Reklam

 
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 93

Ämne: Helsingborgs Modellflygklubb tar inte emot RCFF-medlemmar!

  1. #41
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mac77
    Lugn lugn, snäll Sosis...

    Tror inte Magnus vill någonting annat än att alla med en fullgod försäkring skall få flyga på fältet. Det "byråkratiska" får ta sin lilla tid, iochmed att detta nu är lyft har ju dom "byråkratiska" hjulen börjat rulla.

    Om jag nu går skulle gå ur SMFF - då har jag ju ändå kvar mitt RC-cert på livstid! Jag vill se den dagen någon går fram till en modellflygare, som flugit i 30 år och som på äldre dar börjat flyga "osäkert", och tar hans cert/utbildningsbevis från honom, samt förbjuder denne att flyga på fältet.

    Problemet kvarstår som sagt i mångas fältregler/(stadgar?) - detta kommer troligtvis(förhoppningsvis!) ändras hos flertalet klubbar framöver.

    Tala med varandra - för en dialog på fältet med era klubbkamrater. Fråga var skon klämmer ifall RCFF-anslutna skulle komma och hälsa på.

    Ta hänsyn och förbättra!
    Hoppas att detta framgick av tidigare.. Vi delar fält med fullskalaflyg och är därför extra noga vad gäller försäkringen... UMFK har en egen försäkring för medlemmar som flyger på av klubben avsedd plats och de som är med i SMFF eller RCFF är sås dubbelförsäkrade!
    MEN! Att säga att de som är med i UMFK +RCFF inte får flyga på fältet på grund av att de inte är med också i SMFF är att hyckla!!!!! Finns ingen laglig grund att vila ett sådant beslut på!!!!!!

    Sosen..
    What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)

  2. #42
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard

    "Citat Vad som gäller är då, att också modellflygskunniga personer som inte är anslutna till någon modellflygklubb/organisation inte får flyga på Helsingborgs modellflygklubb. Slut citat"

    Men anlutna till ngn klubb/organisation är välkommna!? Eller?

    Yes Yes Yes....

    Tack! Då var det utrett! De flesta hoppas jag är anslutna till ngn klubb /organisation!

    Inga mer kommentarer....

    Sosen.

    (Hmm Läste lite till

    Citat "Nytt beslut är tagit inför innevarande år 2007 lyder; att man skall vara SMFF ansluten för att få flyga på Helsingborgs modellflygfält" slut citat Stämmer dåligt med ovan som ni angett!!

    (Hur f.n skall ni ha det?)
    What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)

  3. #43

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    516
    Jobb
    Officer/Flygtekniker JAS 39
    Klubb
    ÖMFK

    Standard Re: Fiender !!!????

    Citat Ursprungligen postat av Nexus
    Hej Hej RCFF !!!

    Jag har läste del av era inlägg jag fattar inte att dom låta inte era åka dit till där som RCFF ???
    det låter som en fiender eller vad ???
    SMFF och RCFF är samma sak ???
    varför dom accptera inte alls det då ???

    jag var medlem SMFF också !!
    det spela inte roll vilken av detta klubben som känns ovälkommen dår jag begriper inte på dom nu !!

    MVH steve !!





    :evil: :evil: :evil: :evil:
    Hi Steve!

    Jag vill inte påstå att RCFF och SMFF är i strid med varandra RCFF gör inga aktioner för att förstöra för SMFF. Personligen är jag mest bara fruktansvärt besviken på främst en person SMFF's styrelse och samt dess styrelses svaga och slingrande ställningstagande, även enstaka medlemmar som gärna vill ifrågasätta precis allt gör mig besviken.

    Jag är själv medlem i SMFF och RCFF - alla i min klubb är SMFF-anslutna så att säga att jag som RCFF-medlem är i strid med mina klubbkamrater blir tokigt. Alla har vi olika syn på saker och ting, sen att vissa personers destruktiva agerande förstör för alla är ju uruselt.

    Det kan bli bra det här så småningom!

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    516
    Jobb
    Officer/Flygtekniker JAS 39
    Klubb
    ÖMFK

    Standard Re: Fiender !!!????

    Citat Ursprungligen postat av Nexus
    Hej Hej RCFF !!!

    Jag har läste del av era inlägg jag fattar inte att dom låta inte era åka dit till där som RCFF ???
    det låter som en fiender eller vad ???
    SMFF och RCFF är samma sak ???
    varför dom accptera inte alls det då ???

    jag var medlem SMFF också !!
    det spela inte roll vilken av detta klubben som känns ovälkommen dår jag begriper inte på dom nu !!

    MVH steve !!





    :evil: :evil: :evil: :evil:
    Hi Steve!

    Jag vill inte påstå att RCFF och SMFF är i strid med varandra, RCFF gör inga aktioner för att förstöra för SMFF. Personligen är jag mest bara fruktansvärt besviken på främst en person i SMFF's styrelse samt dess styrelses svaga och slingrande ställningstagande, även enstaka medlemmar som gärna vill ifrågasätta precis allt gör mig besviken.

    Jag är själv medlem i SMFF och RCFF - alla i min klubb är SMFF-anslutna så att säga att jag som RCFF-medlem är i strid med mina klubbkamrater blir tokigt. Alla har vi olika syn på saker och ting, sen att vissa personers destruktiva agerande förstör för alla är ju uruselt.

    Det kan bli bra det här så småningom!

  5. #45
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Magnus
    Hej!
    dom är skrivna INNAN RCFF bildades. Av den anledningen står det att i föreskrifterna att gästflygande piloter skall vara medlemmar i SMFF ansluten klubb, för försäkringens skull!!
    Som sagt så kan en ev ändring bli inom snar framtid.

    /Magnus
    Tack Magnus Du är ljuset i tunneln....

    Sosen...
    What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)

  6. #46

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Fortfarande finns tydligen "kollektivanslutningstvånget" kvar bland vissa klubbar för att få flyga på klubbens fält!
    Var det inte det som vissa (inkl undertecknad) ville få bort???
    Demokrati?? Pyttsan...
    :evil:
    Thomas Berggren
    MRFS
    Retroholic!

  7. #47
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    Hej Hej

    Jag tala om det gäller där "Helsingborgs Modellflygklubb tar inte emot RCFF-medlemmar!" som dom låter som en fiender för RCFF va ??? så dom accptera bara för SMFF det låter konstig det spela inte roll för SMFF ,RCFF eller annat så det är välkommen ändå jag vill inte höra av en ovälkommen till Helsingborgs Modellflygklubb som dom hade beslutade vaddå ???
    Hobby är Hobby inte som en fiender eller annan !!
    så jag vill se trevlig välkommen av vilken som helst från klubben till klubben eller SMFF eller RCFF det spela inte roll !!

    Jag har varit på annan en klubben förut dom sade välkommen utan fråga mig om detta medlem eller inte !!

    om dom säger det ovälkommen till Helsingborgs Modellflygklubbben då är dom bara skitsnacka om detta för att RCFF har egen och SMFF har egen och det har inte betyder för detta !!
    det var allt

    Hälsningar Steve

    :? :? :? :? :?

  8. #48

    Standard Alla medlemmar är tillåtna att flyga på egna fältet

    Alla medlemmar är tillåtna att flyga på egna fältet. Som gäst är det självklart att fråga den gästade klubben.

    Hur är det på ridklubben hemma?
    1. Medlemmen betalar en medlemsavgift i klubben inklusive avgift till distriktsförbund och Svenska Ridsportförbundet samt RF.
    2. Medlemmen får komma med sin privathäst för att träna på klubbens anläggning om man betalar en anläggningsavgift på 500-1 500 kronor per år.
    3. Är du gäst på annan ridklubb och utnyttjar anläggningen enstaka gång får du betala en engångsanläggningsavgift om c:a 50 kr per gång. Om du smiter från betalningen så debiteras du en 10-faldig straffavgift.

    Med andra ord, detta att använda egna klubbens fält är billigt hos oss modellflygare. Då är det självklart att vi skall vara medlemmar i klubben, SMFF, FSF och RF. Att komma och använda andra klubbars fält är också billigt hos oss.
    Det är vanligt hyfs att betala för sig till sin organisation och moderorganisationerna för att få använda de faciliteter som finns på din egen klubb. Då är det självklart att vi skall vara medlemmar i den egna klubben, SMFF, FSF och RF. Klubbens medlemmar har arbetat hårt under många år för att få fram klubbanläggningen. Det är alltså inget förbud att flyga på andra klubbars fält med du måste fråga om du får använda annan klubbs fält.

    En annan sport som kostar mer är golfen, där betalar du en green fee för att få spela på annan klubbs bana.

    I USA får du inte flyga alls om du inte är med i AMA.

    Så sluta yla om att du som endast är medlem i RCFF är förbjuden att flyga på andra (SMFF-)klubbars fält, var artig och fråga om du får "låna" fältet, vi är priviligierade jämfört med andra idrotter. Och kommer du mer än enstaka gånger så vi ser dig gärna som medlem i vår klubb och därmed i SMFF, FSF och RF. Välkommen in i gemenskapen!

    Björn Hammarskjöld
    Ordförande OSMK
    Medlem i SMFF och RCFF

  9. #49
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Björn ,jag har inget emot o betala klubben,du har missat hela poängen!
    Vad jag inte vill är att bekosta L.C o hans gelikar,hellre då att mina 360 spänn går till klubben..
    O vad det gäller hästar så finns det flera förbund inom hästeriet eller?
    Så jag tycker din jämförelse haltar lite..
    Att mina pengar gårt till klubben för skötsel m.m är självklart DÄREMOT vill jag kunna välja om jag vill stödja SMFF:S tävlingsverksamhet eller inte!
    Jag är med i motorsportförbundet men skulle inte ens tänka tanken att tvinga in MHF eller någon annan del av bilsverige o betala tävlingar m.m..
    Det är ett val jag vill kunna göra i alla fall,kalla det gnäll eller något annat,jag har fram till detta inträffade varit medlem i SMFF,skulle aldrig falla mig in att betala 1 spänn till att underhålla en organisation som har en styrelse som betett sig som SMFF:s har gjort senaste tiden..
    O de som gillar SMFF o modellflygnytt ska givetvis vara med där men jag vill att VALET ska få finnas och att det ska vara upp till klubbarna att avgöra om de vill ha mig som medlem,inte via SMFF:s stadgar ..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  10. #50
    Jakobs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 875
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap och Åhus MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis
    Björn ,jag har inget emot o betala klubben,du har missat hela poängen!
    Vad jag inte vill är att bekosta L.C o hans gelikar,hellre då att mina 360 spänn går till klubben..
    O vad det gäller hästar så finns det flera förbund inom hästeriet eller?
    Så jag tycker din jämförelse haltar lite..
    Att mina pengar gårt till klubben för skötsel m.m är självklart DÄREMOT vill jag kunna välja om jag vill stödja SMFF:S tävlingsverksamhet eller inte!
    Jag är med i motorsportförbundet men skulle inte ens tänka tanken att tvinga in MHF eller någon annan del av bilsverige o betala tävlingar m.m..
    Det är ett val jag vill kunna göra i alla fall,kalla det gnäll eller något annat,jag har fram till detta inträffade varit medlem i SMFF,skulle aldrig falla mig in att betala 1 spänn till att underhålla en organisation som har en styrelse som betett sig som SMFF:s har gjort senaste tiden..
    O de som gillar SMFF o modellflygnytt ska givetvis vara med där men jag vill att VALET ska få finnas och att det ska vara upp till klubbarna att avgöra om de vill ha mig som medlem,inte via SMFF:s stadgar ..

    Instämmer helt Bokis! Bra formulerat!
    Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

    ____________________

    ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

    www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

  11. #51

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis
    Björn ,jag har inget emot o betala klubben,du har missat hela poängen! Vad jag inte vill är att bekosta L.C o hans gelikar,hellre då att mina 360 spänn går till klubben..
    Antingen är du med i klubben och därmed med i SMFF, FSF och RF. Vill du inte varamed i SMFF, FSF och RF så slipper du också att vara med i klubben. Så är det inom modellflyget och så är det inom alla idrotter.

    O vad det gäller hästar så finns det flera förbund inom hästeriet eller? Så jag tycker din jämförelse haltar lite..
    Det är samma organisation inom ridsporten som inom FSF, du har ridklubbar under distriktsförbund som ligger under Ridsportförbundet (motsvarar FSF) som ligger under RF.
    Sedan har du avelsföreningar som ligger under Svenska Hästavelsförbundet (motsvarar en annan gren under FSF)
    Detta är helt parallellt med alla andra idrotter. Varför skall vi utmärka oss genom att inte acceptera de gemensamma spelreglerna inom RF??
    Att mina pengar gårt till klubben för skötsel m.m är självklart DÄREMOT vill jag kunna välja om jag vill stödja SMFF:S tävlingsverksamhet eller inte!
    Jag är med i motorsportförbundet men skulle inte ens tänka tanken att tvinga in MHF eller någon annan del av bilsverige o betala tävlingar m.m..
    Det är ett val jag vill kunna göra i alla fall,kalla det gnäll eller något annat,jag har fram till detta inträffade varit medlem i SMFF,skulle aldrig falla mig in att betala 1 spänn till att underhålla en organisation som har en styrelse som betett sig som SMFF:s har gjort senaste tiden..
    O de som gillar SMFF o modellflygnytt ska givetvis vara med där men jag vill att VALET ska få finnas och att det ska vara upp till klubbarna att avgöra om de vill ha mig som medlem,inte via SMFF:s stadgar ..
    Du vill alltså inte följa våra vanliga demokratiska spelregler.
    Nu tror jag att du blir helgalen, men dessa regler är gemensamma för alla sporter och accepterar du inte reglerna så får du gärna vara utanför vår gemenskap. Accepterar du våra regler så är du hjärtligt välkommen i vår gemenskap!

    Vänligen
    Björn Hammarskjöld
    Ordförande OSMK

  12. #52
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Tja,helgalen eller inte.
    Golf spelar jag inte men hästar har jag..
    O som du säger,det finns ju olika förbund inom ridsporten o det är ju så nu att SRF är väl i blåsväder dom med,det glunkas om ett fritidsryttarförbund där med?
    Och det du skriver,gå gärna med i SMFF så får du flyga hos oss..
    Varför ska jag vara med i SMFF för att få flyga hos er?Varför räcker det inte med ett försäkringskydd o betala klubbens medlemsavgift?
    Jag vill inte tävla,jag vill flyga!
    Jag kan väl spela badminton som hobby utan att vara med i deras förbund
    eller?
    Det är ju det jag inte fattar men jag är väl galen då..¨
    "Du vill alltså inte följa våra vanliga demokratiska spelregler. "
    Definiera demokrati,så tror jag du o jag har diametralt olika uppfattning om vad det är,och vad det gäller RF så är väl Korpen ett annat alternativ eller?
    Väntar fortfarande med spänning på styrelsens svar till Pekkala i hans fråga om styrelsen står bakom L.C i hans "demokratiska" bravader,men svaret tar nog tid att formulera..
    Ett simpelt Ja eller Nej där är nog något som tar tid o formulera..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  13. #53
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Som modellflygklubb räknas:
    · fristående klubb, som bildas av och för modellflygintresserade medlemmar;
    · sektion, gren, grupp eller annan liknande sammanslutning, som består av modellflygintresserade medlemmar inom annan organisation;

    Texten tagen från SMFF:s stadgar paragraf 37.

    Så Björn, det finns inget hinder att en klubb har medlemmar som är anslutna till antingen RCFF eller SMFF - eller båda. Det är bara för Er i klubbstyrelsen att ändra texten - eller helt enkelt tolka den befintliga stadgan korrekt för att göra det möjligt för RCFF-medlemmar att flyga på Ert fält. Det framgår ju också i befintliga dokument på SMFF:s hemsida att kravet på att man ska vara ansluten till SMFF endast gäller OM man vill dra nytta av de förmåner förbundet erbjuder. Kort och gott försäkringsskyddet.

    Exakt samma villkor gäller naturligtvis RCFF. Vill man ha försäkringsskyddet (exakt samma som SMFF erbjuder) samt övriga förmåner får man ju bli medlem i förbundet.

    Så vad är problemet? I bägge fall får Ni medlemmar som har exakt samma försäkringsskydd PLUS möjligheten att dra nytta av både SMFF:s- och RCFF:s arbete och stöd. Dessutom kan ju klubben förstärka sin kassa då RCFF-avgiften är betydligt lägre.

    Vill Ni skära ut det hela i papp bildar ni två grenar i klubben - SMFF-grenen och RCFF-grenen.

    Behöver du fler argument - eller är problemet mer en principfråga om att acceptera nykomlingar?

    Mvh
    Ove

  14. #54
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard SMFF,RCFF !!!

    Ja Exakt det spela inte roll för mig att jag stöda är båda SMFF och RCFF
    som du sade rätt att det finns inte förhinder för detta men varför dom en klubben som säger ovälkommen ???

    RCFF gjorde det bra som nytt för mig det skulle trevlig för mig att bra att ha två RCFF och SMFF rolig att se !!

    Hälsningar Steve


  15. #55

    Standard

    Beklagar, det blev en dublett

    Vänligen
    Björn Hammarskjöld
    Ordförande OSMK
    Medlem i SMFF och RCFF
    [/color]

  16. #56

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AM
    Som modellflygklubb räknas:
    • fristående klubb, som bildas av och för modellflygintresserade medlemmar;
    • sektion, gren, grupp eller annan liknande sammanslutning, som består av modellflygintresserade medlemmar inom annan organisation;

    Texten tagen från SMFF:s stadgar paragraf 37.

    Så Björn, det finns inget hinder att en klubb har medlemmar som är anslutna till antingen RCFF eller SMFF - eller båda. Det är bara för Er i klubbstyrelsen att ändra texten - eller helt enkelt tolka den befintliga stadgan korrekt för att göra det möjligt för RCFF-medlemmar att flyga på Ert fält.


    Ove!

    En klubb består av medlemmar. Är klubben en modellflygklubb så skall den vara ansluten till SMFF, se resten av §37
    ”Modellflygklubb skall följa inlämnade och godkända stadgar eller RF normalstadga för föreningar.”
    Det innebär att är man en modellflygförening så gäller SMFFs stadgar med krav på medlemskap i SMFF. Om medlemmen därutöver är medlem i RCFF är upp till individen.

    Eller utgör RCFF en modellflygklubb? Ni har mer än 5 medlemmar. Bra, då bör ni vara med i SMFF om ni skall ägna er åt modellflyg. RCFF-medlemmarna är välkomna att vara gästmedlemmar i andra SMFF-klubbar under förutsättning att RCFF betalar in SMFF-avgiften till vårt förbund. Alternativt kan medlemmar i andra modellflygföreningar vara gästmedlem i Modellflygklubben RCFF (som jag som är medlem i OSMK och (gäst)medlem i RCFF)
    Det framgår ju också i befintliga dokument på SMFF:s hemsida att kravet på att man ska vara ansluten till SMFF endast gäller OM man vill dra nytta av de förmåner förbundet erbjuder. Kort och gott försäkringsskyddet.
    Intressant. SMFF har kontakter med LI, FSF, FAI, RF, PTS och andra myndigheter. Det får RCFF inte ha eftersom man inte är en officiell nationell organisation som SMFF. I förmånerna ingår också möjligheten att få flyga på den egna klubbens fält.

    Menar du Ove på fullt allvar att bara för att jag är med i RCFF så berättigar det mig att flyga på vilken annan klubbs fält som helst? Skall jag bara komma och parasitera på en klubb som lagt ner mycket arbete och pengar på att få ett fungerande modellflygfält bara för att jag är medlem i RCFF?

    Exakt samma villkor gäller naturligtvis RCFF. Vill man ha försäkringsskyddet (exakt samma som SMFF erbjuder) samt övriga förmåner får man ju bli medlem i förbundet.
    Tack för att du rekommenderar oss alla att gå med i förbundet! SMFF alltså, RCFF är per definition inget förbund även om namnet kanske antyder det.
    Så vad är problemet? I bägge fall får Ni medlemmar som har exakt samma försäkringsskydd PLUS möjligheten att dra nytta av både SMFF:s- och RCFF:s arbete och stöd. Dessutom kan ju klubben förstärka sin kassa då RCFF-avgiften är betydligt lägre.
    Som ovan, det enda som händer är att RCFFs medlem betalar 100 kr mer än den som är medlem bara i SMFF.

    Behöver du fler argument - eller är problemet mer en principfråga om att acceptera nykomlingar?
    Principfrågan är om vi skall följa våra egna beslut fattade på SMFFs förbundsmöten eller inte. Vill du förändra så är du välkommen att lämna in en motion i ärendet. Gör det senast den 7 januari 2008 så tas motionen upp till behandling nästa förbundsmöte.

    Vänligen
    Björn Hammarskjöld
    Ordförande OSMK
    Medlem i SMFF och RCFF

  17. #57
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    O hur många motioner har bifallits de senaste fem åren?
    Och ja,jag läser även dina inlägg på SMFF o smf,favoriten måste vara:kom på förbundsmötet!
    Min vän Roger var där i år också och styrelsen biföll väl ingen motion ,rätta mig om jag har fel..
    Han föreslog en förändring av § 37 som varande otidsenlig men se,det gick inte..
    Jag har en teori om varför men det ska jag bespara dig..
    Nu så fattades ett beslut i all hast om en ny gren,fritidsflygare o där tillsatte NI i er visdom Herr Nilsson som omedelbart tog sig an sitt nya förtoendeuppdrag med en sällan skådad entusiasm..
    Och om det inte har framgått så handlar det för mig inte om att förändra SMFF!
    Försök o förstå att alla kanske inte vill ha dubbla medlemskap o att vi som nu är medlemmar i RCFF gillar uppläget här..
    Allt skit sista tiden kommer av att det finns folk som försöker misskreditera RCFF,det är inget vi har bett om..
    O sen tror jag att du ska läsa på ang.kontakter..Vem som helst får ta kontakt med t.e.x P.T.S o de är som myndighet tvingade att svara..
    Minns med fasa SMFF:s försök att höja statusen på MIN hobby genom att ta kontakt med LFV, å det höll på ta en ända med förskräckelse,därav att RC-certifikatet inte finns längre..
    Och sen ditt ord parasitera..Om du inte har förstått det ännu,jag är mer än villig o betala medlemsavgift till klubben+att de dessutom gärna får
    ta de 360 kr som skulle gå till SMFF o stoppa det i klubbkassan..
    Vore nog bra om du ändrade tonläget lite,ord som parasitera,galen o andra utryck vinner du mycket lite gehör för eller kanske du är en ny L.C,bara ute för o provocera?
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  18. #58

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ssn
    Nu börjar jag bli sur!!!! Och då menar jag SUR!!!!!! Ni i klubbar som motverkar modellflygets utbredning borde börja spela Boule eller golf eller nått!!!

    För Hel....e! Skärp er! Vi har samma intresse och samma mål... Ni stöder på en massa gamla regler som ingen längre ens har tittat på!!!!

    HAR MAN EN FÖRSÄKRING(TYDLIGEN DENNA SOM MAN RELATERAR TILL SÅ SKALL MAN FÅ FLYGA PÅ VILKET FÄLT SOM HELST!!!!

    Resten är SKITSNACK för att bevara en gammal tradition! SMFF!

    Ovan är bara en liten del av det jag känner för de sk. klubbar som "portar" flygare för att de inte är med i "rätt " förbund!!!!


    Jag kan bli ännu argare...... men nog för nu.....

    Sosen...[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgDADtoVICmo*Q5ALVOQJ*D5H0KrGkcxfYpU!pcsK2adhEQJI WYcBUZp4nCEnSc5VTe8R6frW63Ecjrtr5g0m1ixyP3zgdWuDYD 0LGih5Dfe4SNq0EG4aQ/Picture%200021.jpg[/img]
    Skäms faktiskt lite för bilden ovan numer.... MIN Radio!

    Jag håller helt och hållet med Sosen här, jag FATTAR bara inte hur folk orkar med detta. De låter som en diskution mellan 2 åringar. De vi alla vill är att flyga, gör de och sluta jiddra för f n. Jag har nästan slutat läsa och skriver knappt längre i allmänt och tips för det ända man ser här e detta jävla tjatet om klubbar och förbund. Min ståndpunkt är att jag är med i RCFF och kommer aldrig att gå med i SMFF, men jag flyger på vilket fält jag vill, är det nån som säger till mig att jag inte får, så får dom förmodligen en BPL. (boks på läppen)

  19. #59

    Standard Där vettet går ut går våldet in

    Citat Ursprungligen postat av Pete
    Min ståndpunkt är att jag är med i RCFF och kommer aldrig att gå med i SMFF, men jag flyger på vilket fält jag vill, är det nån som säger till mig att jag inte får, så får dom förmodligen en BPL. (boks på läppen)
    På Strömsholm står det på ridhusväggen med stora bokstäver:
    Där vettet går ut går våldet in.

    Pete, du får alltså inte flyga på vilket fält du vill. Självfallet får du flyga om du är medlem i klubben. Det är samma på alla arenaidrotter.

    Du bryr dig inte om att klubbmedlemmar slitit och släpat, satsat ekonomiskt för att få ett bra modellflygfält.
    Sedan kommer du och begär att få flyga utan att vara medlem i klubben. Gökunge eller egoist kan det nog kallas. Och våldstendenser har vi alldeles för mycket av redan inom andra idrotter. Det är skönt att en sådan våldsbenägen individ som du verkar vara inte är medlem i någon klubb. Men finns det sådana här våldsbenägna individer i RCFF får jag överväga mitt medlemskap i RCFF.

    Vänligen
    Björn Hammarskjöld
    Ordförande OSMK

  20. #60

    Standard

    Just pga detta har jag varit tyst angående detta ämne, folk tar detta på dödligt allvar och så fort man skriver något blir man utsatt för personliga påhopp, har mitt vett gått ut för att jag skriver att jag är trött på detta tjatet och skämtar lite? (jag har aldrig slagit någon överhuvudtaget)
    Och vad menar du med våldsbenägenheter? Jag ger iallfall inte folk som jag inte känner öknamn, det är en form av mobbning om jag inte har helt fel för mig.

    Kanske fel av mig att skämta om att ge någon en smäll på läppen i detta samanhang, men jag flyger på de fält jag vill, vilket innefattar Ystads och Eslövs, så är du inte i närheten behöver du inte vara rädd för mina skämt.

    Så för att göra alla nöjda ber jag om ursäkt och tänker i fortsättningen inte yttra mig i detta ärende igen, jag ville bara påminna om att det är flygning det handlar om, iallafall för min del.

Liknande ämnen

  1. Midnight Sun Fly-In LULEÅ 2012 SMFF & RCFF medlemmar
    Av marell01 i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-07-13, 01:31
  2. God Jul öskas alla RCFF.s. medlemmar
    Av ivve i forum Allmänt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 21:18
  3. Antal Medlemmar i RCFF
    Av Ludde i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 21:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •