Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Walkera

  1. #1

    Standard Walkera

    Har en dragonfly 22e, vid flera tillfällen nu på sistone har motor varvtalet plötsligt bara sjunkit och efter en stund ökat igen, kan det vara accet som börjar bli dåligt?

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    6
    Jobb
    teknisk server säljare

    Standard dragonfly 22e

    Hej

    det kan vara så att av vibrationerna från heli´n kan göra att det blir glapp i kabblarna, mitt råd till dig blir att cheka alla kabblar som har med stjärtmotorn och huvudmotorn att göra.

    gör även en kontroll av huvudmotorn ifall du har flygit mycket med den så kan det vara dax att byta den.


    MVH: David

  3. #3

    Standard

    Ja nu har motorn helt lagt av så det var nog motorn som var orsaken men funderar på borst lös nu i stället

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    6
    Jobb
    teknisk server säljare

    Standard walkera

    ja det är ju att föredra faktiskt, jag blev visserligen avrådd från det ibörjan på grund av att den blir ju mycket vassare, just Därför falkman (hobbyakuten) avrådde mig så var jag ju bara tvungen att uppgradera det hela, det gör en stor skillnand på både flygtid och kraft. bara byta av motorn gav mig 25g mindre sen är man ju tvungen att byta till lipo batteri och då minsa vikten också plus att du får ju 3-4 gånger så mycket flygtid också.

    kolla dit batteri också för jag vet att min gjorde lika dant men då hade jag inte laddat den fullt ut. du vet ibland laddar man ju sen flyger man inte sen nästa gång eller nästa dag så laddar man den bara ett tag och sen flyger, det var då det hände med min.

    vet inte om du läste mitt föra inlägg men walkera 36 är min första heli.
    så jag är lite ny på heli men har flygit riktigt segel flyg sen jag var 15 och rätt mycket R/C Flyg, men helikopter är ju det roligaste och mest givande tycker jag.

    MVH: David

  5. #5

    Standard

    Det är nu andra motorn som sagt upp sig för mig... men har flygit ganska mycket med dom oxå så det är nog dax att uppgradera sig har kollat på elf hobbys borstlösa motor och fartreglage som verkar prisvärda!

    http://www.ehirobo.com/shop/product_...8479b829fccfe7

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    6
    Jobb
    teknisk server säljare

    Standard walkera

    afan det var ju illa. fast dom slits ju en hel del, medan borstlösa motorer inte gör det på samma sätt. vad blir fraktkostnaderna för dig på den du visa?

    igår råka jag landa lite dumt, batteriet börja ta slut så jag tänkte landa och råkade då landa på en liten Ö i en damm där jag flyger,missuppfatta avståndet lite. skratt

  7. #7

    Standard

    Haha.

    Jag har oxå flygit en del rc flyg ocg bilar men helikopter är det roligaste jag prövat, 10 dollar ska frakten bli för den motorn tyckte det var ganska billigt för både motor och reglage!

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    6
    Jobb
    teknisk server säljare

    Standard walkera

    ok..

    ja det är skit roligt tycker jag med, lite mer utmanande och fler ställen att flyga på, jag har bott utanför stan innan men nu när man har flyttat in istan så är det smidigare med heli..

    det var juh inte så farligt,jag betalade 1600kr tror jag.. ja runt det med lipo batteri.

Liknande ämnen

  1. walkera 4 3b
    Av mageri i forum Helikopter
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-04-26, 20:20
  2. walkera h05
    Av chulie i forum Elmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-11-29, 16:29
  3. Min Walkera 52:a
    Av lundgren i forum Helikopter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 08:37
  4. walkera
    Av jocken90 i forum Helikopter
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 00:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •