Citat Ursprungligen postat av Heliuffe
Hej igen
Jo Michael det jag skriver är korrekt,
LOK-stödet är riktat till idrottssverige genom RF och betalas av bland annat Bingolotto , och det är även riktat till ungdommar mellan 7- 20 år.

Det är helt sant som du skriver att det finns många bidrag att söka, men i de flesta kommuner är ungdomsverksamhet prioriterat.
Så en modellflygklubb utan ungdomsverksamhet får nog i de flesta fall klara sig själva. Tyvärr för jag vill ha mer pengar till klubben jag med.

Mvh Heliuffe
Läs vad jag skriver. Jag har inte ifrågasatt att man måste vara ansluten till RF för att få LOK-stöd. Tvärtom!
Däremot hävdar jag att du har fel i att man i "de flesta fall" måste vara ansluten till RF för att kunna söka kommunala bidrag.
Jag tycker att det är ganska naturligt att kommunerna satsar sina knappa medel på i första hand föreningar med ungdomsverksamhet. Så vill jag ha det! Att betala ut stöd till en modellflygklubb som saknar juniorer tycker jag är slöseri med skattemedel. Vill jag som vuxen hålla på med modellflyg så betalar jag själv kostnaden för det. Jag förväntar mig inte att andra ska betala åt mig!

/Michael