Reklam

 
Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345
Resultat 81 till 93 av 93

Ämne: Helsingborgs Modellflygklubb tar inte emot RCFF-medlemmar!

  1. #81
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av starfighter
    DET ÄR BRA DET!!!
    UNDRAR VAD DU TYCKER OM SOSENS INLÄGG.
    SKULLE DU VILJA DELGE MIG DET OM DU NU KAN.
    Kommer du inte ihäg vag du själv skrivit????

    Då är det nog bäst att du inte skriver ngt mer....

    Sosen som avslutar dett ämne vad gäller mej.... Guld är guld å skit är skit...... Inget kan ändra på det....

    Ha det gött å flyg så möe ni orkar...Eller får.....
    What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)

  2. #82

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    516
    Jobb
    Officer/Flygtekniker JAS 39
    Klubb
    ÖMFK

    Standard

    Jag har viss förståelse när det skrivs hårda ord, dock kan vi alla försöka att inte skriva i vrede. Gå och titta på dumburken i 10 minuter och tänk igenom ett svar - sen skriver man det. Det är aldrig bråttom på ett forum.

    Jag har skrivit många inlägg i vrede som aldrig blivit publicerade - jag har istället gått in på bl.a Yuotube och sökt på RC och försökt titta på en massa andra klipp - SEN har jag skrivit - inläggen blir då ofta mer nyanserade.

    Dock har vissa arga meddelanden slunkit igenom denna process

    Kräver inte att alla ska vårda språket - men försök åtminstone.

  3. #83
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard

    Sosen skall vara snäll i fortsättningen.... Lovar

    Men dumhet i vilken form den än uppträder måste bekämpas....Annars så vinner den.....

    Sosisnällimos...
    What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)

  4. #84

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mac77
    Jag tycker att även Sosen överreagerat och använt ett språk som i mina ögon inte är okej på ett forum.

    Till Kenny Starfighter:
    Bara för det är det inte berättigat för dig att "skrika och gorma*" och hela tiden försöka hitta fel. Jag vet att du försvarar SMFF...men det du glömt bort är att större delen av de som faktiskt är medlemmar i RCFF är faktiskt också med i SMFF. Det finns ingen anledning att göra "kriget" större - detta gäller både RCFF som SMFF-medlemmar.

    Tolkning av regler, kryphål osv. det är upp till klubbarna att avgöra nu hur dom vill ha det. Vi i RCFF jobbar nu för att våra medlemmar ska få det bättre, jag hoppas att SMFF gör detsamma så att jag får ut nånting av det jag betalar in där.

    /Marcus Olsson
    - Medlem i SMFF
    - Talesman i RCFF
    - Trött


    *Skrika och gorma = Använda STORA bokstäver och en massa utropstecken.

    då är jag lessen för det .

    men som jag har skrivit på smff s forum.
    det finns inget bättre än att detta småaktiga slutar med en gång.
    och hoppas att andra följer efter.

    Men jag kan bara tala för mig själv.

    jag har som du säkert kan se inte valt att skriva längre på detta forum då jag anser att jag inte kan tillföra något gått till RCFF.
    Dock är det svårt att just sluta därför att era styrelse medlemmar forstsätter att smutskasta mig och citera fel.
    jag har skrivit mycket fel och det ångrar jag men jag får stå för det !

    Dock anser jag att detta med smutskastningarna bör genast sluta.
    jag har annat att göra än hålla på att läsa massa dumheter ifrån vissa av era styrelsemedlemmar.
    att höja upp ribban skulle nog alla må bra av.
    men jag kommer att fortsätta pricis som Bokis skriver på SMFFs forum att försvara mig och min org om vi blir påhoppade ifrån styrelsen på RCFF.

    Vad en privat person skirver är upp till honom eller henne.
    en annan åsikt är inte fel i detta land.

  5. #85

    Standard

    Till sosen
    jag hoppas att du inte kallade mig för skit just nu.
    att det bara var ett ofarligt talessett.

    med goda flyghälsningar
    kenny fornander
    RCff 210
    SMFF 66550

  6. #86
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Hej Kenny,
    jag tycker också det hade varit utmärkt om vi kunde återgå till en normal samtalston på bägger forumen.

    Tyvärr är det - precis som du också skriver - svårt att sitta still och låta sig bli påhoppad.

    Det finns stora skillnader mellan våra två förbund - och det är skillnader som Du som modellflygare kan ha nytta av. Se inte tillkomsten av ytterligare ett förbund som ett hot mot SMFF. Se det som ett alternativt förbund för de modellflygare som flyger för sitt höga nöjes skull och som inte har ambition att tävla eller sträva efter ära och berömmelse. Många vill helt enkelt bara ha en hyfsad försäkring och en klubb eller plats att utöva sin hobby på för lägsta möjliga kostnad. RCFF satsar också på att organisera de tusentals modellflygare som ALDRIG skulle gå med i SMFF helt enkelt för att de få gånger de flyger varje år inte står i proportion till kostnaden.

    En annan orsak kan vara målsättningen förbunden har. RCFF satsar på att hjälpa modellflygare på lokal nivå och skapa den bästa tänkbara myllan för klubbar och modellflygare att trivas och växa i. Detta sker för RCFF:s del genom en bra försäkring, hjälp, tips och råd, samt ekonomiskt stöd direkt ut på lokal nivå. På sikt kommer hundratusentals kronor årligen att betalas ut till klubbar och medlemmar i RCFF. Detta åstadkommes genom en slimmad och kostnadseffektiv organisation samt en fokusering på Nöje, Rekreation och Hälsa för våra medlemmar. Vi satsar kort och gott medlemmarnas pengar på just medlemmarna - till skillnad från SMFF som ju lägger pengarna på att organisera FAI-tävlingar och som har en större och tyngre administration att dra runt.

    Det finns ett flertal exempel på paralella förbund inom olika fritidsaktiviteter; Hästsport, Bilsport, Golf, Fotboll (inte minst Korpfotboll) samt många många fler "sporter". I samtliga fall har förbunden bildats för att det existerande förbundet inte erbjudit tillräckliga bra villkor eller inte riktar sig till just "deras" sfär av verksamheten. Då har man bildat ett förbund som fokuserar just på deras del av aktiviteten. Så att RCFF bildades är inte alls konstigt.

    SMFF hade klara signaler flera år innan RCFF bildades på att de INTE tog hand om "fritidsflygarna". Syndaren ska sent vakna och SMFF startade därför "VO" och "BREDD" efter att RCFF startade i slutet på förra året i ett försöka att rädda situationen. Och man försöker nu med alla medel hindra RCFF att bli medlemmar i Korpen - genom ett föga tilltalande agerande från SMFF:s styrelses sida gentemot RCFF. Hade det inte varit bättre att förändra SMFF inifrån - som t.o.m. Lasse Cub tyckte - så att SMFF blev mer attraktiv för nöjesflygarna?

    Totalt sett har tillkomsten av ytterligare ett modellflygförbund tillfört landets modellflygare en valfrihet samt fler fördelar för klubbarna runtom i landet. Varför motarbetas detta av SMFF? Är det så att SMFF kanske har insett att de inte erbjuder modellflygarna en tillräckligt bra produkt och man därför anstränger sig att utplåna ett annat förbund med alla till buds stående medel? Man kan ju bara spekulera...

    Nej, låt marknadskrafterna ta över Kenny, och låt var och en i landet själv avgöra vilket förbund de vill tillhöra. Är du inte intresserad av RCFF står det dig fritt att "stänga av" och fokusera på ditt SMFF.

    Vad gäller RCFF:s medlemskap i Korpen är det ju helt naturligt då RCFF:s målsättning ligger exakt i linje med Korpens målsättning kring Motion, Rekreation och Hälsa. Som Du vet tillhör SMFF FLYGSPORTSförbundet och ägnar sig åt FLYGSPORT - att tävla och ta fram världsmästare inom modellflyggrenarna. Det ligger fjärran från RCFF:s verksamhet. Vi har modellflyget som en livskvalitetshöjande aktivitet som ger oss Nöje, rekreation och i viss mån Motion.

    Ha en riktigt bra helg - ut och flyg - och låt ingen förbjuda dig eller tvinga dig att välja vilken modell du flyger! Valet ska självklart vara ditt eget!

    Mvh
    Ove

  7. #87

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    360
    Jobb
    Skiftarbetare, HMAB i Sveg
    Klubb
    E-startermaffian & BJ's Modellflygklubb

    Standard

    W-O-R-D!

    Fasigen, det där kunne jag inte sagt bättre själv!

    Låt oss nu skapa nya hangardrottningar, eller gå ut och flyga - tillsammans, istället för att sitta här och diskutera.

    Mvh
    Taylorcraft
    ___________________________________
    Given enough power even a brick will fly.
    But the lighter the brick, the better it flies!

  8. #88

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    516
    Jobb
    Officer/Flygtekniker JAS 39
    Klubb
    ÖMFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Taylorcraft
    W-O-R-D!

    Fasigen, det där kunne jag inte sagt bättre själv!

    Låt oss nu skapa nya hangardrottningar, eller gå ut och flyga - tillsammans, istället för att sitta här och diskutera.

    Mvh
    Ähum...vi får inte glömma en viktig beståndsdel i hobbyn - KAFFET!

    Inget kaffe = Inget bygge, inget flygande, inget ljugande i klubbstugan.


  9. #89

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    221
    Jobb
    Sound Designer
    Klubb
    Vallentuna modellflygklubb

    Standard

    Det känns bra med en kille som Ove när det blåser!!

    Stadigt liksom, för blåser det gör det ju!


    Glad och nöjd medlem nr 150

  10. #90

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    360
    Jobb
    Skiftarbetare, HMAB i Sveg
    Klubb
    E-startermaffian & BJ's Modellflygklubb

    Standard

    Kaffe, te, choklad, en öl; givetvis! Förlåt!

    Mvh
    Taylorcraft
    ___________________________________
    Given enough power even a brick will fly.
    But the lighter the brick, the better it flies!

  11. #91

    Standard

    Mycket bra skrivet Ove.
    genomtängt och bra innehåll.
    den stora frågan är kan du styra om dina styrelsemedlemmar ?
    Att just koncentrera sig att göra det som Bokis med andra gjorde innan. För att verka och förmedla flygets goda egenskaper med konstiga upptåg.

    Jag kommer inte att höja ett ont ord emot RCFF mer, detta kan vara ett rent faktum.
    Jag är inte med i SMFF styrelse men kan dock prata med dessa att vi skall lägga ner vår kraft i att få in nya flygare till sporten först och främst.
    Sedan vad dom tycker är mest lämpligast gällande förbund kan dom välja fritt.
    RCFF eller SMFF en smakfråga som sagt.

    Smff hoppas jag satsar på att hjälpa nya som gamla modellflygare på elit nivå samt lokal nivå söndagsflygare och lördagsflygare med tävlings blod i sig.
    Sedan jobba vidare på ett koncept som ger den bästa lösningen för klubbar och modellflygare att se sin hobby växa och blomstra.

    Jag hoppas värkligen att stidsklubban och svärdet för all del mellan dig och Lasse grävs djupt ner i jorden för att aldrig komma upp till ytan igen.

    En sista fråga, vad hände med min fråga till sosen ? väntar på ett svar.

  12. #92


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Jag har hållit mig utanför debatten ett tag nu men tycker faktiskt att ditt senaste inlägg Starfighter var så bra att det borde avsluta denna tråd. Tror inte vi behöver diskutera Helsingborgsklubben mera nu så mitt förslag är att låsa denna tråd - slutet gott, allting gott !
    Ut och flyg alla glada så vi kan träffas runt det vi älskar !
    Hälsningar
    Roger

  13. #93
    tonics avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    904
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Jag tycker också att alla parter har visat god vilja att avsluta med sunda meningar.

    Vi låser tråden.

    BTW: Sosen kan kanske PM:a dig Starfighter ang. Det svar du väntar på.
    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

Liknande ämnen

  1. Midnight Sun Fly-In LULEÅ 2012 SMFF & RCFF medlemmar
    Av marell01 i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-07-13, 01:31
  2. God Jul öskas alla RCFF.s. medlemmar
    Av ivve i forum Allmänt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 21:18
  3. Antal Medlemmar i RCFF
    Av Ludde i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 21:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •