större respekt för den maskinen.... Att småhovra lite grann är väl OK så länge inga andra finns i närheten men när man verkligen flyger Rex:en så skall nog övriga i gympasalen vara rätt observanta på vad som sker...
    Nä, nu är det slut på pekpinnarna..
    Lycka till hälsar
    Roger

  7. #27
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor
    Hej,
    Apropå att flyga i gympasalen....
    En T-Rex är inte så liten och ofarlig som man kanske kan frestas att tro.
    Jag skulle nog - i vart fall som nybörjare - vara ytterst tveksam till att flyga den i en gympasal - speciellt om det finns annan verksamhet där samtidigt. Efter att ha sett en rejäl smäll med en T-Rex inomhus så har man lite större respekt för den maskinen.... Att småhovra lite grann är väl OK så länge inga andra finns i närheten men när man verkligen flyger Rex:en så skall nog övriga i gympasalen vara rätt observanta på vad som sker...
    Nä, nu är det slut på pekpinnarna..
    Lycka till hälsar
    Roger
    Där där var en bra pekpinne McRegor :idea:
    För egen del har jag inte tänkt att flyga samtidigt som grabben har träning. Eller för den skull flyga överhuvudtaget i hallen i samband med andra aktiviteter om det inte är arrangerat av klubben. Är mycket väl medveten om riskerna. Tänkte mer på att utnyttja tillfället när man ändå sitter och häckar i gympa hallen. FÖRE deras träning. Dom har nämligen första passet varje torsdag. Då kan man kanske passa på att "puscha" lite för denna hobby hos dom andra föräldrarna och ungdommarna. Men det är jag det... :roll:
    Har allt sett att denna T-REX trotts allt kräver sin yta för att manövreras, även av erfarna T-REX piloter. 8)
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  8. #28


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Tomas,
    Förstår av ditt svar att du tänkt igenom säkerhetsfrågan ordentligt.
    Mitt inlägg syftade till att få rena nybörjare att inse att även en till synes liten T-Rex kan "bitas" rejält om det vill sig illa - och att man därmed skall välja sina "flygfält" mycket noga.
    Åter - lycka till med ditt T-Tex-flygande. Nån gång framöver kanske jag också dammar av min T-Rex och gör ett försök...
    Hälsningar
    Roger

  9. #29
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Nu har min T-Rex flugit ex antal ggr. Och den flyger otroligt fint. Har ännu inte börjat flyga 3D med den men det kommer. Ska först skaffa lite bättre ack. Har bara 1800mah, ska skaffa 2500mah tänkte jag.
    Ska försöka få med mig någon som håller i kameran vid nästa nästa flygning så får ni lite bildbevis.
    Önskar mig nu också nått större att flyga med. Fluktat en del på Raptor 50 TITAN. Får se under sommaren vad det blir.
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


Liknande ämnen

  1. Ingen bra heli?
    Av teamleader i forum Helikopter
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-01-19, 07:56
  2. premiär tur med min heli
    Av fennstam i forum Helikopter
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-09-09, 17:17
  3. Ny heli?
    Av Hartin i forum Helikopter
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-05-09, 11:52
  4. Heli forum
    Av JonasVV i forum Helikopter
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-16, 21:26
  5. Heli med plats för en (1)
    Av T5 i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 20:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •