På den senaste tiden har jag noterat att flera nya handlare dykt upp, samtidigt som de gamla finns kvar. Och jag ser det som mycket positivt.
Men varför kan ingen av dessa handlare, både nya som 'gamla', som har som primär distributionskanal internet, ha en indikation på om varan finns i lager eller inte?
Är det bara jag som tappar sugen när jag ser en vara på nätet men inte kan se om den finns för omedelbar leverans eller har en väntetid på x antal veckor/månader? Är det så, att en som spenderar ett antal kronor om året på flygrelaterade prylar måste ringa upp en firma som annonserar ett par häftiga ARF'er eller dyl. för att förvissa sig om att leverans sker inom den närmaste månaden?
Själv har jag, efter ett antal år, begränsat mitt handlande till de som kan ge en leveransstatus på nätet, vilket tyvärr utesluter de flesta handlare som annonserar på RCFF. Och detta är ju väldigt tråkigt eftersom det finns hur bra prylar som helst att köpa, men det är ju fan att man ska behöva maila, ringa och ligga på för att få besked om när saker kan levereras.
Kom igen nu, det är 2007, internet har funnits i 20 år och så svårt är det inte att ge ett commitment till kunderna som är värt namnet.
Eller vad säger ni, forummedlemmar?

Mvh
Peter