Lite film på Mr J:s Slow-G...
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=JKUZHiqeuxY"]YouTube - Slow-G Autogyro[/ame]
Lite film på Mr J:s Slow-G...
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=JKUZHiqeuxY"]YouTube - Slow-G Autogyro[/ame]
Retroholic!
Udda och intressant. Skulle det inte vara enklare med en rotor? Har för mig PE:as (eller vad det kan ha hetat) sålde autogyros i byggsats för många år sedan..
/Håkan
Fördelen med två rotorhuvuden är ju att man inte har någon gyroverkan, då bladen roterar åt var sitt håll.
Nackdelen är att det är ett helsicke att få bladen synkronsierade, framförallt vid start.
Rotorerna är ju "frihjulande", så det gäller att ha bra fart i starten, alt. lite motvind.
Retroholic!
hmmm ser lagom kul ut å starta den skapelsen ... men väl i luften såg det riktigt bra ut ju !
FM extra 300s 60size
black horse extra 300s 46 size asp46
giles 202 3d CRRC40i bensin ..
p51 pylon (modeltech) TT36pro
V-MAR cap 231 ex asp120
jamara corsair os90fs
ultimate elite series .40 ST51rc
Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
En bra sammanfattning :-)
Det gäller att ha is i magen och köra precis lagom fort tillräckligt länge för att bägge rotorerna ska hinna upp i varv, lite grann för fort och den välter, likadant om man försöker lyfta för tidigt.
Men väl uppe så är det rena tv-spelet
/\/\vh // /\/\r J.
he he den va fin..fasen vilken sällsam gåva du fick när det va oppe första gången....
Get high with hovering not drugs
Tja... Gåva vete tusan, jag har betalat den själv
/\/\vh // /\/\r J.
Hmm, du menar att två gyroskop som sitter tillsammans men roterar åt varsit håll tar ut varandra?Ursprungligen postat av Thomas
Eller tänker du som på en vertol helikopter där rotorerna tar ut varandra så stämmer det bra men en autogyro har till skillnad ifrån en helikopter ingen kraft som driver rotorn således är det inget som vill vrida kroppen åt motsatt håll.
Eller är jag ute och cyklar (nu igen..)