Reklam

 
Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 102

Ämne: Södra Länken !!!!

  1. #81
    Potetas avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    613
    Jobb
    Elektriker och ägare till www.jorgensel.se
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bj
    Båda dom exempel som du kommer med där är mycket farligare än det denna topic handlar om Poteta. Eller tycker du att det är mindre riskfylld att åka för fort, eller kanske du tycker att det inte är så farligt om man krockar när man inte håller höger regeln.
    Denna tråd handlar inte om vad vi har eller inte har gjort. Den handlar om hur dumt (eller inte dumt) det är att köra ett tvåmeters modellplan styrd från en bil igenom en tunnel i 70 km/h. Då har det väl ingen betydelse om jag har kört för fort med min bil eller inte? Det kan vi behandla i en annan tråd. (Om jag mot förmodan skulle filma och kalla filmen för "One Challange" när jag kör för fort och sedan lägga ut filmen på nätet.)
    Nytänd flygare!
    (Nu även med elvisp!)

  2. #82

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    167
    Jobb
    Konsthantverkare
    Klubb
    mfkfenix Rättvik

    Standard

    Tack för infon om dansk lag.

    Personligen attraheras jag mycket av lite lagom civil olydnad.
    Det måste vara snusmumriken i min själ som tittar fram och störs av hemuler.

    En skylt med "beträd ej gräset" blir nästan en uppmaning. Luta dig ej ut ur fönstret, (tåg). Eller gå in på storvaruhus där man bara kan gå åt ett håll, där är det närmast en plikt att gå baklänges.
    För ett tag sen gick jag tillbaka genom systemets grindar för jag hade glömt något. Larmet tjöt, personal kom springande, åsså var det så ovanligt fenomen att personalen hade glömt hur man tystade larmet.
    Nu känner dom igen mig.

    Men vid civil olydnad måste man vara beredd att ta konsekvenserna av att bli haffad.

    ag är full av beundran för "svärd till plog-rörelsen" som "avrustar" JAS-plan och åker i finkan efteråt.

    Något helt annat än dessa anonyma munkkåpeanvändare som sabbar diverse demonstrationer.

    Tycker fortfarande att ovanstående var ett fint bus.

  3. #83
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Poteta
    Citat Ursprungligen postat av Bj
    Båda dom exempel som du kommer med där är mycket farligare än det denna topic handlar om Poteta. Eller tycker du att det är mindre riskfylld att åka för fort, eller kanske du tycker att det inte är så farligt om man krockar när man inte håller höger regeln.
    Denna tråd handlar inte om vad vi har eller inte har gjort. Den handlar om hur dumt (eller inte dumt) det är att köra ett tvåmeters modellplan styrd från en bil igenom en tunnel i 70 km/h. Då har det väl ingen betydelse om jag har kört för fort med min bil eller inte? Det kan vi behandla i en annan tråd. (Om jag mot förmodan skulle filma och kalla filmen för "One Challange" när jag kör för fort och sedan lägga ut filmen på nätet.)
    Nej men det handlar om att ni skal kunde döma en annan för at han har gjort något som kanske inte var det smartaste, men tycker du att man kan döma någon när man gör fel saker själv?
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  4. #84
    Potetas avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    613
    Jobb
    Elektriker och ägare till www.jorgensel.se
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bj
    Nej men det handlar om att ni skal kunde döma en annan för at han har gjort något som kanske inte var det smartaste, men tycker du att man kan döma någon när man gör fel saker själv?
    Kort svar, ja.
    Nytänd flygare!
    (Nu även med elvisp!)

  5. #85
    tobbes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    102
    Jobb
    Raketkonstruktör
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Om jag åker för fort eller bryter mot högerregeln gör jag det sällan med typ rånarluva på huvudet. Jämförelsen e helt orelevant!
    /Tobbe
    If It's Not Scottish, It's Crap!
    “Oh German! I thought there was something wrong with you.”

  6. #86
    tobbes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    102
    Jobb
    Raketkonstruktör
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Tror du att polisen skulle givit tillstånd för att flyga genom tunneln? Bara så rakt av? "Helt, OK.. bara flyg du.." Never.. Detta talar för hur lagligt det hela är

    /Tobbe
    If It's Not Scottish, It's Crap!
    “Oh German! I thought there was something wrong with you.”

  7. #87
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Poteta
    Citat Ursprungligen postat av Bj
    Nej men det handlar om att ni skal kunde döma en annan för at han har gjort något som kanske inte var det smartaste, men tycker du att man kan döma någon när man gör fel saker själv?
    Kort svar, ja.
    Tack Poteta, det säjer mera om dig än någon annan eftersom du kan ställa dig högre än alla andra och jag kommer inte svara på flera av dina inlägg här.


    Citat Ursprungligen postat av tobbe
    Tror du att polisen skulle givit tillstånd för att flyga genom tunneln? Bara så rakt av? "Helt, OK.. bara flyg du.." Never.. Detta talar för hur lagligt det hela är

    /Tobbe
    Nej Tobbe jag tror inte dom hade givit något tillstånd, och jag har häller inte antyda något om tillstånd.

    Men du säjer nu att detta inte är lagligt…. Vart står det, vilken lag hänvisar du till. Säjer du A får du komma med B och visa mig och alla andra vilken lag som är brutit med denna flygning.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  8. #88
    tobbes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    102
    Jobb
    Raketkonstruktör
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Efter som polisen garanterat inte givit tillstånd är det givetvis inte lagligt. Hur svårt är det att förstå??
    /Tobbe
    If It's Not Scottish, It's Crap!
    “Oh German! I thought there was something wrong with you.”

  9. #89
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe
    Efter som polisen garanterat inte givit tillstånd är det givetvis inte lagligt. Hur svårt är det att förstå??
    /Tobbe
    Förde om polisen inte ger tillstånd behöver det inte vara olagligt, ge mig beviset på att detta var olagligt då Tobbe…… eller har du ingen aning om vad du pratar om så att du bara gissar. Jag har inta sagt att detta var lagligt eller inte, jag ber bara är som är så kunniga ge mig ett handfast bevis på att detta var olagligt.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  10. #90
    tobbes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    102
    Jobb
    Raketkonstruktör
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Både SMFF och RCFF har KLART tagit avstånd från denna fjortis-prylen. Har vi tur kommer modellflyget i Sverige undan med en "varning". Hoppas att jag aldrig får se nått liknande i framtiden.

    /Tobbe
    If It's Not Scottish, It's Crap!
    “Oh German! I thought there was something wrong with you.”

  11. #91
    tobbes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    102
    Jobb
    Raketkonstruktör
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Om du mailar polisen i Stockholm och frågar om du får flyga genom södra tunneln utan att ha spärrat av den samma får du nog ett svar. Jag är ingen jurist men har sunt förnuft. Jag vill inte bråka med dig som person utan bara resonera om vad som har hänt. No hard feelings personligen typ

    /Tobbe
    If It's Not Scottish, It's Crap!
    “Oh German! I thought there was something wrong with you.”

  12. #92
    tobbes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    102
    Jobb
    Raketkonstruktör
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Det bästa svaret är nog Henkes egna.. Dvs tystnad..

    /Tobbe
    If It's Not Scottish, It's Crap!
    “Oh German! I thought there was something wrong with you.”

  13. #93
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    självklar är det "no hard feelings" tobbe 8) (gäller dig också Poteta)

    och jag måste nog ärkänna att ditt svar att någon har krypit under en sten drog nog mitt leende ännu längre bakåt.....
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  14. #94

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    167
    Jobb
    Konsthantverkare
    Klubb
    mfkfenix Rättvik

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe
    Både SMFF och RCFF har KLART tagit avstånd från denna fjortis-prylen. Har vi tur kommer modellflyget i Sverige undan med en "varning". Hoppas att jag aldrig får se nått liknande i framtiden.
    /Tobbe
    Naturligtvis måste alla "offentliga personer" ta avstånd från sådana hyss.
    Om mina barn ville göra något liknande skulle jag också säga nej.
    Men det hindrar mig inte att tycka, det var fränt.

  15. #95
    tobbes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    102
    Jobb
    Raketkonstruktör
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Du har en point Olle

    /Tobbe
    If It's Not Scottish, It's Crap!
    “Oh German! I thought there was something wrong with you.”

  16. #96
    Potetas avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    613
    Jobb
    Elektriker och ägare till www.jorgensel.se
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    No hard feeling alls Bj, det är ju detta som är kul i ett diskussionsforum.
    Om alla tänkte och tyckte samma så hade trådarna inte blivit långa.
    Nytänd flygare!
    (Nu även med elvisp!)

  17. #97
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Helt rätt Poteta, man måste kunde räta varan lite då och då utan att det behöver bli något krig...... Bara roligt att provocera fram lite andra meningar, och som du säjer har vi alla tyck det samma kunde vi lägga ner alla diskusjons forum.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  18. #98
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    Hej Bjarne

    titta noga att varför du sade :

    4. Så har vi ni som skriker högst om att detta får så stor uppmärksamhet att det kommer att bli ändringar i vad vi modellflygare får och inte får. Jaha vem fa.. är det som ger detta uppmärksamhet, jo ni med alla eras inlägg om hu farligt, dumt, etc, etc detta var. Ingen annan. Så om det blir ändringar så skyll inte på piloten men skyll er själva för om ingen hade brydd sig tror ni då da hade blivit något bråk om detta?

    att du menar att du skylla på oss vaddå ???

    du vet inte vad du säger då ???

    man aldrig säger skylla på folk !!

    MVH Steve

    :? :? :?
    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

  19. #99
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Ursäkta så hemskt mycket för skrivfelet, jag är jo norsk och har aldrig lärt svenska utom av mig själv så nog en gång ursäkta för skrivfelet.

    Bara för att förklara då, så betyder skyll skuld. Skyll är då det norska ordet och det va dock inte meningen att det skulle vara med.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  20. #100
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    okej Jag förstår att du menar det jag trodde att du menar skylla på folk så
    man ska aldrig säger skylla på folk som sagt det har hänt med mig också det var pilots egen fel som sagt att han inte följer regler under mitt tiden det var hände då 10 år sen
    han flyger mot mig det var nära krock han var stor idiot därför han följer inte regler så han har bruten mot regler bestämmelse så han skulle nödland med sin plan på andra sidan och inte landa nära pubilk eller jag var f.d SRFK medlem där förut har hänt förut
    en person varna honom att inte landa nära pubilk
    tänk om skulle krock honom utan veta eller man kan inte hörde så han hade sin plan som stannade motor så han glider landade därför
    så jag blev förvånder att det var krock Nära mot mig så bara en eller två meter brevid mig så hemskt
    inte kul för oss eller folk !!

    MVH steve

    :? :? :?
    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 20:26
  2. Hur loggar man sina FPV-flyg om man inte har inspelning på länken?
    Av MrOvanhill i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-07, 00:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •