Citat Ursprungligen postat av starfighter
Så som jag tängte är att Rcff hadde koll på detta med innomhus flygningarna gällande just att vara med i riksidrottförbundet.

Jag vet att man kan hyra hallar hur som helst det som det gällde var till lägre pris under halva för att vara exakt.
Det är nämligen så att jag anser att modellflygets framtid inte ligger i något förbund eller annat trams.
När det gäller för att överleva som klubb är just att varva nya medlemmar och där är just innomhusflygningarna stor del just här i GBG har vi märkt.
Jag bryr mig inte om 233:-lägre medlemms avgifter på ett år.
Jag vill dock se vad RCFF står för när det gällde lite tråkiga frågor.

som Mc77 skrev.
Det verkar vara viktigt för dig att vara med i RF, då ska du definitivt vara medlem i SMFF - det går t.o.m att ansluta sig dit utan att vara medlem i en klubb. RCFF är inget tävlingsförbund och därmed kan många kanske se modellflyg som rekreation - inte idrott.

Jag brinner för modellflyg och vill att denna idrott eller Rc sport får mer medlemmar.
Och gällande vår kommun så gäller det att visa att vi har en stark ORGINSATION BAKOM OSS OAVSETT VAD DEN HETER.
Jag vet inte om jag är anonym vad vill du ha för uppgifter ??

Det ser ut som om du inte läst RCFF´s stadgar, protokoll, försäkringsvillkor mm.

Gör detta först. Efter du har läst på lite, så kan ja vara villig att fortsätta att diskutera med dig. Du får gärna förklara varför RCFF kommer att stärkas med att vara anslutet till RF. Varför tvivlar många till SMFF? De är anslutna till RF. Varför har inte det stärkt deras trovärdighet?

Mer kött på bena innan detta urartar.