Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Markeringen för uppdaterade trådar tas inte bort...

  1. #1


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard Markeringen för uppdaterade trådar tas inte bort...

    Hej,
    Tidigare har markeringen för uppdaterade trådar (sedan min senaste session) alltid plockats bort när man läst aktuell tråd. Men inte ikväll...kanske dags för Toni att göra nåt litet hack..
    Hälsningar
    Roger

  2. #2
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Hm... Det händer här också, ibland får jag intrycket att det beror på hur länge man har läst i tråden innan man backar ut.
    Men en extra uppdatering av sidan har alltid släckt markeringarna.
    /\/\vh // /\/\r J.

  3. #3
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Jepp, jag har märkt samma problem med kakorna på siten. Det har förmodligen att göra med domännämnet och vår konfigurering. Jag och Toni håller på att lösa några andra problem med så jag lovar att vi skall kolla på det samtidigt. Det kommer dock ta ett par veckor efterssom jag skall flytta till helgen och bor i stort sett i en packlåda nu

  4. #4
    tonics avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    904
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Glawe
    Jepp, jag har märkt samma problem med kakorna på siten. Det har förmodligen att göra med domännämnet och vår konfigurering. Jag och Toni håller på att lösa några andra problem med så jag lovar att vi skall kolla på det samtidigt. Det kommer dock ta ett par veckor efterssom jag skall flytta till helgen och bor i stort sett i en packlåda nu
    Word!

    Om man vill i dagsläget att kakorna ska fungera måste man använda domännamnet rcuniverse.se

    De som använder rcflyg.se har problem med kakor, då denna domän bara pekar på rcuniverse.se. Så den kommer i andra hand, och datorn vet då inte hur den ska tolka alla förfrågningar om kakor under rcflyg.se

    Men snart kommer vi ta bort rcuniverse.se och enbart köra på rcflyg.se och då kommer problemet vara löst.

    Varför vi inte kan göra det tidigare, beror på att vi inte är förnärvarande ägare av rcflyg.se. Men så fort vi är det kommer vi att skifta!!
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Toni,
    Ja, jag använder gamla rcuniverse.se men trots detta fungerade det inte igår. Men det lilla jag sett idag så fungerar det igen....
    Hälsningar
    Roger

  6. #6
    tonics avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    904
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor
    Hej Toni,
    Ja, jag använder gamla rcuniverse.se men trots detta fungerade det inte igår. Men det lilla jag sett idag så fungerar det igen....
    Hälsningar
    Roger
    jag har också dessa problem ibland. Då får jag rensa alla mina kakor som jag har på datorn. Så fungerar det igen.

    Felet har uppkommit när vi införde rcflyg.se. Jag tror att våra datorer inte kan indexera detta rätt i registret. Vi får leva med det ett tag till. Sorry!!!
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  7. #7
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Har själv märkt att det inte funkar med uppdateringen i IE7 men i Firefox 5 syns det vilka inlägg jag läst eller inte läst.

  8. #8
    tonics avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    904
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sundqvistjohan
    Har själv märkt att det inte funkar med uppdateringen i IE7 men i Firefox 5 syns det vilka inlägg jag läst eller inte läst.
    Jag misstänker att vi alla har olika problem. Det är svårt att generellt säga vad det är. Men främst beror det på domänen.
    Jag kör oxo Firefox, samma skit på den för min del!!!
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

  9. #9
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Som sagt, vi är medvetna om problemet och vi jobbar aktivt på att lösa problemet inom en snar framtid

Liknande ämnen

  1. Ta bort insatsen!
    Av Kamikaze i forum Metanolmodeller
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 15:34
  2. Svårlästa trådar!!!!!
    Av tonic i forum Allmänt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 22:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •