Härligt att höra.
Hoppas Heliuffe också gläds över detta
för juletider ovanligt positiva besked.
Mvh Kent
Härligt att höra.
Hoppas Heliuffe också gläds över detta
för juletider ovanligt positiva besked.
Mvh Kent
Ska försöka komma i sommar o flygaUrsprungligen postat av Heliuffe
Är fältet i säter?
Jag va en hel del i säter för ca 10 år sen så det skulle va roligt att komma dit igen.
Hej igen
Jodå nog är det fältet i Säter som lever och frodas.
Självklart är det bra att det är klart med åland och försäkring.
Jag är nämligen av den uppfattningen att det skall vara glasklart vad som gäller, så att ingen står där och verkligen behöver en försäkring och det då visar sig att den bara gäller personer bosatta i Sverige.
På vårt fält gäller medlemskap i SMFF och godkänd av klubbkontrollant för att få flyga själv, men självklart så är ALLA modellflygkamrater välkomna att gästflyga när det finns klubbmedlemmar på fältet.
Och js_ varje torsdag med tjänlig väderlek under sommaren startas grillen , ta med en köttbit och delta i vår gemensamma middag.
Vi är många familjer som samlas då, det brukar bli mycket kul flygning fram tills det knappt går att se modellerna.
Mvh Heliuffe
Åland har ingenting med Sverige att göra utan hör till Finland, såUrsprungligen postat av sundqvistjohan
innan Ove svarar igen på den frågan gissar jag på att samma gäller
för dig ;-)
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
Tvärt om då ?, Om vi kommer till Åland, funkar det med ? eller hur har ni det på Åland
/Martin
På vårt fält är alla välkomna när som helst.Ursprungligen postat av Heliuffe
Vi kräver inga medlemskap i vare sig SMFF, vår klubb eller
nåt annat förbund.
Nån särskild titel som exvis gästflygare behöver man naturligtvis
inte heller ha.
Huvudsaken är att man följer våra säkerhetsregler.
Enl min personliga mening så verkar det som att SMFF bara
ställer till med en massa tjafs som endast verkar vara ett sätt att trycka ner medlemmarna o att få ut så mycket pengar som möjligt till deras flygande cirkus.
(Kanske jag har fel, men.......)
Mvh Kent
Frågan gällde Åland som jag talade jag med försäkringsbolaget om.
Jag får nog ringa försäkringsbolaget igen för exakt svar på den frågan.
Försäkringen är i botten en företagsförsäkring och ett företag kan ju ha anställda i olika länder. Så när de utövar "arbete" i företagets regi skall ju försäkringen gälla. Dvs, när man flyger i RCFF:s regi ska försäkringen gälla.
Mvh
Ove