Är det nån som har erfarenhet av dom här motorerna.
http://www.toni-clark.com/english/mo...g38/zg38sc.htm
Dom är ju billiga o 5 års garanti.
Skall troligtvis sitta i det här planet http://www.rchobbysyd.nu/catalog/pro...321dfc6f330ba8
Är det nån som har erfarenhet av dom här motorerna.
http://www.toni-clark.com/english/mo...g38/zg38sc.htm
Dom är ju billiga o 5 års garanti.
Skall troligtvis sitta i det här planet http://www.rchobbysyd.nu/catalog/pro...321dfc6f330ba8
https://www.unitedhobbies.com/UNITED...idProduct=5460
Är ännu billigare![]()
Det är en suverän motor om man inte är ute efter MAX prestanda. Det är en motor som går mycket fint, och säkert... Har en sådan i min 1/4 Piper Cub, och är nöjd med den![]()
Den skall va i ett flyg som jag skall söndags åka med.Ursprungligen postat av Per P
Det är som sagt en mycket bra motor. Kompakt ljuddämpare som funkar bra foljer med...
Undrar du över den, så finns det filmer på min hemsida på när jag flyger min Cub med en sådan motor...![]()
tyvärr är det svänghjul med tillhörande tändsystem,
blir lite tungt änn med ett eletroniskt..
-------------------------------------------------------------------
Xxxxxx Xxxxxxxxx
Spektrum DX7
T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
Sebart Katana S50 Glowpower,
MagnumR West .50
Det skulle jag inte vilja påstå... visst, svänghjulet är tyngre på den här motorn, med glöm inte att ett "riktigt" tändsystem behöver ett extra batteri... det väger ju trots allt en del det också![]()
Lipoaccar är lättaUrsprungligen postat av Per P
/ Johan
www.salarfk.se
Dessvärre ser det där ut som en tvåtaktare. Vill man köra bensin så vill man väl ha fyrtakt?
Måste man blya i nosen så har man en för liten motor.
Dessvärre så är det inte många som kör bensin fyrtaktare.Ursprungligen postat av BeFaster
Om jag får gissa så är det nog nära 99,9% bensin tvåtaktare i luften.
//Tobbe