Reklam

 
Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 93

Ämne: Helsingborgs Modellflygklubb tar inte emot RCFF-medlemmar!

  1. #61

    Standard

    Pete, tack för din ursäkt, den accepteras.

    Det gläder mig att du verkar vara medlem i Ystads och Eslövs klubbar, alla klubbar behöver allt stöd de kan få. Det är genom medlemskapet i klubben som du då även borde vara medlem i SMFF.
    Ju fler medlemmar SMFF har desto större kan vår påverkan på myndigheterna vara.

    Vänligen
    Björn

  2. #62


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 244
    Klubb
    MFK Genlanda

    Standard

    Citerar Hr Hammarskjöld:
    "Ove!

    En klubb består av medlemmar. Är klubben en modellflygklubb så skall den vara ansluten till SMFF, se resten av §37
    ”Modellflygklubb skall följa inlämnade och godkända stadgar eller RF normalstadga för föreningar.”
    Det innebär att är man en modellflygförening så gäller SMFFs stadgar med krav på medlemskap i SMFF. Om medlemmen därutöver är medlem i RCFF är upp till individen.

    Eller utgör RCFF en modellflygklubb? Ni har mer än 5 medlemmar. Bra, då bör ni vara med i SMFF om ni skall ägna er åt modellflyg
    ." Slut citat.

    "Om klubben är en modellflygklubb så skall den vara
    ansluten till SMFF
    ".

    Har jag missat nåt, finns det en tvingande lag på detta?
    Aj aj!
    Vår klubb är inte ansluten till SMFF, kommer SMFFpolisen
    att förbjuda oss att flyga på vårt fält nu då?
    Eller har vi bara trott att vi varit en modellflygklubb?
    O vi som bara åkt snålskjuts då när vi slitit ihop till våra klubbstugor,
    förråd o all utrustning som vi själva skaffat utan att betala ett
    öre till SMFF, RF, FSF, IOGT, ABF, SAP, NATO o allt va det kan vara.
    Frågorna hopar sig.....
    Ja ja det är väl bara att huka sig när makten talar.
    Mvh Kent

  3. #63
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard

    Vi var inte välkommna i SMFF!?? Vi här i UMFK var för små??????


    Ja jisses....

    Sosen...
    What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)

  4. #64
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard

    Men finns det sådana här våldsbenägna individer i RCFF får jag överväga mitt medlemskap i RCFF.
    Spirit?????

    Citat" Men finns det sådana här våldsbenägna individer i RCFF får jag överväga mitt medlemskap i RCFF. slut citat"

    Men SMFF anslutna medlemmar som "Citat. Vet var jag är ordförande i för klubb mellan två stora städer" Kan jag bara tolka som att jag skall få på pipen! Eller?

    Fy för fan sikka sketstövlar ni är!!!!!!

    Sosen...
    What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)

  5. #65

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ssn
    Men SMFF anslutna medlemmar som "Citat. Vet var jag är ordförande i för klubb mellan två stora städer" Kan jag bara tolka som att jag skall få på pipen! Eller?

    Fy för fan sikka sketstövlar ni är!!!!!!

    Sosen...
    Hej Sosen,
    Vem citerar du? Inte är det mig du citerar. Jag är emot allt vad våld heter. Det är ociviliserat att använda våld eller hot om våld.

    Du komer mycket längre med ett leende
    Vänligen
    Björn

  6. #66
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    En viss Starfighter,också uppfylld av SMFF:s förträfflighet är det sosis citerar..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  7. #67
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis
    En viss Starfighter,också uppfylld av SMFF:s förträfflighet är det sosis citerar..
    Yopp! visst är det allas vår "vän" Starfighter som jag citerar...

    Sosen..
    What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)

  8. #68

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    516
    Jobb
    Officer/Flygtekniker JAS 39
    Klubb
    ÖMFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Spirit
    Hej Sosen,
    Vem citerar du? Inte är det mig du citerar. Jag är emot allt vad våld heter. Det är ociviliserat att använda våld eller hot om våld.

    Du komer mycket längre med ett leende
    Vänligen
    Björn
    Björn, knappast att det är du som säger sådana saker - ofta mycket konstruktiva saker. Kommer ihåg debatten som du och Sten förde inför Skala-VM. Många bra (och ibland bitska) inlägg på SMFF var det då.

    Dock känns det lite som du inte förstått den här debatten från början, vissa av argumenten är faktiskt felaktiga - dock så kanske det är din övertygelse att en modellflygklubb skall vara med i SMFF för - men det är inget regelverk som reglerar detta.

    Debatten (även kallad pajkastningen) har ändrat riktning flera gånger, så för att få en korrekt uppfattning om det hela är det bäst att läsa ALLT vad som skrivits både här på RCFF's sida och på SMFF's forum. Vissa inlägg kan man direkt hoppa över - men för att förstå helheten krävs det nog en timme eller tre för att få en ordentlig överblick.

    Jag vill påstå att RCFF var ett "missnöjesförbund" när det startade - får man inte det man eftersöker så får man fixa det själv. Många känner och har känt att det inte hänt någonting för oss "söndagsflygare" i SMFF - dvs. vi får inte det vi betalar för.

    Min förhoppning är att SMFF nästa förbundsmöte (om ett år!!!!) tar bort tvånget för SMFF-anslutna klubbar att ALLA flygande medlemmar skall vara registrerade hos SMFF. Då får varje medlem avgöra själv om denne vill vara med i antingen SMFF eller RCFF (eller båda).

    Det har sagts förut, men jag säger det igen - jag vill inte snylta på någon annan klubb för att jag enbart vill vara medlem i RCFF. Jag vill att min klubb ska få mer pengar (230kr/år), sen vill jag kunna åka på meeting och kunna flyga på alla andra fält utan att det ska vara ett krav på att jag är registrerad hos SMFF.

  9. #69
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard RCFF och SMFF

    ja Exakt det spela inte roll för RCFF och SMFF men dom SMFF har massor kontakt med LI, FSF, FAI, RF, PTS och RCFF kan göra det också !!

    MVH steve


  10. #70
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard Re: RCFF och SMFF

    Citat Ursprungligen postat av Nexus
    ja Exakt det spela inte roll för RCFF och SMFF men dom SMFF har massor kontakt med ute och RCFF kan göra det också !!

    MVH steve

    Va???? Massor kontakt med ute.....?? Dom SMFF???
    What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)

  11. #71

    Standard

    Jag har följt denna diskussion sedan årsskiftet och säger bara, tack och lov för att man har ett eget flygfält (där alla är välkomna).

    Klubblös, certlös men medlem i RCFF för att kunna flyga hos väl utvalda klubbar.

    //Peter
    - Growing old is mandatory, Growing up is optional -

  12. #72

    Standard

    citat SOSEN .Men SMFF anslutna medlemmar som "Citat. Vet var jag är ordförande i för klubb mellan två stora städer" Kan jag bara tolka som att jag skall få på pipen! Eller?

    Fy för fan sikka sketstövlar ni är!!!!!!
    Sosen...


    citat
    En viss Starfighter,också uppfylld av SMFF:s förträfflighet är det sosis citerar..bokis


    FEL FEL FEL FEL
    om ni skriver rätt ger det er större kredit
    men vad kan man förvänta sig oj oj oj..

  13. #73

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    516
    Jobb
    Officer/Flygtekniker JAS 39
    Klubb
    ÖMFK

    Standard

    Nu förstår jag ingenting?

    Vad handlar den här tråden om nu? :?:

    Vem har sagt vad och när? :?

    :idea:
    Det finns en *Quote*-knapp att använda om ni vill citera någon - använd den eller klicka på "citera" på det inlägg ni vill hänvisa till, just nu är allt obegripligt.

  14. #74

    Standard

    DET ÄR VÄL GANSKA VANLIGT ATT JUST TRÅDARNA SPÅRAR UT HÄR PÅ DETTA FORUM ELLER HUR.
    NY ÅTERSTÅR LÅSNINGEN.

  15. #75
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Tycker nästan att dina inlägg ligger på samma nivå som serien Hjälp på teve Starfighter. Riktigt underhållande
    Mvh / Fredrik Glawe.

  16. #76

    Standard

    DET ÄR BRA DET!!!
    UNDRAR VAD DU TYCKER OM SOSENS INLÄGG.
    SKULLE DU VILJA DELGE MIG DET OM DU NU KAN.

  17. #77

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    516
    Jobb
    Officer/Flygtekniker JAS 39
    Klubb
    ÖMFK

    Standard

    Jag tycker att även Sosen överreagerat och använt ett språk som i mina ögon inte är okej på ett forum.

    Till Kenny Starfighter:
    Bara för det är det inte berättigat för dig att "skrika och gorma*" och hela tiden försöka hitta fel. Jag vet att du försvarar SMFF...men det du glömt bort är att större delen av de som faktiskt är medlemmar i RCFF är faktiskt också med i SMFF. Det finns ingen anledning att göra "kriget" större - detta gäller både RCFF som SMFF-medlemmar.

    Tolkning av regler, kryphål osv. det är upp till klubbarna att avgöra nu hur dom vill ha det. Vi i RCFF jobbar nu för att våra medlemmar ska få det bättre, jag hoppas att SMFF gör detsamma så att jag får ut nånting av det jag betalar in där.

    /Marcus Olsson
    - Medlem i SMFF
    - Talesman i RCFF
    - Trött


    *Skrika och gorma = Använda STORA bokstäver och en massa utropstecken.

  18. #78
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    håller med dig mac77 där. På alla punkter!
    Mvh / Fredrik Glawe.

  19. #79
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av starfighter
    DET ÄR VÄL GANSKA VANLIGT ATT JUST TRÅDARNA SPÅRAR UT HÄR PÅ DETTA FORUM ELLER HUR.
    NY ÅTERSTÅR LÅSNINGEN.
    Ny????
    What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)

  20. #80
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mac77
    Jag tycker att även Sosen överreagerat och använt ett språk som i mina ögon inte är okej på ett forum.

    Till Kenny Starfighter:
    Bara för det är det inte berättigat för dig att "skrika och gorma*" och hela tiden försöka hitta fel. Jag vet att du försvarar SMFF...men det du glömt bort är att större delen av de som faktiskt är medlemmar i RCFF är faktiskt också med i SMFF. Det finns ingen anledning att göra "kriget" större - detta gäller både RCFF som SMFF-medlemmar.

    Tolkning av regler, kryphål osv. det är upp till klubbarna att avgöra nu hur dom vill ha det. Vi i RCFF jobbar nu för att våra medlemmar ska få det bättre, jag hoppas att SMFF gör detsamma så att jag får ut nånting av det jag betalar in där.

    /Marcus Olsson
    - Medlem i SMFF
    - Talesman i RCFF
    - Trött


    *Skrika och gorma = Använda STORA bokstäver och en massa utropstecken.
    Kanske har jag överregerat men,.. när inlägg handlar om att man minsann vet var jag bor så är det lätt att ta till stora ord....

    Läs hela inläggen så kanske
    det går upp ett ljus..

    Gillar att flyga och allt detta SKIT som skapats av LASSE C är just vad det är..SKIT! Har du försäkring så FLYG! Oavsett vad småttingar med maktbehov försöker att vidimera makt som inte finns!!!

    Sosen..
    What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)

Liknande ämnen

  1. Midnight Sun Fly-In LULEÅ 2012 SMFF & RCFF medlemmar
    Av marell01 i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-07-13, 01:31
  2. God Jul öskas alla RCFF.s. medlemmar
    Av ivve i forum Allmänt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 21:18
  3. Antal Medlemmar i RCFF
    Av Ludde i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 21:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •