Under sndagen var jag ute och flg p Janlanda, Vitaby, Kivik. Efter att ha flugit en laddning med min F/A 22 Raptor tog jag en kort paus och njt av vdret.

Efter vilan fick jag terigen suget efter fart och flkt och tryckte drfr in en frsk nyladdad ack i Raptorn och gick ut p fltet fr start. Vinden var lite byig jag bestmde mig d fr att kasta den i en lite brantare vinkel n vanligt. Varvade motorn till 3/4 och greppade modellen i tyngdpunkten och kastade den brant uppt varp den helt pltsligt vnde nosen ner och jag panik landade. P vg fram fr att hmta modellen frgade de frn depn om jag behvde papper. Helt ofrstende tittade jag frst p modellen sedan p mig sjlv. Jag upptckte d ett djupt jack i min arm 3 cm nedanfr handleden p utsidan av armen. Blodet rann friskt och ven om man r en kall kille sades det att jag var en aning blekare n vanligt.

Det slutade med ett hrt tryckt frband och illfart till sjukhuset. Efter en god spruta bedvning, massor med koksaltlsning, 5 trklade stygn och en stelkrampssputa senare var jag som ny eller tminstone bttre begagnad.

Ville dela med mig av denna hndelse drfr att det r s ltt hnt att man inte tnker sig fr och nr olyckan r framme s gr det fort. Speciellt med en propeller som spinner 15.000 rpm.

Tumma inte p skerheten och tnkt er fr.

MVH

Carl Johan Schedvin