Hej,
Håller med Christian - sliptrumman samt kapskivorna är jämte småborrar det man använder Dremeln till. Men det är inte så illa det..
Hälsningar
Roger
Hej,
Håller med Christian - sliptrumman samt kapskivorna är jämte småborrar det man använder Dremeln till. Men det är inte så illa det..
Hälsningar
Roger
kniv skalpell eller helt enkelt skärverktyg.
G.
Hej igen,
Ja, egentligen är det väl omöjligt att svara på trådens fråga. Knivar, skruvmejslar, tänger, slipverktyg, lödkolv, såg...ja, listan kan göras lång på nödvändiga verktyg - och utan ett endaste av dom så blir det svårt...
Sen finns det verktyg som förenklar avsevärt - och dit räknar jag t ex alla varianter av "Dremlar". Visst kan man slipa ur en glasfiberkåpa med enkla handverktyg men det blir bra mycket enklare med t ex sliptrumman till Dremeln sen man grovskurit med slipskivan...
Bara mina små tankar...
Hälsningar
Roger
hmmm vet inte riktigt men igår ! köpte jag mig en FULDREMMEL!! på öb för endast 119 kr med tillbehör .. den kan nog bli en favorit ...
FM extra 300s 60size
black horse extra 300s 46 size asp46
giles 202 3d CRRC40i bensin ..
p51 pylon (modeltech) TT36pro
V-MAR cap 231 ex asp120
jamara corsair os90fs
ultimate elite series .40 ST51rc
Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
Jag tror att ingen här känner till minicraft, du får gärna berätta vad det är.Ursprungligen postat av Nexus
Nytänd flygare!
(Nu även med elvisp!)
Jo den känner jag , mincraft..............världens bästa maskin har jag läst om på nätet
Eftersom mycket av det lilla mekande det blir nuförtiden är på helikoptrar så vill jag påstå att insex"mejslarna" är guld värda. Förr använde jag de vanliga L-varianterna som man tappade och var allmänt fumliga att använda. Hållar f-n så mycket bättre också.
http://www.ronlund.com/Merchant2/mer...uct_Code=HZ024
Även de nedan vad de nu kan tänkas heta på svenska, för att skruva på kullinkar på stötstängerna är guld värda.
Innan dessa så var fingrarna blodiga innan man var klar.
http://www.ronlund.com/Merchant2/mer...ct_Code=KSJ737
..och min variant på "fuldremel" - köpte den när jag skulle köpa en börbar axel till originaldremeln. Nu fick jag axeln och en ny maskin til lägre pris än en originalaxel!
http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=19654831
Då ni vet inte om detta Minicraft hehe !!
okej jag tala om detta ta titta på här deras Hemsida:
www.minicrafttools.com
jag har äger två borr och sticksåg av dom i Minicraft
och dom är mycket bästa och delar massor kolla ni dom gärna
därför jag tog upp dom med Hobby Borr hehe !!
så jag tänker på här inlägg japp !!
Varsågod kolla ni !!
MVH Steve
Excell 60 2 St
Heim 10 CC skala Hughes 500 E
Concept SR
Modeltech Cap 21 2 st
Wonder 2 St
skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)
Minicraft? Vad är det för något?
/ Christian Olsson
Ser ut som dom bl.a gör en dremmel ?
Mvh / Fredrik Glawe.
Ja, troligvis är Minicraft bara en billigare & sämre kopia på Dremel och inte alls lika snyggen.Ursprungligen postat av Glawe
/ Christian Olsson
Så klart att den e bästen fattar ni väl. Har även läst på nätet att allt annat e skit så ni vet.
Hej hej !!Ursprungligen postat av colsson
och vad menar du med kopia ??
dom var redan längre sen jag hade ägt dom två saken har hemma !!
det är inte alls sämre som du trodde ??
det är inte orsak kopia Dremel och det är riktig dom har varit längre innan det kommer dremel efteråt !!
vem har sagt att kopia eller sämre va,CO ??
MVH Steve
Excell 60 2 St
Concept SR
Modeltech Cap 21 2 st
Wonder 2 St
Hej Nexus,
Jag köpte min första Original-Dremel för drygt 25 år sedan - och dom hade säkert funnits åtskilliga år redan då. Men det är väl rätt ointressant egentligen - det är ju samma typ av maskin trots allt.
Fast numera tycks ju Minicraft mestadels vara Proxxon..
Hälsningar
Roger
Colsson: "Swiss Army Lämmel"... Bästa idag !!
Funkar kanonUrsprungligen postat av 1984:an
Vad är det som är positivt med Minicraft???
Det verkar ju som om man måste ha transformator för att driva dem.
12 Volts prylar :?
/Piddos
Hej,Ursprungligen postat av Piddos
Gissar att formatet är lite smidigare än många "Ful-Dremlar". Som jag nämnde tidigare så tenderar dom att bli större och större vilket i vart fall inte jag uppskattar.
Sen är det väl tyvärr lite struligare att tvingas ha en trafo för att kunna köra.
Hälsningar
Roger
Ja,dom har redan med 230 volt i transformet För Europa självklart !!Ursprungligen postat av Piddos
med Borr brukar 12-18 volt det beror på alla Borr vilken ha det ??
MVH Steve
Excell 60 2 St
Concept SR
Modeltech Cap 21 2 st
Wonder 2 St