Hur gör ni med er tankavluftning på era bensinplan?
bara en öppen slang ut under?
Hur gör ni med er tankavluftning på era bensinplan?
bara en öppen slang ut under?
-------------------------------------------------------------------
Xxxxxx Xxxxxxxxx
Spektrum DX7
T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
Sebart Katana S50 Glowpower,
MagnumR West .50
Japp, funkar bra för mig, kanske helt fel enligt instruktionsboken vad vet jag, ser fram imot fler svar /Mvh Mikael.D
jupp samma här, är väl ingen skillnad mot metanol förutom att det är bensin då?
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
jo... man har ju ingen tryckmatning på bensinare..Ursprungligen postat av drhanke
eller kör ni med det oxo?
är ju ny på det här med bensin.. .
-------------------------------------------------------------------
Xxxxxx Xxxxxxxxx
Spektrum DX7
T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
Sebart Katana S50 Glowpower,
MagnumR West .50
En slang till förgasaren...En till friska luften(det är den som brukar gå till tryckmatningen på en metanolmotor)..O en och tanka i..
Tryckmatning:nix..
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)
tryckmatningen... ah ok känner mig besegrad Bokis *ler*
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
Blev bara lite nyfiken här. Behöver man inte nån stoppventil till luftslangen så att soppan inte skvätter ut vid lite avancerad flygning?
Man måste flyga så avancerat så att soppan inte vågar sig ut
Bränslet rinner inte ut vid avanserad flygning, som sagt 1slang till förgasaren och en ut i friska luften och en till tankning med snygg placering, tank slangen "stänger" du efter tankning så att den inte läcker och slangen ut i friska luften MÅSTE vara "öppen" för annars blir det vaccum i tanken. Det blir själv sug i den så soppan rinner inte ut, luften skall in. Jag stänger tankslangen men behövs kanske inte??
Det finns även speciella tankventiler men jag gillar inte de efter att 3st läckt för mig.
Som det också skrivs så kan man flyga så hårt att bränslet inte vågar sig ut men bäst är att förbränna det.
Lycka till, Mikael.D
Man kan ju inte alltid köra så hårt så att bränslet inte rinner ut.
t.ex. om man ska lyfta i modellen eller så...
Man lägger avluftningen i en loop över tanken, för att skapa ett "vattenlås".
En liten fråga till på detta ämne! det är ju två utag på förgasaren??? en bensin in den andra då?
håller på med mitt första Bensin bygge.
Jocke Sandström
Skelleftehamn.