Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Simulator

  1. #1

    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    27
    Jobb
    Civ.ing.
    Klubb
    MFK Malmen Linköping

    Standard Simulator

    Tänkte att det kanske är bra att köra lite simulator innan jag ger mig ut med nybygget. Vad ska man köra för nåt om man inte vill bli ruinerad? Jag har en Futaba FF7-radio.

    Såg att de har en dummy-radio + mjukvara på Teknikmagasinet för 200:-. Är det nåt att satsa på?

  2. #2
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard Re: Simulator

    Citat Ursprungligen postat av Pibben
    Vad ska man köra för nåt om man inte vill bli ruinerad?
    Man ska köra Aerofly Professional Deluxe, Real Flight G3 eller Reflex XTR (har också hört att det finns en realistisk simulator som heter Phoenix).

    Varför spara pengar just på simulator och sen köpa dyra plan och elektronik? I simulatorn får man krascha gratis och lära sig nya manövrar utan att riskera en dyr modell. Kraschade flygplan är sånt som ruinerar

  3. #3

    Standard

    Phoenix RC är en ny simulator som kostar 1200-1300kr och som är riktigt bra.
    Powered by Joy and a LiPo pack

  4. #4
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Ska du lägga pengar på en simulator, så köp då en riktig med en gång. Har provat olika, men RealFlight G3 är den som enligt mig är mest realistisk.

  5. #5

    Standard

    Jag lärde mig grunderna genom att köpa e-sky usb på teknikmagasinet och sedan betalade jag 39$ för clearview som finns på http://www.rcflightsim.com Absolut inte lika bra som RealFlight, men å andra sidan ett bra pris. För mig räckte det i alla fall....

    Mvh Micke

  6. #6

    Standard

    tänkte köpa reflex xtr, men jag är inte riktigt säker på vilken kabel jag ska ha till min kontroll... har en futaba t6exhp... kontakten är rektangulär med fasade hörn och har 6 poler på 2 rader med en sidledes förskjutning mellan raderna...
    http://www.rcfun.dk/product.asp?product=4441 tittade på den kabeln,
    men den heter "CABLE FUTABA FF9 SQUARE 6", men det är den som ser ut att passa bäst... ngn som har ngn erfarenhet?

  7. #7

    Standard

    vet ngn om det ens går att använda den sändaren på datorn?

  8. #8
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Real Flight G3 har en bra dummysändare (det går att koppla egen sändare till den med medföljande kablar - men dummysändaren är mycket bra).
    Tror du är helt nöjd att köra med dummysändaren om du köper G3.

    AFPD som jag kör mest med körde jag till en början med egen sändare. Plockade ut modulen med kristallen varje gång jag skulle köra simulator - men tröttnade på det (vill inte sitta vid datorn och sända radiovågor). Köpte en billig "dummysändare". Programmets USB-kabel i en USB-port för att programmet ska gå att köra och så dummysändaren i en annan USB-port.

  9. #9

    Standard

    Har Reflex og Phoenix

    Om du giller dem flygplan/heli som Phoenix kommer med, så køb den! Den store skillnad på dem er, at Reflex kan du downloade extra modeller til - men Phoenix er billigere.

    Begge styrer man med sin egen radio, hvilket er helt perfekt.

    G3 skal styres med dummy, og det gillar jeg inte.

    http://www.phoenix-sim.com/

    Reflex har en del "kunstigheter" såsom "no fly" zoner, hvor den bare stopper simulationen om man flyger derind.

    Grafisk er alle 3 "realistiske".

Liknande ämnen

  1. Rc Simulator
    Av CarlG i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-03, 18:16
  2. FPV-simulator
    Av UlfB i forum FPV Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-07, 18:35
  3. Simulator
    Av Dawson i forum Metanolmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 20:53
  4. Simulator!
    Av pergid i forum Elmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 13:06
  5. Simulator
    Av Thomas i forum Segel och Hang
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-25, 13:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •