:?
Har endel frågor/funderingar på hur man skall komma in i denna hobby. Efter att ha läst i forum här och på rcheli så köpte jag Realflight G3.5. Suget började med en PiccoZ, har sedan barnsben varit sugen på RC helikopter och flyg.
Att flyga helikopter i realflight är ju en utmaning, minst sagt, men har kommit så långt att jag kan hovra (alla riktningar) och flyga lite fram och tillbaka utan krash.

Det har ju blivit mycket flygande med "plankorna" också och där är ju om möjligt ännu roligare än helikopter
Har kommit så långt att jag kan starta, loopa, rolla, lågsniffa inverterar etc. utan missöden för att till sist landa. Phuu...

MEN NU VILL JAG JU FLYGA PÅ RIKTIGT!!!

Vart skall man börja? Har kikat runt på massor av webbutiker och nu är frågan, skall man köpa RTF med radio typ Cessna 182 eller är det bara skit?(troligen)

Finns ju endel billiga RTF utan radio, kanske är det där man skall börja?
Jag känner lite att jag inte vill ha en högvingad 3-kanals maskin, lite vassar inbillar jag mig att jag klarar...hmmm? Beställde en Art-Tech edge 520 RTF med radio, LiPo etc., men den fanns inte i lager visade det sig så jag cancelerade den orden.

Buuuu...jag kommer aldrig till skott

Egentilgen vill jag satsa på en riktig radio 6-7 kanaler och 2,4GHz. (Futaba 6EX24 eller en DX7 som alla hyllar).Jag vill kunna flyga elflyg (parkflyer) hemmavid och så småningom T-rex 450 eller liknande.

Jag behöver råd och tips om i vilken ände jag skall börja! Tänk om jag köper dyrt och tycker det är tråkigt...(det är väl ingen här som tror det :roll: ) eller inte får tiden att utöva den nya hobbyn...

Det där med segelflyg är ju kul (i realflight) då kanske inte futaba 6EX24 räcker till? eller är det fullrange har delade uppgifter om det..


Lite rörigt just nu...