Reklam

 

Visa resultat för omröstning: Hur gammal är du ?

Antal röster
172. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Yngre än 10 år

    0 0%
  • 10-14 år

    4 2,33%
  • 15-20 år

    10 5,81%
  • 20-29 år

    29 16,86%
  • 30-39 år

    68 39,53%
  • 40-49 år

    37 21,51%
  • 50-59 år

    15 8,72%
  • 60-69 år

    9 5,23%
  • 70-79 år

    0 0%
  • 80 eller äldre

    0 0%
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 37

Ämne: Ålder

  1. #1
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard Ålder

    Hur gammal är du ?
    Mvh / Fredrik Glawe.

  2. #2
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Fasen, jag klickade fel på min egen ålder. Jaja. 30 är jag iallafall, min röst räknas inte
    Mvh / Fredrik Glawe.

  3. #3
    flygaren_93s avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    427
    Jobb
    utbytesstudent i Nya Zeeland i ett år
    Klubb
    vallentunamodellflygklubb

    Standard

    Jag är 14 år annars skulle jag åka moped och inte buss till flygklubben...


    Men det är inte fel på min flygning även om det är många som kan ta min ålder gånger 2,3,4 och kanske till och med 5 för att få sin ålder...

    Nu vill jag börja flyga bensin...

    Alex
    __________________________

    Modellflygare sedan 2003

  4. #4

    Standard

    Det ser ut som befolkningskurvan för ett folkslag som håller på att dö ut.

    Tror ni att fördelningen hade sett likadan ut om omröstningen legat på SMFF:s sida, alternativt inte varit knuten till någon organisation?

    /Fredrik

  5. #5
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    blir 24 på tomteafton.

  6. #6
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    hmmm är det fysisk ålder eller psykisk ålder ?? är det psykisk är jag ju bara typ 5 år å älskar å leka !
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  7. #7

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Vill inte hamna i Gubbgruppen med Wesse, kan du inte fixa en 30-35 grupp och sen en 36-39 grupp för de Smålänningar i övre medelåldern......

    // Niklas

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nyroth
    Vill inte hamna i Gubbgruppen med Wesse, kan du inte fixa en 30-35 grupp och sen en 36-39 grupp för de Smålänningar i övre medelåldern......

    // Niklas
    Hahaha... Jag tycker den här fördelningen är perfekt. Själv räknas man ju till de i 20-årsåldern...

    MVH Peter Z

  9. #9
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nyroth
    Vill inte hamna i Gubbgruppen med Wesse, kan du inte fixa en 30-35 grupp och sen en 36-39 grupp för de Smålänningar i övre medelåldern......

    // Niklas
    det är en sällsam gåva att få va med i gubbgruppen Nyroth ..det är bara vi som kan olla, lopa o göra backhalare ordentligt men håll ut Nyroth du är snart där

    Get high with hovering
    not drugs

  10. #10
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Vi talar ju oftast om modellflyg som en ungdomsverksamhet. Kanske är sanningen är en annan. Skulle vi analysera åldersfördelningen bland landets modellflygare skulle vi antagligen finna att mer än 90% är äldre än 20 år. Det ger nya perspektiv på vilka behov, prioriteringar och vilka medel som finns tillgängliga i kommuner och stat. Riksidrottsförbundet verkar inte se några andra "idrottsmän" än ungdomar under 20 år och satsning på elitidrottsmän. All möda läggs på bidragsberättigade ungdomar.

    Naturligtvis ska man satsa på att rekrytera nya unga modellflygare, men det är väl lika viktigt att inse fakta och försöka se helheten och verkligheten. De unga medlemmarna kommer kanske automatiskt om vi satsar på att försöka ge ALLA de bästa förutsättningarna att utöva sin hobby. Modellflyget är till största delen en Rekreation, ett Nöje och en livskvalitetshöjande verksamhet för icke ungdomsbidragsberättigade modellflygare. För det är väl faktiskt så att det är när man har passerat 20 år man har råd att köpa mer avancerade saker som behöver mer utrymme.

    Tolka INTE detta som om att jag inte uppskattar ungdomsverksamhet. Det gör jag och jag hyser största respekt och aktning för alla vuxna som brinner för ungdomarna och som lägger all sin fritid och möda på att ta hand om dem. Fortsätt med det - hoppas fler följer efter. Men det kan vara en intressant debatt - eller hur?

    Mvh
    Ove

  11. #11
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    nu ska vi inte var elaka mot nyroth! tids nog slutar även han att lämna tvätten till mamma samtidigt som hon lagat maten åt honom det är en mognads fråga helt enkelt *lol*
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  12. #12

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    262
    Klubb
    MFK Oskarshamns eskardern

    Standard

    Yes bara 4 månader kvar till moPPe!!
    // Mathias Dahleman
    __________________

  13. #13

    Standard

    Jag måste nog hålla med Ove om detta med att de flesta utövare är över 20 och under 50.

    Jag själv började ju leka aldeles nyss och jag är 38 år fyllda i år, det kan ju ha med att göra att man har ett starkare kapital när de flesta lån är betalda.

    När man e 20 så har ju det flesta färska studielån och annat, så man har väl inte råd att krasha en leksak för 2000:-

    Kanske också en mognads fråga, när man har blitt man (30+) så har man nog mognat så pass att man kan erkänna barnet inom sig och köpa ny leksaker.
    - "Jag är inte rädd, jag kan flyga"
    Här bor jag

  14. #14

    Standard

    Vilken slump Strömquist! Jag kom ju i luften i princip samtidigt som dig, och även jag fyllde 38 i år.

    Jag ville alltid ha olika radiostyrda saker när jag var ung, men det blev aldrig råd till något ordentligt. Sedan gjorde man ju lumpen, studerade och så ett tag, och då var det ingen vidare stor budget heller. Nu har man ju lite andra möjligheter att skaffa det man vill ha, och det är kul. Tyvärr är det väl hela tiden så i livet, att man har för lite tid när man har pengar och för lite pengar när man har tid. Gör man som jag, och prioriterar bort TV-tittande, att följa sport och att ständigt renovera huset, ja då kan man i alla fall trolla fram tillräckligt mycket tid för en hobby eller två!

    Om man ska få in fler ungdomar i hobbyn tror jag man måste öppna enkla, billiga vägar in i hobbyn, och mycket hänger nog på klubbarna. Kanske kan man bygga ett eller två "klubbplan" som är mjuka, långsamma, snälla och nära nog oförstörbara och bjuda in allmänheten att komma och prova på, en kväll i veckan eller i månaden eller så (Såg t ex en amerikansk konstruktion som hette Frog som verkade lämpad). Och så hjälper man till med pekare till FMS och riktigt billiga förstamodeller (runt en tusenlapp inkl rubbet!), och kanske byggkvällar så folk verkligen får ihop sina modeller. Om det nu finns en genuin vilja att jobba för att få in nya i klubbarna dvs.

    Mvh,

    Fredrik (som idag pyntat in medlemsavgiften till RCFF!)

  15. #15
    Hanss avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    216
    Jobb
    Mellan två jobb
    Klubb
    FK Nordvingen

    Standard

    Vi killar blir inte äldre, det är bara leksakerna som blir dyrare
    Om Harley Davidsson tillverkade flygplan,
    Skulle du våga flyga då ???

  16. #16

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    En till i ungdomsgruppen, är 14 år och flyger.
    Tyvärr kan jag inte ta mig till fältet även ifall jag hade moppe.

    Bor 40 km ifrån det, och flyger endast metanol så jag kan inte flyga vid fotbollsplanen Får köpa en multiplex acromaster.

    Själv så försöker jag driva hela skolan att börja, går väll sådär än så länge Tjejerna verkar dock positiva
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  17. #17
    flygaren_93s avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    427
    Jobb
    utbytesstudent i Nya Zeeland i ett år
    Klubb
    vallentunamodellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zipz
    Yes bara 4 månader kvar till moPPe!!
    Citat Ursprungligen postat av DaEk
    En till i ungdomsgruppen, är 14 år och flyger.
    Tyvärr kan jag inte ta mig till fältet även ifall jag hade moppe.

    Bor 40 km ifrån det, och flyger endast metanol så jag kan inte flyga vid fotbollsplanen Får köpa en multiplex acromaster.

    Själv så försöker jag driva hela skolan att börja, går väll sådär än så länge Tjejerna verkar dock positiva
    Ja då är det fler än jag som är 14 på detta forum.
    Tänk att Tjejerna kan vara positiva till modellflyg hos dig...

    Jag har lite mer än 5 månader till 15 och köra mopped till fältet.
    Är det någon som vet regler för vagn efter mopped?

    jag har modellflyga för 3,5 år (började flyg när jag fyllde 11 år och första planet byggde jag några månader innan dess byggde planet helt själv)


    Alex
    __________________________

    Modellflygare sedan 2003

  18. #18
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Hej, kul att höra från Er ungdomar.
    Ja det är surt med transporterna. Jag hade samma bekymmer när jag var under 15 år. Bodde mer än en mil från klubben, tog buss två gånger i veckan till klubblokalen för att tälja på en handluns. Det var inte min grej. Jag ville flyga RC. Första modellen en Vagabond. Såg ut ungefär som en skokartong med vingar och en 5cc motor.

    Lycka till med RC-flygandet.

    Mvh
    Ove

  19. #19
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Tranport av modellflyg borde vara absolut bäst på en flakmoppe. Kollar du blocket kan du nog få tag i en för ett par hundringar om du har tur. Bygg sen en låda på plaket med "fack" så är du regnsäker med
    Mvh / Fredrik Glawe.

  20. #20
    flygaren_93s avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    427
    Jobb
    utbytesstudent i Nya Zeeland i ett år
    Klubb
    vallentunamodellflygklubb

    Standard

    Flakmopped kostar minst 7000kr och ny över 20 000 kr.
    Jag får se vad det blir. Jag vill nog inte köra flakmoped till skolan, och det ska jag göra om jag skaffar en mope.

    Det är i alla fall 5 månader kvar...

    Alex
    __________________________

    Modellflygare sedan 2003

Liknande ämnen

  1. Ålder på medlemmar!
    Av Mezze i forum Allmänt om flyg
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2012-09-27, 10:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •