Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 39 av 39

Ämne: Eclipse Q-PCM FM

  1. #21


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Trottelstyrd timer är guld värd för framförallt elflygare...skulle numera aldrig välja en sändare som inte klarar detta.
    Hälsningar
    Roger

  2. #22
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    multiplexen verkar ju ha timer. Lutar nog mest åt en sådan just nu :>
    Mvh / Fredrik Glawe.

  3. #23

    Standard

    Staufenbiel säljer den utan några tillbehör för €169.

    Kan ju dock vara värt att maila och höra så det inte bara är tyska menyer i den.
    Powered by Joy and a LiPo pack

  4. #24

    Standard

    Köpte min Mpx Cockpit SX i Tyskland, och den levereras med både engelsk och tysk programvara.

    Tar en stund att förstå programmeringen, men sedan är den riktigt bra! Grym prislapp på en bra sändare! Liten och lätt, med alla funktioner du behöver (åtminstone som söndagsflygare), och dessutom med syntes som standard!

    Jag är iallafall mycket nöjd med min!

    /Fredrik

  5. #25

    sharks avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    77
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Jag tror att http://www.probuild-uk.co.uk/content.php?id=86 är billigast på JR9 i england just nu.

    //Shark
    Growing old is mandatory, growing up is optional.

  6. #26


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av shark
    Jag tror att http://www.probuild-uk.co.uk/content.php?id=86 är billigast på JR9 i england just nu.

    //Shark
    Hej,
    Eftersom Glawe byter för att kunna flyga Heli så blir man lite tveksam när man läser deras beskrivning av den modell av PCM9:an som dom säljer - "...dedicated primarly to fixed wing flying & sailplanes". Kanske anledning att se upp med det utförandet eftersom det tydligen finns flera modeller och den "äkta" UK-versionen tydligen har heli-program. Gissar att denna är en "gråimporterad" JR. Lågt pris är tyvärr inte alltid det enda som gäller.
    Hälsningar
    Roger

  7. #27
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Tack för all input. Det blir en multiplex. Efter att ha bläddrat igenom manualen så finns det bra mycket mer i den sändaren än vad egentligen behöver just nu och hade det inte varit för helin som står där hemma hade jag inte bytat alls. Nu när jag har bestämt mig för sändare så kommer det svåraste biten.

    Nån som känner till en fin resturang i malmö trakten där man på ett diskret sätt kan tala om hur pass nödvändig en ny sändare är !?!
    Mvh / Fredrik Glawe.

  8. #28


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Glawe,
    Inte för jag vill grumla din glädje med att kommit till beslut men läser du Magnus G's inlägg högre upp i tråden så framgår att Multiplex är rätt ovanlig bland heliflygare...och möjligen kan det finnas en orsak. Risken är också att du har svårare att få hjälp med heli-programmeringen med en sån radio än med de som är vanligare förekommande bland heli-flygarna. Det är inte så många kompisar som är beredda att läsa manualen till andras radiosändare för att kunna hjälpa till...
    Sen är det säkert en utmärkt radio f ö men du skulle ju köpa radio för bl a heli-flygning vill jag minnas..
    Hälsningar
    Roger

  9. #29
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Som sagt, den klarar dom heli grejjerna jag är ute efter och flyget är det primära. Jag har inget emot att sitta hemma och klura heller. Tycker multiplexen verkar vara en shyst sändare
    Mvh / Fredrik Glawe.

  10. #30

    sharks avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    77
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Eftersom Glawe byter för att kunna flyga Heli så blir man lite tveksam när man läser deras beskrivning av den modell av PCM9:an som dom säljer - "...dedicated primarly to fixed wing flying & sailplanes". Kanske anledning att se upp med det utförandet eftersom det tydligen finns flera modeller och den "äkta" UK-versionen tydligen har heli-program. Gissar att denna är en "gråimporterad" JR. Lågt pris är tyvärr inte alltid det enda som gäller.
    Vad jag vet så är det som skiljer den här versionen av JR9 till dom andra som säljs av MacGregor att denna inte har ZPCM och att det int går att byta MODE i mjukvaran, helifunktioner finns.
    För övrigt så står det även på hemsidan - Heli programming, including Governor software, is slightly different to the UK version.

    //Shark
    Growing old is mandatory, growing up is optional.

  11. #31
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Ömh har ju den till helt Ok pris tycker jag. Men jag blev inte riktigt klok på vad dom tar i frakt (för i beräftelsen på ordern så står det inget om frakt). Nån som vet det och eller kankse t.o.m vet om den finns i lager hos dom ?
    Mvh / Fredrik Glawe.

  12. #32

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    92
    Jobb
    Fastighetskonsult
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Jag kan varmt rekommenera http://www.hoellein.com. Därifrån har jag handlat 3 sändare till bra pris om snabba leveranser. Från Staufenbiel har jag handlat lite andra grejor och även därifrån har transporter och annat fungerat oklanderligt.

    När det gäller restauranger - lägg ner det projektet, det är bara dyrt. Laga en god middag hemma och lägg pengarna på en bättre sändare istället ;-)
    /Christian

  13. #33
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Vad är det för skilnad på

    COCKPIT SX, STANDARD-SET, 35MHz A-Band
    och
    COCKPIT SX, STANDARD-SET, 35MHz B-Band
    ?
    Mvh / Fredrik Glawe.

  14. #34

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    106
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    I tyskland har man upplåtit två frekvensband på 35MHz för modellflyg.
    A-bandet är i praktiken samma frekvenser som våra, medans B-bandet ligger mellan 35,820MHz och 35,910MHz vilket inte är tillåtna frekvenser för RC i sverige.

    Så det är A-bands sändaren du ska välja.
    Hals- und Beinbruch!

  15. #35
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Tackar
    Mvh / Fredrik Glawe.

  16. #36
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Satt precis och letade lite priser på multiplexen när jag snubblade över en futaba radio jag inte sett innan. Futaba Fx 18 v2. Den ligger ju helt rätt i prisklass med och när jag spanade i den tyska manualen så verkar den ju vara väldans helikopterfierad. Nån som vet ngt om denna radion ?
    Mvh / Fredrik Glawe.

  17. #37
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Hmm, såg att evo 7:an med endast mottagare och acc ligger på €299 med. Nu när euron är så billig så blev ju den helt plötsligt intressant med... hmm (på ett positivt sätt)
    Mvh / Fredrik Glawe.

  18. #38


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Vill minnas att Evo 7:an skiljer sig en hel del från Evo 9:an programvarumässigt så var lite uppmärksam på det. Du kan se en liten jämförelse en bit ner på denna sida - http://www.modelspot.com/mpx/royal.htm
    Det är väl främst begränsningen i fria mixers samt - främst - att du inte kan "assigna" switchar, kanaler m m fritt. Men Mpx-ägarna känner säkert till detta bättre..
    Hälsningar
    Roger

  19. #39
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Egentligen så tror jag att cockpiten har mycket mer än vad jag har egentligen kommer ha nytta av. Men evon är ju riktigt snygg + att jag gillar pinnarna på den, och att det sen går att sätta knappar på toppen av pinnarna verkar ju inte vara helt dumt heller
    Mvh / Fredrik Glawe.

Liknande ämnen

  1. Lunar Eclipse
    Av UndCon i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 21:01
  2. Batterityp i Hitec Eclipse 7
    Av Caliber30 i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 22:39
  3. Manual eclipse
    Av peiter i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 20:37
  4. Eclipse 7-laddning
    Av Craftman i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 00:20
  5. Åsikter om Eclipse 7
    Av Casimir_rc i forum Allmänt och Tips
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 17:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •