Hej,
Om du skall börja flyga nu inför vintern och är hänvisad till en fotbollsplan så kan jag rekommendera en GWS Tiger Moth. Utrusta den gärna med en liten bortslös motor istället för den lilla växlade som medföljer - vilken i o f s fungerar med med lite mera motoreffekt fungerar det även om det fläktar lite ute.
Sen sätter du på ett par Dubro Skidor (för parkflyers) och stoppar in en liten LiPo - runt 800 mAh - så har du ett alldeles utmärkt och lättfluget plan. Låt vara för att det inte är det bästa om det blåser men då får du väl avstå - planen är ju nära dig..
Grejen med Mothen är att den dels är lättflugen, dels går utmärkt att flyga på små ytor p g a att den går att flyga långsamt. Många har flugit den inomhus i t ex gympasalar och även det går även om jag inte rekommenderar detta för en nybörjare.
Du kan köpa kärran hos alla som säljer Minicars sortiment - t ex här - http://www.modellhobby.com/product_i...roducts_id=727
Finns även komplett med radio m m men jag rekommenderar minst att du byter till LiPo-acke (samt passande laddare). Har du råd så sätt i en liten borstlös men då måste du dessutom köpa nytt fartreglage. Men som sagt - den flyger rätt OK även med originalrovan bara du inte flyger när det blåser så mycket.
Hälsningar
Roger