Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Snart godnatt för dom små

  1. #1
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard Snart godnatt för dom små

    Blev mycket inspirerad av potätas inlägg så nu har jag gjort en kvällsfilm om modellflyg för dom små i familjen....sov gott alla barn önskar fajboj wesse...

    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=a-dpse_aGi4"]YouTube - flygundervisning för dom små[/ame]

    Get high with hovering
    not drugs

  2. #2

    Standard

    om jag slutar skratta snart ska jag skriva nått bra.
    Sen undrar jag om någon säljer torkarblad till insidan på glasögonen? Jag ser inte igenom dom längre. Och jag har fått ont i magen av skrattanfallet!

    Tack Wesse. Nu lever jag lite längre.

    Måste vila lite nu..
    //Fabbe

    Hellre ladda än kladda!!
    Fast kladda är oxå kul!
    _________________

    www.dackeflyers.se

  3. #3
    Potetas avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    613
    Jobb
    Elektriker och ägare till www.jorgensel.se
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Jag måste få protestera.
    Min landning stämmer icke överens med verkligheten, det är alldeles för lite studsar. Dessutom ser planet helt ut, vilket inte alltid är fallet i verkligheten.
    Nytänd flygare!
    (Nu även med elvisp!)

  4. #4
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Ja jäklar va lika vi var på filmen.. speciellt våra cessnor de flyger precis som du visar hahaha.. Håller med Fabian, skrattade så jag ramlade av stolen, var tvungen och visa frugan filmen med och hon skrattade minst lika mycket som jag hehe..

    Vi får se hur de går imorgon ! då är det dags för Cessnorna och visa vad de går för.. de får blåsa bäst de vill men flyga de ska vi göra.

    /Martin

  5. #5
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    nu blir jag lite ledsen jag är ju inte med och flyger och visar mina landningar

    så då kanske ni undrar hur jag flyger så här är en lite film
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=daXuyGOjRM8"]YouTube - jag flyger calmato sport 40[/ame]

    nu kan jag ju också ha lite galna ideer. jag skulle nog kunna vara så stöddig att jag skulle säga att detta var en världsförsta prövning.
    efter som jag har flyttat till västerås så har det inte blivit några mer försök. har dock gjort en längre lina så det ska nog gå.

    åååå ja vist ja det var inte full gas vid detta försök vid det sista försöket lyfte den facktiskt men inte den som drog
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=Ch9NLcax4HA"]YouTube - bogsering med calmato[/ame]

  6. #6
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Hahaha, jag kan inte sluta skratta, Robert Gustabsson - Kasta dig i väggen, wesse är humorn personifierad !!
    Mvh / Fredrik Glawe.

  7. #7
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Måste vara något fel på Calmato sport !.. inbyggd studs i alla verkar de som

  8. #8
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    kul att ni skrattar de e gudagott...jo du fabbe Calmaton går ej landa utan stuts den går hellre inte bygga på ihop på en timme trost att Hanke påstår detta.....

    Get high with hovering
    not drugs

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    40
    Jobb
    studerar
    Klubb
    västerdalarnas flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Daniel L
    nu blir jag lite ledsen jag är ju inte med och flyger och visar mina landningar

    så då kanske ni undrar hur jag flyger så här är en lite film
    http://www.youtube.com/watch?v=daXuyGOjRM8

    nu kan jag ju också ha lite galna ideer. jag skulle nog kunna vara så stöddig att jag skulle säga att detta var en världsförsta prövning.
    efter som jag har flyttat till västerås så har det inte blivit några mer försök. har dock gjort en längre lina så det ska nog gå.

    åååå ja vist ja det var inte full gas vid detta försök vid det sista försöket lyfte den facktiskt men inte den som drog
    http://www.youtube.com/watch?v=Ch9NLcax4HA
    HAHA vilka bra filmer ni gör

    angående bogseringen så ska ni ha en lina som är ca 15m lång minst. det är nog svårt bara det. så där kort lina tror jag inte funkar alls. ju längre ju lättare är det.
    // johan

  10. #10
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    jo vi kom till samma slutsats att det var för liten lina(5m)
    nu har jag gjort en 15m lång lina så då ska det nog gå bra.

    det sista försöket fick vi upp segelplanet men det drog så förbenat i baken på calmaton så den lyfte inte, tyvärr fick vi inte med detta på film

  11. #11

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    54
    Jobb
    Underhållstekniker
    Klubb
    södertäljemfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Daniel L
    jo vi kom till samma slutsats att det var för liten lina(5m)
    nu har jag gjort en 15m lång lina så då ska det nog gå bra.

    det sista försöket fick vi upp segelplanet men det drog så förbenat i baken på calmaton så den lyfte inte, tyvärr fick vi inte med detta på film
    Fel nummer 1: Kort lina... ta gärna en 20-30 meter... ju längre desto lättare.

    Fel nummer 2: Det funkar inte att sätta linan i stjärten på bogserplanet.. brukar funka att sätta den i bakkanten på vingen.

    Lycka till //Janne
    Går det så går det!!

  12. #12
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    nu var det ju det enda stället jag kunnde sätta kroken på calmaton men vad fan det funkar ju på riktiga flygplan så varför inte på modeller.

    upptäcker jag att det abslout inte funkar att ha kroken där så får jag väll lägga ner hela iden men jag ger mig inte ännu, det ska funka och det kommer förhoppnings vis också att göra det

  13. #13

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    54
    Jobb
    Underhållstekniker
    Klubb
    södertäljemfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Daniel L
    nu var det ju det enda stället jag kunnde sätta kroken på calmaton men vad fan det funkar ju på riktiga flygplan så varför inte på modeller.

    upptäcker jag att det abslout inte funkar att ha kroken där så får jag väll lägga ner hela iden men jag ger mig inte ännu, det ska funka och det kommer förhoppnings vis också att göra det
    Nu är vi helt offtopic men vi kör!!

    Här kommer ett tips hur jag brukar göra... dock förtydligat genom att jag använt en bit siliconslang och ett hundkoppel...

    Men ta ett snöre och knyt runt vingen som på bilden... sen sätter du en kraftig gummisnodd i snöret som du sen fäster bogserlinan i... funkar kanon.

    Går det så går det!!

Liknande ämnen

  1. Hjälp.... Ger snart upp
    Av jugg i forum FPV Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 19:03
  2. Snart ger jag upp
    Av Lada008 i forum Metanolmodeller
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 15:09
  3. snart dags......
    Av wesse i forum Allmänt och Tips
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 10:21
  4. En tutt snart två
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 10:55
  5. Snart nypremiär med min CG SU-26
    Av TomasE i forum Metanolmodeller
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 11:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •