Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 32

Ämne: Tomten på besök

  1. #1
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard Tomten på besök

    Idag kom de paket ifrån Tomten...


    Oj oj oj va spännade


    WOW.. va prylar


    En annan vinkel


    Översikt över allt skoj


    IMAX B6 Laddare som klarar de nya Li-FE batterier från A123


    Servon,V-tail mixers, ESC


    Hextronix HXT D9 G2 1300mAh 11.1v 20-30C Lip


    Proppellrar, lim, ESC


    TowerPro Brushless Outrunner 2409-12T


    HXT 2445 (370L) 2900kv Brushless Inrunner

    Nu ska de byggas och fixas ett tag .. massor med projekt som kommer hamna i luften inom kort.

  2. #2
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    shit !! har du rånat farmor eller det var en rejäl laddning me grejjer !
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  3. #3
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    suck här sitter jag i min spånhög medan tomten kommer till dig suck de e int lätt o va ja int

    Get high with hovering
    not drugs

  4. #4
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    WOW det var ett STORT paket, du måste ha varit riktigt snäll i år

  5. #5
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Tja.. man kan ju tro det blev en massa saker, men de är ju saker vi måste ha för att få snurr på alla projekt som ligger och väntar på motorer mm

    Ni blir de plötsligt bråttom att färdigställa alla modeller !

    /Martin

  6. #6
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    härligt !!! å glöm inte !! bilder under byggets gång ..... hmmm att du vågar köpa el prylar när wesse har sin tuta !! .....
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  7. #7
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Jahoo, jag fick mitt paket idag med. Håller på att ladda min första acc med B6:an, återkommer om en stund med en kort recention av första laddningen


    Synd att ert fastnade så lång tid i tullen bara!
    Mvh / Fredrik Glawe.

  8. #8
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Pluggade in laddaren (Imax B6)i mitt 12v batteri efterssom jag inte har ngn 12dc adapter hemma. Började plonka på knapparna och blev lite överaskar över hur en så pass liten laddare kan föra så pass mycket oväsen. Nåja, ljudet är väl inte allt. Jag blev iallafall glatt överaskad av alla oliak kablar som följde med. T.o.m en kabel till min glowstick, weee

    Nåja, efter lite omlödning av huvudkablen som följde med pluggade jag in min 2 cells acc, knapprade in 1.3a 2s, höll knappen inne till det tjöt en sekund och laddningen var igång. Redan efter en kvart vart batteriet uppe i 7.93 volt och jag började skruva lite på mig. Är ju som sagt totalt oerfaren av batteri och sånt och ingen av mina andra gamla laddare visar något eller har en display alls. Mja, tänkte jag. Går den över 8.4 volt stryper jag den. Men till min förvåning funkade allt perfekt. När accen kom upp i 8.4 volt ökade den inte mer och efter 45minuter började laddstyrkan avta sakta ända tills att den hamnade på 0.1a. Ganska exakt efter 1 timme och 5 minuter spelade laddaren "räven raskar över isen" (nä, nu ljög jag, den tjöt igen så det ven i öronen) och min 1350mHa acc var färdigladdad.

    Jag ger 4 flygplan till laddaren för första laddningen. Den får inte 5 efterssom den låter så förfärligt.

    Mvh / Fredrik Glawe.

  9. #9
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Du va mig en snabb rackare.. ska precis sätta igång och löda på kontakter på alla mina batterier sedan kanske de blir laddning men förmodligen väntar jag till imorgon då natten närmar sig med stormsteg, är väl bäst att hålla lite koll på grejorna de första laddningarna så man vet vad som händer.

    Får väl börja med att leta fram hörselskyddeb låter de som

    /Martin

  10. #10

    Standard

    Jaha...De e alltså ni som gjort slut på grejjorna hos UH...
    Ett tips trots att mina prylar numer är restade, fläkt kan man / kunde iaf köpa ny på tradera. Borde vara likadan som i min laddare. (Lät som attans den också)

    /Håkan

  11. #11

    Standard

    tänkte precis skriva samma som hakank om varför det alltid är slut på UH.

    sigun, nu blev jag sugen att beställa från min gigantiska wishlist, som tyvärr består mer av "ååh..den var billig, den tar jag två av" istället för "en sån räcker" ..men jag ska vänta lite till. Hur mycket gick det på? vilken frakt valde du och hur lång tid tog det?

  12. #12
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Vårt paket vägde 5kg och kostnaden blev för "Air parcel" på 5kg är 57,46USD totalt gick allt på 634USD vi hade lite restade grejor så när vi tröttnade på att vänta på dem så avbeställde vi dessa.

    När de väl skickade grejorna så gick de väldigt snabbt till sverige tog 1 dag till sverige men sedan fastade grejorna i tullen och låg där i en vecka ungefär. så runt 8-14 dagar kan man nog räkna med om sakerna finns i lager. Snabbare om de inte hamnar i klorna på tullen

    tullen ville har 1417kr inklusive moms och avgifter.

    /Martin

  13. #13
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Glawe.. både min och Fabians laddare är helt ljudlösa ! så jag vet inte vad de är för oljud du har i din ?

    De enda ljud som den ger är när man är klar med laddning och så vid start, knapp ljudet kan man stänga av i menyn så slipper du de pipandet.

    Jag ger min laddare 5 av 5 poäng är grymt nöjd, och de batteri vi fick från UH var av generation 2 så de ska bli riktigt skoj att se vad dessa presterar.

    Dessutom klarar den Li-Fe batterier och har inbyggd balanserare så för 500kr får man nog inte bättre laddare .. de enda den inte har är 220v men de kan jag leva med. Har ett stort 40A 12v nätaggregat som jag har till mina radioamatör grejor så ström är inget problem 8)

    Men de som saknar sådant kan ju köra laddaren via sitt fältbatteri som du gör, eller köpa sig en batterieleiminator som klarar 5A på 12v sidan.

    /Martin

  14. #14
    kvaarks avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    126
    Jobb
    Konsult
    Klubb
    Åhus MFK

    Standard

    Funderar på om man inte kan hitta lite ström från aggregatet som sitter i datorn (eftersom den ändå står igång 24/7 här hemma). Man borde hitta några 12 volts kablar som är lediga där eller??

    Är ett sådant här nätagg. jag har i burken
    http://www.datorbutiken.com/se/defau...t=CAPSUHX-520W

    Då detta inte är min starka sida så får gärna någon kunnig hjälpa till om dom har lust, så slipper jag leta runt som en dåre efter en dyr 220v laddare utan kan beställa en från UH

  15. #15

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun
    Vårt paket vägde 5kg och kostnaden blev för "Air parcel" på 5kg är 57,46USD totalt gick allt på 634USD vi hade lite restade grejor så när vi tröttnade på att vänta på dem så avbeställde vi dessa.

    När de väl skickade grejorna så gick de väldigt snabbt till sverige tog 1 dag till sverige men sedan fastade grejorna i tullen och låg där i en vecka ungefär. så runt 8-14 dagar kan man nog räkna med om sakerna finns i lager. Snabbare om de inte hamnar i klorna på tullen

    tullen ville har 1417kr inklusive moms och avgifter.

    /Martin
    Det lät mycket med 1417 kr moms och avgifter, hur mycket var avgifterna på egentligen? Jag tänkte välja det billigare fraktalternativet då jag handlar, men jag är osäker. Ska ju inte handla för mer än några hundra dollars. De gånger jag handlat utomlands så har paketet inte vart mer än 15 minuter i tullen (iaf enligt posten.se).

  16. #16

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kvaark
    Funderar på om man inte kan hitta lite ström från aggregatet som sitter i datorn (eftersom den ändå står igång 24/7 här hemma). Man borde hitta några 12 volts kablar som är lediga där eller??

    Är ett sådant här nätagg. jag har i burken
    http://www.datorbutiken.com/se/defau...t=CAPSUHX-520W

    Då detta inte är min starka sida så får gärna någon kunnig hjälpa till om dom har lust, så slipper jag leta runt som en dåre efter en dyr 220v laddare utan kan beställa en från UH
    Är nog billigare (och enklare med):

    http://www.rcflyg.se/viewtopic.php?t...highlight=jula

    /Håkan

  17. #17
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Sigun: Min recention var över första laddningen, och det innan jag ens öppnade manualen. Ljudet är nu avstängt på min med

    Helt klart en superladdare för mindre än halva priset för samma hemma
    Mvh / Fredrik Glawe.

  18. #18
    Stuffs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    118
    Jobb
    Svarvare , Svetsare
    Klubb
    Södra Dalarnas Radioflygklubb

    Standard

    Om man väljer det dyraste frakt altenativet så för man välja om dom ska skicka det som "gift" eller annat och värde på sakerna för att slippa tull och moms.
    ja fick hem mitt packet igår hade handlat för 398 dollar å 54 dollar i frakt å ja valde "gift" värde 80 dollar å då gick de rakt genom tullen.
    Ja vet fler som gör så å ja vet då inget paket som har fassnat i tullen nångång än
    Det tog 5 dar för mig å få hem paketet å då är helgen inräknat
    Så ja har bara bra å säga om UH.
    Jag tog hem en iMAX B5 laddare är de nån som har nåra erfarenheter av den tänkte ha den till mina små lipoaccar ??

  19. #19

    Standard

    Notera att ovanstående förfarande är olagligt. Kanske bör nämnas i sammanhanget..
    /Håkan

  20. #20


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hakank
    Notera att ovanstående förfarande är olagligt. Kanske bör nämnas i sammanhanget..
    /Håkan
    Hej,
    Dessutom tycker i vart fall jag att det är rätt onödigt att skriva om sådana saker - det finns många ögon som observerar. Det finns som jag ser det ingen anledning alls att föra sådana här diskussioner öppet på ett Forum - det gagnar i vart fall inte de som handlar från t ex UH.
    Hälsningar
    Roger

Liknande ämnen

  1. Tomten kom sent i år
    Av K-Å i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 16:35
  2. Grattis Tomten
    Av wesse i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-09-20, 10:18
  3. Elfel hos Tomten
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 19:32
  4. Slammis o Tomten
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 15:54
  5. Tomten ej på besök......
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 17:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •