Varför ska det vara så svårt att lära sig flyga inverterat. Tänker hela tiden håll dyk, håll dyk, håll dyk. Sen när man kommer nära marken drar man lika förbaskat höjd. Men man måste ju försöka för att lära sig, synd på min Calmato bara.
Arne
Varför ska det vara så svårt att lära sig flyga inverterat. Tänker hela tiden håll dyk, håll dyk, håll dyk. Sen när man kommer nära marken drar man lika förbaskat höjd. Men man måste ju försöka för att lära sig, synd på min Calmato bara.
Arne
ush ja, jag håller, Om det är någon tröst så gjorde jag precis likadant för ett tag sedan med min zagi. Sen dess flyger jag inverterat på minst 20 meters höjd![]()
Mvh / Fredrik Glawe.
Skaffa en simulator och träna tills det sittter i ryggmärgen.
/ Christian Olsson
Får jag ihop kärran kan visa dig imorrn med Extran hur du ska göra fabro Ask![]()
![]()
8)
Eller kanske inteops: :roll: :?:
tråkigt tråkigt ... fram med epoxyn å påt igen !
FM extra 300s 60size
black horse extra 300s 46 size asp46
giles 202 3d CRRC40i bensin ..
p51 pylon (modeltech) TT36pro
V-MAR cap 231 ex asp120
jamara corsair os90fs
ultimate elite series .40 ST51rc
Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
ohh en trasig calmato suck mitt hjärta blöder för dig.........
Get high with hovering not drugs
Det är nog någon psykisk spärr man ska över. I simulatorn går det bra, men så fort det blir paw rihk-titt så är det kört. Jag får kanske låna din Extra, Jonny?
Arne
det kostar å ligga på topp, Glawe 20m upp ? Här i sthlm kallar vi det "Aerobatic in the stratosphere"
Skämt å sido det är nog lite som Glawe säger öva öva öva på höjd å när du känner dig redo så sänker du höjden hela tiden...
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
Inte så som du flyger :badgrin:Ursprungligen postat av ask
![]()
![]()
Men du kan " få se på och lära " :up: 8)
Hanke o jag var på en modellflygträff förra året när det var Limbo-dags..
Hanke tyckte att jag o Dr. skulle flyga inverterat under IATA bandet..
Det gjorde vi o jag vann för första gången över den gode doktorn..
Mycket trevligt minne,kommer att ältas i minst 30 år..![]()
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)
Stackars Calmato
Synd att jag inte fick något kort på min inverterade lågsniff igår ute på klubbrn med min Edge. Var nere med fenan i gräset (ca 30cm gräs). Såg rätt coolt ut. Har bara gjort det nån gång innan frast på med min Trainer.
Lika nervpirrande varje gång. En vacker dag går det kanske inte lika bra :P
När man flyger inverterat så är som bekant dyk = upp, och upp är = dyrt!
Enda tipset jag har är att lära sig att rolla ur en trängd situation i stället för att ge panik höjd.
På det igen, Inverterat är kul!
Mvh,
Niklas
sätt landnings-stället på ovansidan så löser det sig
Get high with hovering not drugs
Airbag kanske , blir mer studs i landningarna då![]()
Det krävs nog lite mer än epoxy för att fixa den.
Men, allt går att laga, vingen klarade sig och kroppen från canopyn och bakåt är hel. Det blir ett lämpligt vinterobjekt.
Arne
Det såg inte så farligt ut, stora hela bitar som är av så det är enkelt att få den lika som den var från början. Tar nog max en kväll att limma ihop.
Jag vek ihop min på mitten, blev rätt snygga snitt så jag klämde bara ihop den med lite epoxi & några förstärkningar på baksidan. Var gjort på 2 tim.
Vad kör ni för TP på era Calmatos? Jag har viktat min 90gr i baken + att jag flyttat accen långt bak för att den ska bete sig hyffsat i luften. Klart stabilare att landa också konstigt nog. Med TP som rekomenderat gjorde den stora tunnel rollar vid kvickroll och inverterat var det mycket dyk trim.
Nu flyger den ok, går att flat spinna hyffsat i ryggläge också.
Roder utslag så det knakar & 40% expo, ändå mycket snäll för mig som nybörjare.![]()