Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

mne: Frgor om Lama v3

  1. #1

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlgg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GVLE

    Standard Frgor om Lama v3

    Kpte en sdan idag:

    r det cut off p fartreglaget s man slipper oroa sig fr flygtiden ?

    Orginalladdaren verkar rtt utdmd p forum, ska man akta sig fr den? Verkar som den laddar fr mycket volt till lipot

    Vart ligger flygtiden p ungefr

    Varfr ska det blsa 6-7m/s nr jag kpt ny leksak 8)
    /Heda

    NYBRJARE
    Kyo Edge 540 inte s farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

  2. #2

    Standard

    Finns ingen ESC som stoppar i tid..
    flyg med klocka.. flyg ett tag.. ladda.. kolla vad du fr i.. lite matte..
    max 80% uttag ur liposar..

    laddaren funkar kanske.. bst r det med en laddare som du ser vad du fr i..

    annars blir det svrt att veta hur lnge du kan flyga..
    knns den trtt r det i regel frsent...
    -------------------------------------------------------------------
    Xxxxxx Xxxxxxxxx
    Spektrum DX7
    T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
    T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
    T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
    Sebart Katana S50 Glowpower,
    MagnumR West .50

  3. #3
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlgg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslvs Flygklubb

    Standard

    Vad r det som r s farligt med urladdning egentligen ? Jag har flugit mitt 2 cells lipo trtt flera gnger och har aldrig mrkt ngon skilnad i flygtid eller ngot annat frruom att laddaren har satt igng pre-condition charging innan den vanliga laddningen
    Mvh / Fredrik Glawe.

  4. #4
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlgg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Det r ingen omedelbar fara, men du frkortar livslngden (antalet cykler) avsevrt genom att ladda ur lipoackar fr djupt.
    /\/\vh // /\/\r J.

  5. #5

    Standard

    Cut-off r SKITDUMT p en Heli. Glidflyger ung. som en tegelsten.
    Man mrker tydligt nr trottelspaken brjar nrma sig fullt.
    D r det dags attt landa. Annars finns det en "lampa" som ska lysa grnt
    som blir rd nr det r dags. MEN. Den sitter p hlelin s den r svr att
    se nr man flyger.
    Flyger inne i vardagsrummet med min.
    G.

  6. #6

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlgg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GVLE

    Standard

    Oki

    tack fr inputen

    80% r ju som jag flyger med elplanen s det funkar ju, oss har jag redan pensionerat laddaren som var med, hann bara ladda ena accen den stannade p 8,55 volt!!!! vipps s hade jag en hyllvrmare

    d laddar jag med min swallow ska fixa en adapter bara till Flightpowerbalanseraren.
    /Heda

    NYBRJARE
    Kyo Edge 540 inte s farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlgg
    7 889
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Pensionera grna laddaren men ni kan ju ta tillvara det lilla switchade (?) power-supply som fljer med. Litet och smidigt nr man inte behver alltfr mycket strm till sin vanliga laddare. Mitt r specat till 1,5 A och det rcker utan tvekan till lite mindre ackar - t ex vid inomhusflygningarna i vinter.
    Hlsningar
    Roger

  8. #8

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlgg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GVLE

    Standard

    Jo, jag sg det med ntdelen

    Rolig sak det dr, jag har ju bara flygigt de dr sm piccoZ varianterna innan, den hr rkkar ju RV av de sm
    /Heda

    NYBRJARE
    Kyo Edge 540 inte s farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

  9. #9

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlgg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GVLE

    Standard

    ANG. balanseringen s gillade inte min Flightpower balanserare lama accarna, det gr inte igng, jag ser frn 2cells FP accar gr det fyra (?) kablar till balanseraren.....

    S nu laddar jag varje cell fr sig, lite bkigare man jag har ju tv batt att flyga med s man fr vl ladda p sig frska sen.

    Antar att man som nybrjare inte hinner flyga ut bgge ackarna innan det e dags fr reservdelar epoxy-service
    /Heda

    NYBRJARE
    Kyo Edge 540 inte s farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlgg
    7 889
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Flightpower har ett eget kontaktsystem - tror att Multiplex har samma.
    Din Lama-ack har JST XH-kontakter s tyvrr passar dom inte ihop utan konverteringskontakter. JST XH r mycket vanliga p bl a Kina-tillverkade LiPo-ackar.
    Hlsningar
    Roger

Liknande mnen

  1. Esky Lama v3
    Av mds i forum Helikopter
    Svar: 6
    Senaste inlgg: 2009-06-05, 09:42
  2. esky lama v4 r det samma delar som till lama v2/v3 robins?
    Av Johannes Rydberg i forum Helikopter
    Svar: 14
    Senaste inlgg: 2008-10-29, 09:12
  3. V3 Lama-hjlp
    Av dizzco i forum Helikopter
    Svar: 1
    Senaste inlgg: 2007-09-01, 15:04
  4. Lama V3
    Av netsoft82 i forum Helikopter
    Svar: 14
    Senaste inlgg: 2007-07-10, 18:28
  5. Lama V3
    Av silop i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlgg: 2007-04-02, 19:06

Behrigheter fr att posta

  • Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •