Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 62

Ämne: Lundaklubben räddad!

  1. #21
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Jag kan hålla med dig McRegor. Men det är bättre att blicka framåt och lämna surdegen bakom oss. Nu ska vi ha kul - och det är ett verkligt trevligt gäng modellflygare kvar i den räddade klubben. Vi letar ett nytt fält och under tiden kommer vi att gå med som gäster i ett par andra klubbar i närheten.

    Det är intressant att läsa att det andra förbundet äntligen tar reda på fakta och kallar in RF:s jurist som kan tala om vad som gäller när det gäller att tolka stadgar. Det förbundet står ju inför ett delikat problem - alla aktiva måste ju lösa medlemsavgift. Deras paragraf 37 är ju inte bara ett påfund från själva modellflygförbundet utan är i rakt nedstigande led ett diktat från huvudorganisationen - RF. För det är ju så det fungerar i fotbollsklubbar, simklubbar, bandyklubbar, ja alla IDROTTSklubbar anslutna till RF. Alla aktiva MÅSTE vara anslutna till förbundet och lösa medlemsavgift där.

    Men så ser ju modellflyget i landet inte ut. Därför har det förbundet ju hoppat i galen tunna. De skulle aldrig ha lierat sig med FSF och RF - för tävlingsverksamhet är ju ingen kärnverksamhet om man ser att endast ca 5 procent av medlemmarna tävlar i förbundet - eller hur? Men det är de tävlande i det förbundet som år efter år haft makten och beslutat hur förbundet ska fungera. Inget fel i det - men då ska man också inse att det inte är en bra lösning att försöka kombinera tävlingsverksamhet med de som bara vill utöva sin hobby för sitt Nöje, Rekreation och Hälsas skull.

    Tur att det nu finns ett förbund som ger klubbarna och modellflygarna ett vettigt alternativ till tävlingsverksamheten.

    Som jag sagt innan; Det finns två paralella världar - en värld som bara rör tävlingsverksamhet, och en värld som rör allt som INTE är tävlingsverksamhet. Och den sistnämnda världen erbjuder bättre bidrag och en mer rättvisande organisation. M.a.o. kan den "fria" välden på sikt åstadkomma betydligt mer för Nöjesflygarna. Kort och Gott - RCFF är ett självklart val för Nöjesflygaren.


    God Jul
    och
    Gott Nytt År!


    Mvh
    Ove

  2. #22
    TomasEs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    369
    Jobb
    Flygtekniker
    Klubb
    Sigtuna MFK, Östhammars MFK

    Standard

    Ove skrev
    Kort och Gott - RCFF är ett självklart val för Nöjesflygaren.
    Jag är nöjesflygare men för mig så är inte RCFF ett självklart val.

    Det jag skrev i mitt förra inlägg att detta var en tråkig läsning så menade jag att det tråkiga är att RCFF går in och splittrar klubbar, splittrar modellflygarna i landet.
    Jag tror att det är viktigt att vi i framtiden står enade emot myndigheter som t.ex luftfartsstyrelsen för man vet aldrig hur dom agerar i framtiden.
    //TomasE
    Do you remeber when sex was safe and flying was dangerous?

  3. #23
    pilotkalle
    Guest

    Standard

    I så fall så måste SMFF ta vara på ALLA modellflygares intressen. Inte bara tävlingsflygarna.

  4. #24
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Jag är nöjesflygare men för mig så är inte RCFF ett självklart val.

    Det jag skrev i mitt förra inlägg att detta var en tråkig läsning så menade jag att det tråkiga är att RCFF går in och splittrar klubbar, splittrar modellflygarna i landet.
    Jag tror att det är viktigt att vi i framtiden står enade emot myndigheter som t.ex luftfartsstyrelsen för man vet aldrig hur dom agerar i framtiden.
    //TomasE
    Det fina i kråksången Tomas är att nu finns det ett alternativ som ger medlemmarna full frihet att välja själv.

    Du kan väl inte på allvar mena att det är bra att det bara finns ett enda förbund i landet och att det förbundet tvingar fram kollektivanslutning av modellflygarna och som inte tvekar att sätta sig över lagar och stadgar för att nå sina egna egoistiska syften. För det kan ju inte vara modellflygarna på gräsrotsnivå de tänker på med sitt handlande. Och vad gäller att splittra klubbarna så gör det andra förbundet ett utmärkt jobb. Istället för att acceptera att det finns nya idéer och sätt att verka för landets Nöjesflygare, (som ju inte är den grupp det förbundet värnar om), gör man allt som står i sin makt att smutskasta RCFF. Det är ett handlande som tyder på en konservativ och statisk organisation som saknar förmåga att följa med utvecklingen. Det är ju ett faktum att det andra förbundet ägnar sig helt och hållet åt tävlingsverksamhet - och just tävlingsverksamhetens talesmän är de som styr i det förbundet. I RCFF är det Nöjesflygarna och dess medlemmar som styr.

    Men Tomas det är fullständigt fritt - åtminstone i RCFF:s värld - att gå med i förbundet - eller avstå. Du har dessutom fel när du påstår att RCFF splittrar klubbar. Då har du inte höga tankar om dina modellflygkolleger i landet. Det är inte RCFF:s fel att medlemmarna i landets klubbar funderar på vilket förbund de vill tillhöra. Det är snarare så att det gamla förbundet kanske inte erbjuder den produkt som man egentligen hellre ville ha, men som tidigare saknats.

    Vad gäller att stå enade gentemot myndigheterna så finns det ett otal förbund i landet inom samma verksamhetsområde som inte upplever mångfalden som ett problem. Vad gäller Luftfartsstyrelsen behöver du inte bekymra dig speciellt mycket. Vi har europeiska lagar som styr och än så länge är modellflyget inte intressant för Luftfarststyrelsen. Du kanske inte känner till att vi hade en representant från det andra förbundet som envist försökte förmå dåvarande Luftfartsverket att ge modellflyget betydelse genom att införa regler och restriktioner. Som tur var väckte det ett ramaskri bland landets modellflygare och personen fick överge sina försök vilket var en stor lättnad för modellflyget. Samma förbund har också försökt införa begränsningar med en maximal modellvikt på 5 kg. Knappast att verka FÖR sina medlemmar eller hur?

    Vem vet, det kanske kommer Skalaförbund, Hastighetsförbund, Jetförbund, Metanolförbund, Balsaförbund i framtiden. Hur ska du göra då? Tiden står inte stilla - RCFF står utanför Riksidrottsförbundet och kan i framtiden erbjuda ett mycket bredare utbud än förbundet som lierat sig med Flygsportsförbundet och Riksidrottsförbundet och som måste följa en organisationsstruktur som fungerar bra i en fotbollsklubb, men uselt i en modellflygklubb.

    Mvh
    Ove

  5. #25
    TomasEs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    369
    Jobb
    Flygtekniker
    Klubb
    Sigtuna MFK, Östhammars MFK

    Standard

    Ove du skrev: Samma förbund har också försökt införa begränsningar med en maximal modellvikt på 5 kg.
    Jag blir bara lite nyfiken på när detta försök gjordes?

    Även om jag inte har RCFF:s tankesätt så har jag höga tankar om mina modellflygskollegor ute i landet. Men det är som i arbetslivet, en del tycker man mycket bra om och en del tycker man om lite mindre.
    Alla är vi olika.

    Pilotkalle: Jag håller med dig helt och hållet där har det väl missats en del kan man säga.

    Jag tycker det här liknar fikarums-snack, som t.ex. facket gör ju aldrig något för oss. Men frågan då är, vilka är facket, jo medlemmarna.

    Nästa fråga blir då, vilka är SMFF? Är det styrelsen eller medlemmarna?
    Det jag vill ha sagt. Är man missnöjd så får man gå på förbundsmötena för att vara med och försöka påverka.


    Måste bara citera vad en fackrepresentant sa vid löneförhandlingarna hos oss.
    Citat"Medlemmarna ska inte ha ett rött öre i lönepåslag för kan man inte ägna sig ett par timmar per år för att gå på årsmötet så är man nöjd med den situation och lön man har" slut citat
    Kan bara hålla med honom

    Nej nu ska jag sluta med "fikarums-snacket" och ägna mig åt julen så jag önskar er alla modellflygare ute i landet oavsett förbundstillhörighet en riktigt
    GOD JUL.
    //TomasE
    Do you remeber when sex was safe and flying was dangerous?

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av TomasE

    Det jag skrev i mitt förra inlägg att detta var en tråkig läsning så menade jag att det tråkiga är att RCFF går in och splittrar klubbar, splittrar modellflygarna i landet.

    //TomasE
    Hej!


    RCFF bildades först flera månader efter det att SMFF delgivits information om flera Skåneklubbars samlade missnöje, vi ansåg tiden vara inne för att göra något radikalt för att vända SMFF´s och modellflygklubbarnas vikande trend.
    Vi samlades på ett möte i Kristianstad i september 2006, SMFF var genom förbundsordföranden värd för mötet, samtliga Skåneklubbar var inbjudna, sju av dessa deltog.

    Av alla de förslag och idéer som vi framfört till SMFF inför mötet fick vi inte mycket gehör,
    våra frågor besvarades i form av försvarstal över fördelar med SMFF, FSF och RF.

    Tomas du skriver att vi, RCFF, och eller ”Vi som vill mer”, splittrar modellflygarna i Sverige, kanske temporärt men på sikt kommer vi att skapa tillväxt, och det är denna nöt som vi måste hjälpas åt att knäcka.
    Det är vi ute i landets klubbar som måste skapa organiserad tillväxt, men tyvärr så räcker inte resurserna till, det räcker inte med gröngula gräsfält, klubbarna måste få pengar över till gräsklippare, skolflygutrustrning, klubbstuga, el, husvagnscamping, toalett m.m..

    I olika media från SMFF kan vi läsa att det finns för få kvinnor i vår hobby, vänd på frågan, hur många klubbar har resurser att skapa vettiga och ack så ”nödvändiga” faciliteter i form en riktig toalett på modellflygfältet. Det måste finnas rätt förutsättningar i våra klubbar för att vår kvinnliga fägring skall följa med till modellflygfältet, utan kvinnor får vi ingen utveckling i form av nya modellflygare.

    SMFF styrelse har under flera års tid som denna debatt pågått haft möjligheter att vidta eller föreslå förändringsåtgärder, men inte gjort något som vi nöjesflygare märkt av, nu som först börjar verkligheten komma ifatt.

    SMFF söker mervärden, och har genom Lasse Cub´s utbildningseminarie i Ronneby sett nya möjligheter i att få behålla klubbarna och dess medlemmar i förbundet, genom att locka med LOK – bidrag och Sisu-pengar, men dessa åtgärder löser inte dagens övergripande problem.

    I vardagslivet måste man skaffa barn innan man får barnbidrag, sak samma med LOK – bidrag.
    Vi måste skapa tillväxt, vi måste sätta deg och baka kakan innan vi kan smaka den!

    SMFF består till ca 90 % av nöjesflygare, styrelsen verkar/vill inte inse att motsvarande andel tillför ekonomiska resurser till SMFF, omvänt kommer SMFF få svårt att överleva.

    Och vad gäller klubben i Lund är jag övertygad om att ni kommer att hitta ett nytt och förhoppningsvis ännu bättre fält.
    Lund och dess kranskommuner skapar ett naturligt och bra upptagningsområde, så det är bara att önska er lycka till i er fortsatta verksamhet!

    Nu skall jag åka ut till Ripafältet och Jule-flyga,
    men innan dess passar jag på att önska Er alla en

    GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!

    Mvh
    Mats Erlandsson
    www.ripamfk.com

  7. #27
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Jag kan inget annat än att hålla med dig Mats - fullt ut.

    Jag önskar alla modellflygare - oavsett förbund - en Riktigt god Julafton och ett Gott Nytt År!

    Mvh
    Ove

  8. #28

    Standard Lunda klubben räddat

    Lunda Klubbens förfall

    OVE du är en notorisk lögnare och mytoman,
    Du ljuger och förvränger sanningen så fort du har tillfälle.
    Likaså dina gelikar här på forumet bara bockar och applåderar vilket visar vilket dåligt omdöme somliga har
    Detta forum är så lågt att det till och med kan tävla med GOCALNET och slå dom med hästlängder,
    Du kastar dynga omkring dig och angriper dina sk. klubbvänner på ett avskyvärt sätt.
    Du har skrivit över 300 mail och trakasserat förra styrelsen samt deras familjer, Det har inträffat att styrelsemedlemmars familjer har öppet suttit och gråtit pga. Ditt avskyvärda sätt att vara. FY SKÄMS.
    Ni som skriker om att gamla Lundaklubbens fd. styrelse skulle av olika anledningar skall polisanmälas. Ta och be att få läsa all skit som Ove har skickat och se vem som borde polisanmälas innan ni skriver.


    Planer finns att binda in alla dessa avskyvärda mail och lämna till SMFF och Flygsportförbundet så att de som önskar och har ork att söka sanningen om dej OVE samt att ha möjlighet till detta för att konstatera vilken skitstövel du är.
    Även andra fullskaleflygare i din närhet har vittnat om hur du vid tidigare tillfällen burit dig lika illa åt som nu, detta är alltså ingen nyhet eller engångstillfälle.

    Du har trakasserat styrelsen i LRFK till den grad att dom inte orkar fortsätta med ett seriöst klubbarbete längre.
    Dina så kallade vänner som helt plötsligt ville bli medlemmar i LRFK inför ett tidigare nämnt möte de sk. ”Målvakterna” de fick inte rösta på nämnt möte pga att de inte blivit accepterade som medlemmar, Dessa accepterades vid senare styrelsemöte men då önskade dessa inte att vara medlemmar längre, eftersom de inte kunde gå dina smutsiga ärende OVE, DU som så gement köpt in dessa, Du Ove som betalt deras medlemsavgift begärde och fick dina pengar tillbaka.


    Bevis finns att pengarna överfördes från DITT konto OVE FY FAN så gement.
    Bara för dom som önskar att begära kopior från gamla LRFK styrelsen.
    Du har tidigare beskyllt SMFF att ha hotat din ordförande i LRFK så han inte vågar agera eller göra något, det är i verkligheten DU OVE som har gjort detta , genom trakasserier
    FY SKÄMS
    Du har påstått att SMFF styrelse åkte ner och besökte LRFK;s mötet och åkte på traktamente och låg på dyra hotell vid dessa tillfällen, på nytt OVE ÄR detta en STOR LÖGN.
    Jag uppmanar alla som undra begär ett klargörande från SMFF det är vi medlemmar som är SMFF och vi har rätt att få ut önskad specifik information från SMFF, Det är inte som med er lilla förening ( ta reda på vad det krävs för att få kalla sig förbund) där ni helt sonika bara stänger av medlemmar och förhindrar dom att yttra sig om det inte går er väg.

    Nu har DU LYCKATS PLACERAT DINA GÖKUNGAR I BOET. hos LRFK vilket är
    Början till slutet för en demokratiskt arbetande förening.


    Att börja med

    Då påstår att Thomas Johansson har kontaktat markägaren angående arrendet av flygfältet och fick honom att riva upp detta
    DETTA ÄR LÖGN:
    Markägaren sa upp kontraktet pga. Att vissa medlemmar inte följer de bullerkrav som är uppsatta. I vilket sk. förbund är dessa verksamma
    =rcff
    Pga att vissa medlemmar flyger över gårdar där flygförbud råder Vilket s.k .förbund tillhör dessa
    = rcff

    Pga. Vissa medlemmar kör över grannes mark vilket man inte får vilket sk. förbund tillhör dessa
    =rcff
    Markägaren ville därför icke mera upplåta marken och önskade ett förtidsinlösen vilket sittande styrelse accepterade pga rådande omständighet.
    Thomas Johansson har inte tecknat något nytt Kontrakt = Ditt påstående är på nytt en
    STOR LÖGN
    Bonden nekade också den nya rcff styrelsen i LRFK att förnya kontraktet och bad dom flyga och fara.

    Du påstår att mötet var kallat enbart för att lägga ner klubben den 19 dec = Lögn
    Detta kunde ha blivit en följd om i fall att, inte andra medlemmar vill axla ansvaret och driva klubben vidare.
    = Alltså även detta påstående är LÖGN
    Du vill göra gällande att förra styrelsen har förskingrar klubben medel på ett oansvarigt sätt, detta har du blivit påhejad av ut av vissa av dina lågt stående forums kamrater här som inte orkar ta reda på sanningen.
    Upplysningsvis vill jag säga att även detta påstående är LÖGN
    Detta kan säkert nya rcff styrelsens representant intyga då han har reviderat räkenskaperna och rekommenderat ansvarsfrihet för det gångna året och dåvarande styrelse.
    Styrelsen har fått ansvarsfrihet,
    Du skriver utdrag av dagordning

    På dagordningen som delades ut på mötet stod det bl.a:
    - Nedläggning av Lunds Radioflygklubb
    - Tillgångarna tillfaller SMFF enligt stadgarna
    - Ny klubb bildas
    - Tillgångarna från LRFK tillbakaförs från SMFF till den nybildade klubben

    1. Vill påpeka att dagordningen lästes upp och godkändes av mötet Många av mötesdeltagarna var rcff Annhäng
    2. Att ev tillgångar övergår till huvudförbund är ett vanligt agerande då ingen vill driva en förening vidare.
    3. På dagordningen står inget om att ny klubb skall bildas
    4. = EN STOR LÖGN AV OVE enbart för att förleda och lura er stackare som inte tar reda på fakta,
    5. att om en ny klubb bildas i närområdet inom moderorganisation är det också vanligt att dessa erhåller förvaltade medel( detta pga av att det kan vara olika bidrag från lokal kommun och som då skall återbördas till föreningar i hem kommunen, )
    Dock förstår jag att ni inom rcff och i synnerhet du OVE inte kan stava till vissa ord såsom
    Ärlighet
    Demokrati
    Föreningskänsla
    Medmänsklighet
    Regel efterlevnad.

    Sedan avslutar du ditt inlägg med att SÅ arbetar SMFF,
    Vad är det för fel att ett förbund ställer upp då en förening begär hjälp, vad skall man annars ha förbundet till.
    Vilka föreningar har rcff hjälpt, då dessa bett om hjälp du påstår en massa men kommer aldrig med konkreta redovisningar.
    Jag vet de föreningar som har bett rcff ocm ekonomiskt stöd och har bara fått NADA,

    Du skriver LRFK är räddat HUR MÅNGA av de gamla medlemmarna tror du är kvar nästa år. Jag tror enbart de som i dag är rcff anhängare inga andra. Detta har du själv sett till genom ditt avskyvärda agerande. Mod dina FD: Klubbkamrater.

    Du påstår att det finns en massa bidrag som man kan erhålla men förutsättningen är att man inte är med i Riksidrottsförbundet.
    Ofta påstår du saker men kan aldrig komma med resultat:
    Räkna upp vilka dessa bidrag är så är du snäll:
    Du kommer att svara med tystnad i denna fråga och kasta skit på annat i vanlig ordning.
    Du skriker om att klubbarna skall få bättre ekonomi bara de går med i rcff.
    Att ni skall dela ut minst hälften av vad klubbarna betalar in
    HUR MYCKET HAR NI BETALT UT UNDER 2007 Är det mer än den ynka 1000:- som ni sponsrat hos Micke Graff för att några i din inre grupp skulle få en insikt i hur man målar ,
    MEN alla andra runt om i Sverige????.
    Tror inte rcff kommer i närheten av vad SMFF= det riktiga modellflygförbundet har betalt ut.
    Bara i min närhet vet jag att klubbar har erhållit ca 50,000:- fördelat på några klubbar.
    OVE Redogör för vad klubbarna tillförts från rcff,

    OCH Till Pilotkalle och Kennet 67
    För helvete innan ni tar sån skit i er dator som ni påstår, ta reda på fakta innan ni skriver er skit = Allt är skär lögn
    SMFF är ett öppet förbund ( till skillnad för rcff som bara stänger av medlemmar då de blir för besvärliga och kommer sanningen för nära utan möjlighet att överklaga)
    Tillskriv bara SMFF och be att få en redogörelse om vad som betalts ut till vid mötena i Lund i stället för att svälja Oves Lögner, om ni har så mycket kurage och ork och vågar söka sanningen..

    TILL ER ALLA
    Sök sanningen först och tala sedan.
    Då blir allt mycket bättre
    Lär er hur föreningsarbete är och vilket ansvar man har så går det mycket bättre
    Varken Post och Telestyrelsen, Luftfartsverket eller andra myndigheter kommer att ta hänsyn till en liten FÖRENING som rcff, det innebär att man skulle ta hänsyn till alla större modellflygföreningar i Sverige. Rcff vågar ju inte längre öppet redovisa vilka verkliga medlemmar man har utan tog bort den funktionen då man slutade att växa har ni lyckats passera 250 riktiga betalande medlemmar ännu? Efter nyår då vi alla SMFF;are som varit nyfikna inte förnya våra medlemskap lär det nog sjunka en del.
    Ofta tar du upp om att det i framtiden kommer att finnas olika förbund, Det finns andra modellflygförbund i Sverige dessa sköter sig får stöttning och hjälp av Smff: detta då man jobbar mot samma mål
    ATT KUNNA HA ROLIGT INOM MODELLFLYG både vad som gäller rekreation och tävlande.
    Tävlandet driver verksamheten framåt med ny teknik, bättre materiel osv,
    Tävlingsverksamheten leder och vi söndagsflygare får nytta av all den teknologi som tävlandet tvingar fram.
    Ett fåtal jobbar sliter lägger ner massor med tid och arbete inom tävlingsverksamheten för att vi söndags flygare skall få bättre materiel.
    Hade inte tävlingsverksamheten funnits hade vi väl fortfarande stått med våra enpulsradioapparater och tryckt en gång för att svänga höger och två för vänster
    Nej Sluta kasta skit på tävlingsverksamheten det är den som drivit fram nya moderna radioutrustningar, nya lättare materiel, nya bättre limmer.
    ALLTSÅ TÄVLINGSVERKSAMHETEN LEDER UTVECKLINGEN SÅ ATT SÖNDAGS- FLYGARNA KAN HA ROLIGT OCH JUST SÖNDAGSFLYGA.
    SÅ till alla
    GOD JUL
    GOTT NYTT ÅR
    Hoppas ni upptäcker sanningen innan det är försent
    PS
    Undra hur länge det dröjer innan jag också är avstängd från detta forum.
    DS

  9. #29
    pilotkalle
    Guest

    Standard

    Hallå skalaflygaren, trevligt litet inlägg så här på julafton.
    God jul själv och hoppas att du får en trevlig fortsättning.

  10. #30

    Standard

    God Jul skalaflygaren.

  11. #31


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 923
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Ja, det var ord och inga visor det, Skalaflygaren...
    Samma sak som jag sa om Oves berättelse får jag säga om din - är den sann så är det häpnadsväckande ! Och tyvärr är det som vanligt sällan ens fel om två träter...
    God Jul hälsar
    Roger

  12. #32
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Hej Wiktor, eller heter du Lasse och bor i Helsingborg, men kommer ursprungligen från Ronneby? Det finns nämligen ingen Wiktor Hagfors i Sverige.

    Tyvärr vet jag inte vem du är - därför blir jag förvånad över att tycker Dig veta så mycket om mig. Jag misstänker att det är dig Lasse Cub, för det skulle vara förvånansvärt om det fanns en person till i landet som skriver som du.

    Jag ska besvara dina påståenden, men behöver lite mer tid än just nu på julafton.

    Men kort kan jag säga att du behöver inte besvära dig med att skicka Lundaklubbens INTERNA debatt till SMFF:s styrelse. Den har du och SMFF:s styrelse redan fått av Thomas Johansson tillsammans med fotografier på de personer han tycker är misshagliga i klubben. Och där ingår jag.

    Den enda som kallat mig lögnare är du Lasse Cub, (om Du ändå inte råkar vara samma person) och det räcker inte med att bara påstå en sak - försök att underbygga dina påståenden. Men jag är ju egentligen inte rätt person att svara på den frågan - det får andra göra. Jag skriver de fakta jag känner till och beskriver de händelseförlopp som faktiskt inträffat.

    Vad gäller fullskalaflyg har jag fler vänner än ovänner. Den enda fullskalaflygare jag kan komma på som möjligen har synpunkter skulle vara Lasse Cub (dig) - för Du anser mig väl inte längre som en vän. Vad jag minns skiljdes vi som fullskalaflygare som vänner efter att jag godkänt din PFT efter en minst sagt medioker flygning.

    Till skillnad från Ditt förbund går vi i svaromål och ger svar till de frågor som ställs.

    Jag ska ge dig ett utförligt svar lite senare - kanske imorgon om jag hinner.

    Tills dess - Ha en riktigt god Julafton.

    Mvh
    Ove

  13. #33
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Hejsan Skalaflygaren,

    Jag känner inte till din identitet just nu, men om det skulle vara som många här tror, att det är du Lasse Cub så vill jag be dig att hålla dig härifrån. Du är trots allt avstängd från både rcff och forumet genom ett styrelse beslut. Om du nu inte skulle vara Lasse Cub så ber jag om ursäkt och önskar dig en god jul!
    Mvh / Fredrik Glawe.

  14. #34
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Klart som tusan att det är Lasse Cub som vill ge oss en julklapp, möjligheten att slänga ut honom en gång till.
    Precis vad jag alltid har önskat mig.

    Stilen, hatet och den usla stavningen är ungefär lika säkert som ett fingeravtryck i det här fallet.

    Tack ska du ha Lasse, det värmde!
    Hoppas att du får en bittermandel i julgröten...

    God Jul!
    /\/\vh // /\/\r J.

  15. #35
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Visst ja, en sak till jag glömde nämna. Att utge sig för att vara någon annan, även på detta forum kallas för urkundsförfalskning. Ett brott som är straffbart om det prövas i domstol.
    Mvh / Fredrik Glawe.

  16. #36
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AM
    Hej Wiktor, eller heter du Lasse och bor i Helsingborg, men kommer ursprungligen från Ronneby? Det finns nämligen ingen Wiktor Hagfors i Sverige.
    Ove,

    Personen kan såklart ha hemligt telefonnummer och dyker då inte upp på hitta eller eniro. Det som dock är märkligt är att det finns 2 personer registrerade på den angivna adressen, båda med olika efternamn, dock inte med namnet Hagfors. Att det skulle finnas en 3e person på samma adress med ytterligare ett efternamn tycker jag själv verkar smått orimligt

    [edit]

    Personen i fråga har även registrerat ett födelsedatum med: 790208 och ansluter från com-hem.

    [/edit]
    Mvh / Fredrik Glawe.

  17. #37
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Av ilskan att döma kan det ju också vara just Thomas Johansson som skriver. Men det är inte likt honom att svara eller skriva något själv, så därför kan man ju misstänka att det är Lasse Cub.

    Strunt samma - jag ger ett utförligt svar när jag hinner.

    Ha en fortsatt god Julafton!

    Mvh
    Ove

  18. #38
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Ingen som kan skicka ett rättstavningsprogram i julklapp till den Tomten?
    Retoriken,vrålandet o den allmänt låga trivselfaktorn antyder att det är en avsändare i Helsingborg men spelar det någon roll egentligen?
    Har man inget liv o känner att man måste göra så här på julafton så finns det bara en sak o göra o det är att i Julens anda tänka snällt om de som inte är socialt pott-tränade o önska dem en God Jul ändå!
    För det tänker jag ha!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  19. #39
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Jag tycker det har betydelse på den nivå att om det nu skulle visa sig att det är Lasse så visar han än en gång vad han är för sorts person. Lasse blev utesluten efter att han ringde hem till mig och hotade mig (jag anser att var ett hot, Lasse själv och smff gör det inte). Med uteslutningen så blev han även förvisad från forumet och har inte längre lov av rcff att skriva här, inte ens med ett lånad konto eller under ett förfalskat namn.
    Mvh / Fredrik Glawe.

  20. #40

    Standard Lögner och fötal

    Protokoll RCFF 2007 11 04

    http://www.rcflyg.se/rcff/Protokoll_RCFF_20071104.pdf


    Protokoll RCFF 2007 11 07

    http://www.rcflyg.se/rcff/Protokoll_...C_20071107.pdf


    Protokoll RCFF 2007 09 18

    http://www.rcflyg.se/rcff/Protokoll_RCFF_20070918.pdf

    OBS Dessa protokoll är kopierade i dag den 24 dec 2007. och tillfördes denna tråd.

    De som önskar att se riktigheten kan söka på mötesprotokoll. ( hoppas ni finner dom i denna ordning eller kanske har det redan rättats till vilket jag kan tänka mig inom denna organisation.

    Vill bara upplysa alla om att tyvärr så vågade inte det s.k förbundet rcff ha Den nu på tapen nämnda Lasse Cub kvar utan stängde av honom på ett klart odemokratiskt sätt.
    Enligt uppgift från Lasse Cub Själv så blev han avstängd i början av sept.
    Den 7 nov har rcff haft ett styrelsemöte om Lasse Cubs avstängning se ovanstående länk.
    Enligt detta styrelseprotokoll så förekom en omröstning mellan den 20-25 sept. alltså efter att Lasse Cub blivit avstängd
    Vad jag kan utläsa av detta och även andra som tänker till, ser lätt att detta är en ren efterkonstruktion.
    Varför tas det inte upp att en omröstning ang uteslutnings av Lasse Cub på styrelsemötet den 18 sept skall genomföras under tiden 20-25 sept? alltså 2 dagar före omröstningens genomförande Det måste väl varit aktuellt redan då.
    Det är väl även brukligt att i demokratisk ordning i en demokratisk förening att man tar ett mötesbeslut om att en dylik omröstning genomförs FÖRE omröstningens genomförande.
    Helt plötsligt kommer man på, för att det skall se bra ut vid en uteslutning skall man ha en omröstning vilket man helt plötsligt fejkar och lägger ut den 7 nov. och påstår att den är genomförd med önskat resultat.
    Det som är ännu mera anmärkningsvärt är att man har ett nytt styrelsemöte den 4 nov där nämnda ärende inte heller tas upp, alltså 3 dagar före nämnda styrelsemöte ang. uteslutningen, och dessutom läggs styrelsemötesprotokollet för den 4 nov ut efter att man skall ha haft ett styrelsemöte den 7 nov är genomfört och redovisat.

    Dessutom har rcff använt och kastat skit på Lasse Cub under tiden och ni har haft vetskap att han kan inte besvara era smutskastningar.
    Nämnas bör att Lasse Cub har försökt att maila ansvarig Webbmaster men hans mail kastas bort och når inte fram pga. Hans avstängning, detta då det sk, demokratiska förbundet rcff har loggat alla Lasse Cubs IP- eller Mac adresser och stoppat samtliga dessa ( minst 7 av honom använda datorer är spärrade, alltså inte endast hans inloggning som vore det rätta utan även förhindrar honom att kunna läsa på det öppna forumet,
    Detta är mycket dålig stil. Att PRATA SKIT OM FOLK BAKOM RYGGEN UTAN ATT DE HAR MÖJLIGHET ATT KUNNA LÄSA DETTA ELLER FÖRSVARA SIG ÄR RIKTIGT RIKTIGT FÖRBANNAT LÅGT

    Mycket konstig mötesordning,

    Nej det luktar lurendrejeri

Liknande ämnen

  1. Modelltransporten är räddad!
    Av Zekee i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 12:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •