Reklam

 
Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 88

Ämne: RCFF och SMFF

  1. #21
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av airfoil
    Citat Ursprungligen postat av AM
    ........ Den f.d. ordförande i Lundaklubben sa självsvåldligt upp klubbens arrende på klubbfältet och skrev ett privat kontrakt med markägaren. .....
    Ove
    :?: :?: :?: :?:
    Är detta verkligen sant?

    Hade för avsikt att inte blanda mej i bråk och stök mellan RCFF och SMFF, men ibland....

    Lasse Palm! Direkt till Dej. Kom inte och säg att Du är representativ för SMFF-medlemmar!
    Ang. modellflygplan: Förutom el-skiten, har Du NÅGON modell värd mindre än 20 000 Kr?
    Ang. åsikter om andras modeller: El-skit skriver Du. 100% av av alla modellflygare som flyger små-mellanstora-stora elplan delar INTE den nedsättande beskrivningen av el-flyg.
    Ang. relationen RCFF och SMFF: Här står Du och Din vapendragare med samma förnamn nästan ensamma i Sverige. (Om SMFF-ordföranden läser detta: Snälla stoppa de här två!)

    Lägg ner! Tänk om! Sök SAMARBETE! RCFF är här för att stanna, det går inte att slåss. Det duger inte. Vi SMFF-medlemmar kräver det. Och avskaffa §37.

    Någon kung från historien, kanske t.o.m någon av romarna sa: "Kan man inte segra får man ingå förbund". Jädrans klokt uttryckt, redan för så många år sedan.

    Sedan något om att diskussionen försiggår här, På SMF - Svenskt Modellflyg slängs sådana här inlägg direkt av moderatorerna, de vill inte ha denna debatt, och det har jag full förståelse för och stöder. Skönt med ett MODELLFLYGFORUM.

    På SMFF:s Forum är det lönlöst att skriva något. Ingen, eller nästan ingen svarar. Jag kan inte tolka det som något annat än att en total majoritet av SMFF:s medlemmar inte stöder vare sig den ena eller andra sidan - neutralitet i konflikten Vilket det än är belyser det bara ännu tydligare hur ensamma Ni står.

    RCFF:s Forum är det enda svenska där allt detta kan och får publiceras.

    Till sist om anonymitet, HÅLL TRUTEN Lasse Palm! Artikeln om gökungar och myror i senaste MfN. Undertecknad av "Den välsignade", borde ha varit "Den vilseledde". Var det Du som skrev den?

    Skrivet som privatperson av:
    Jan Olof Stenberg, EJ medlem i RCFF, medlem i SMFF och ordförande i SMFF-anslutna klubben Jordfräsarna i Köping.

    Och allra sist: Ring inte, jag tänker inte diskutera per telefon. Det ska stå i klartext på Internet vad jag säger i de här debatterna.
    Bravo !! fint sagt av dig !!!

    Jag vet att dom kommer att vakna snart och upptäckte av Paraf 37 så klart !!

    Självklart att dom Klubbar ska får bestämma själv att välja på RCFF eller SMFF för Tvälingar eller Nöjeflyg och jag stöda helt till RCFF bakom det !!
    Även om jag skulle tävling i helikopter då jag skulle blir i SMFF för tävlingar jaa så se till att avskaffa den Paraf 37 endst så jag vet att det finns ungdomar som inte känner till paraf 37 så han utnyttja dom tyvärr det finns okunskaper hur fungera för SMFF ??? den är avsedd bara för Tävlingar och för Nöjeflygare ???
    nej då blir RCFF så klart så Rickard (Bokis) sade tidigare att dom får bestämma att välja av dom och klubbar ska se till att ändra på detta att avskaffa för paraf 37 och Jag tror inte behöver sagt upp t.ex markägare så utan det blir samma plats det räcker i klubbar som får ändra på detta om dom tycker att den ska avskaffa Paraf 37 !!

    Jag ser att många stöda till RCFF nu dom har redan började vakna nu !!

    Det var allt

    MVH Steve


    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

  2. #22
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av airfoil
    Sedan något om att diskussionen försiggår här, På SMF - Svenskt Modellflyg slängs sådana här inlägg direkt av moderatorerna, de vill inte ha denna debatt, och det har jag full förståelse för och stöder. Skönt med ett MODELLFLYGFORUM.
    Att den här sortens diskussioner slängs ut från SMF är som jag ser det fullt naturligt. Det har ju inte där att göra.
    Tyvärr har vi inte samma möjlighet här eftersom detta forum är både ett modellfygsforum och ett förbundsforum.

    Så länge inte diskussionerna inte spårar ur så vill vi att alla ska få komma till tals och även ställa besvärliga frågor.
    Vi tror på kommunikation med medlemmarna.

    Men eftersom det andra förbundets forum mer eller mindre verkar ha självdött och som du själv skriver ganska sällan innehåller svar på frågor så innebär det ju tyvärr att större delen av debatten hamnar här.

    Jag håller med dig om att det är förbaskat tråkig läsning, jag läser mycket hellre om roliga flygplan och annat intressant som filmer och bilder m.m.
    Men jag slipper dessvärre inte undan eftersom jag är en av moderatorerna här.
    Men du har ju alltid möjligheten att hoppa över trådar och inlägg som inte intresserar dig, eller hur?

    Visst kan vi moderera hårdare och plocka bort inlägg och trådar av den här typen, men då skulle vi bryta mot en av våra grundprinciper, nämligen öppenhet.
    En del av orsaken till att RCFF bildades är just att många personer var trötta på att problem och obehagliga frågor sopades under mattan eller helt enkelt tegs ihjäl i det andra förbundet.

    Därför vill vi naturligtvis inte agera likadant själva.
    Men givetvis kommer vi att vidta åtgärder om pajkastningen blir alltför grov.
    /\/\vh // /\/\r J.

  3. #23
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    Som en av arrangörerna av Skaladagarna, och diverse andra meetings, så vill jag inte ha dit modellflygare, oavsett förbund, som visar upp den otroliga respektlöshet mot mig och alla modellflygande kamrater i SMFF som har visats på detta forum.


    ojoj vad man kunnat utäsa av inlägg från årets träff så var det ju minst sagt tunt med deltagare... och många var ganska besvikna ! undrar om det kommer nån å flyger nästa år ...??eftersom dom som inte delar DIN åsikt tydligen inte är välkommna!

    Man ska ha klart för sig att den anonymitet man har bakom tangentbordet inte skyddar personerna i fråga ute på fältet. Man ska med andra ord kunna se varandra i ögonen och respektera varandra när man står sida vid sida i pilotrutan.


    ajajaj den som "vill" kan mer än väl tolka detta som ett hot
    eller i enklare ordalag visa dig på fältet så ska du få din ......
    nä lågt lågt
    lägg ner nu palm du har tillåmed lyckats reta upp dina egna förbundskamrater !
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  4. #24
    mulders avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 033
    Jobb
    Fifflare, min kropp kräver inget hederligt arbete längre.
    Klubb
    Olofströms & Åhus Mfk JET-SKÅNE

    Standard

    Önskar jag fått frågan av jultomten, vad önskar du dig i julklapp?
    Svar: Fred o Frid i modellflygvärlden.

    Tänk om SMFF o RCFF kunde gott hand i hand genom Sverige tänk vad starka vi hade varit mot myndigheter, förbund mfl. Vi kunde trycka på från 2 håll. Det måste vara hopplöst att sitta i någon av förbundens styrelser när stora delar av övriga förbund sitter och troligen små ler över modellflygarnas intriger. (vem som orsakat vad struntar jag nu i).
    SMFF :heart: RCFF nej inte än på ett tag verkar det som, tyvärr.
    Tack för ordet.
    Mvh Mikael.D

  5. #25

    Standard

    Förstår inte vad det är som är svårt att förstå med SMFF:s paragraf 37 den så kallade tvångsanslutningen.
    Jag har spelat fotboll sedan jag var 8 år och vad jag vet finns det inga medlemmar i en seriös fotbollsklubb som inte är anslutna till svenska fottbollsförbundet. Oavsett om du spelar i serie eller bara motionsspelar med några kompisar inom klubbens verksamhet är kravet att man måste vara med i fotbollsförbundet.

    Dessutom skrivs det om SMFF som om SMFF vore en myndighet med beslutsfattare som själva bestämmer spelets regler. SMFF är alla betalande medlemmar precis som här på RCFF och så länge man inte bemödar sig med att varken skriva motioner eller åka på förbundsmötet har man heller ingen talan och kan inte heller börja ställa en massa krav på att stadgar och liknande ska ändras.

    Mvh
    Johanna H

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hammarjohanna
    Förstår inte vad det är som är svårt att förstå med SMFF:s paragraf 37 den så kallade tvångsanslutningen.
    Jag har spelat fotboll sedan jag var 8 år och vad jag vet finns det inga medlemmar i en seriös fotbollsklubb som inte är anslutna till svenska fottbollsförbundet. Oavsett om du spelar i serie eller bara motionsspelar med några kompisar inom klubbens verksamhet är kravet att man måste vara med i fotbollsförbundet.

    Mvh
    Johanna H
    Eh...

    "Oavsett om du spelar i serie eller bara motionsspelar med några kompisar inom klubbens verksamhet är kravet att man måste vara med i fotbollsförbundet."

    Ser du själv vad du skrev?

    De är nog just det vi vill undvika här, att slippa tvångsanslutas och betala pengar till nått vi inte har nått som helst intresse av, bara för att vi vill "nöjesflyga"

    /Håkan

  7. #27

    Standard

    Klart jag ser vad jag själv skrivit. Det jag menar är att det är så här idrottssverige fungerar oavsett vad du håller på med.

    Ni som påstår att SMFF inte gör någon nytta för er som bara nöjesflyger...

    Vem tror ni förhandlar sig till frekvenser från Post och Telestyrelsen?

    Vem förhandlar med luftfartsverket om vilka regler som ska gälla för modellflygverksamhet?

    Detta är bara 2 exempel på vilken oerhörd nytta SMFF har gjort tidigare och ständigt arbetar med, så kom inte och säg att SMFF inte gör något för dig som nöjesflygare.

    Mvh
    Johanna H

  8. #28
    pilotkalle
    Guest

    Standard

    Hallå Johanna. Du verkar väl insatt i ämnet. Var flyger du nånstans?

  9. #29
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pilotkalle
    Hallå Johanna. Du verkar väl insatt i ämnet. Var flyger du nånstans?
    min undran med ytterligare ett alterego ?????
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  10. #30

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pilotkalle
    Hallå Johanna. Du verkar väl insatt i ämnet. Var flyger du nånstans?
    Kanske här.

    http://www.vasterviksmfk.vze.com/

  11. #31

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hammarjohanna
    Förstår inte vad det är som är svårt att förstå med SMFF:s paragraf 37 den så kallade tvångsanslutningen.
    Jag har spelat fotboll sedan jag var 8 år och vad jag vet finns det inga medlemmar i en seriös fotbollsklubb som inte är anslutna till svenska fottbollsförbundet. Oavsett om du spelar i serie eller bara motionsspelar med några kompisar inom klubbens verksamhet är kravet att man måste vara med i fotbollsförbundet.

    Dessutom skrivs det om SMFF som om SMFF vore en myndighet med beslutsfattare som själva bestämmer spelets regler. SMFF är alla betalande medlemmar precis som här på RCFF och så länge man inte bemödar sig med att varken skriva motioner eller åka på förbundsmötet har man heller ingen talan och kan inte heller börja ställa en massa krav på att stadgar och liknande ska ändras.

    Mvh
    Johanna H
    Men jag vill ju bara "sparka boll" på åkern med ett par kompisar för den friska luftens skull. Och för att det är roligt.
    //Fabbe

    Hellre ladda än kladda!!
    Fast kladda är oxå kul!
    _________________

    www.dackeflyers.se

  12. #32
    tobbes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    102
    Jobb
    Raketkonstruktör
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Hej Johanna

    Jag ska försöka klargöra skillnaden mellan fotbollsspelare och söndagsflygare för dej. Fotbollsspelare tävlar mot varann. Söndagsflygare flyger för nöjes skull utan någon som helst önskan om att tävla/utmana någon annan. Visst låter det tokigt men så är det. Det vore samma sak som ge varje fotbollsspelare var sin boll. Jag har svårt att förstå hur det skulle fungera. Man måste kunna skilja på tävling och nöjesflyg.

    Bästa hälsningar!
    Tobbe
    If It's Not Scottish, It's Crap!
    “Oh German! I thought there was something wrong with you.”

  13. #33
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Nöjesflygarna i SMFF utgör en av tjugo grenar (Nöjesflygarna utgör däremot mer än 90 procent av medlemmarna) som vill driva igenom de ärenden och ändringar som gynnar just den grenen. Dvs Nöjesflygarna är en mot tjugo i alla frågor och blir naturligtvis nerröstade i varje fråga - för de övriga tjugo grenarna ser ju bara till sin del av förbundet; Linflyg, F3A, Segel, skala, etc, etc.

    De motioner som lämnats in de senaste åren för att få till en bättre situation för nöjesflygarna i SMFF har inte givit något resultat. De har till och med rekommenderats av styrelsen att rösta emot förslagen. Så läget är stabilt inom SMFF - det kommer inte att hända något radikalt - systemet och strukturen hindrar detta. SMFF måste dessutom följa Riksidrottsförbundets regler med att alla aktiva MÅSTE vara anslutna till förbundet. Och det passar inte så många modellflygare som - enligt liknelsen - bara vill lira lite boll på ängen hemmavid.

    Vill man ha andra liknelser kan man ju ta exempelvis Tjuren Ferdinand - som bara vill ha lugn och ro och kunna sitta och dofta på blommorna - helt ointresserad av tävlingsverksamhet. De andra ungtjurarna i hagen trampar ner varandra för att komma först till tävlingarna...



    GOTT NYTT ÅR!

    Mvh
    Ove

  14. #34


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 923
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Eftersom jag gärna vill att sakuppgifter skall vara så riktiga som möjligt så måste jag rätta Ove.
    SMFF är uppdelat i 4 Verksamhetsområden:
    * Friflyg - Chef Lars Göran Olofsson, senast vald på 2 år, 5 underområden
    * Linflyg - Chef Bengt-Olof Samuelsson, senast vald på 2 år, 4 underområden
    * Radioflyg - Chef Mattias Hammarskiöld, senast vald på 2 år, 6 underområden
    * Sport/Hobby - Chef Lars "LasseCub" Nilsson, senast vald på 2 år, 1 underområde
    I Styrelsen ingår - förutom Ordförande, Sekreterare och Kassör - även VO-Cheferna för ovanstående områden.
    M a o så har Hobby/Sport rent numerärt 25 % av Verksamhetsområdesrepresentationen i Styrelsen. Dock är ju Tävlingsverksamheten klart överrepresenterad i Styrelsen om man relaterar till hur stor andel av Medlemmarna som aktivt Tävlingsflyger. Men det är antagligen så att de som Tävlar är allmänt aktivare som funktionärer än vad vi "söndagsflygare" är...
    F ö känns det faktiskt lite märkligt att diskutera SMFFs organisation på RCFFs Forum men det är väl verkligheten eftersom SMFFs eget Forum tyvärr är mer eller mindre avsomnat...
    Hälsningar
    Roger

    PS till Hammarjohanna:
    Jo, jag HAR varit på många Årsstämmor, jag HAR varit med och lämnat in motion om Paragraf 37:s avskaffande - då kanske jag slipper "hålla näbben stängd" denna gången..

  15. #35
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hammarjohanna
    Klart jag ser vad jag själv skrivit. Det jag menar är att det är så här idrottssverige fungerar oavsett vad du håller på med.

    Ni som påstår att SMFF inte gör någon nytta för er som bara nöjesflyger...

    Vem tror ni förhandlar sig till frekvenser från Post och Telestyrelsen?

    Vem förhandlar med luftfartsverket om vilka regler som ska gälla för modellflygverksamhet?

    Detta är bara 2 exempel på vilken oerhörd nytta SMFF har gjort tidigare och ständigt arbetar med, så kom inte och säg att SMFF inte gör något för dig som nöjesflygare.

    Mvh
    Johanna H
    Vad det gäller frekvenser så är vi i dagsläget underställda EU,jag vet att SMFF genom åren har varit aktiva på den punkten...
    O det är få som är så pålästa på detta område som Ingju som han kallar sig på forumen inom SMFF. Hatten av för honom!
    Men påverkan i dagsläget? Tveksamt...
    Jag är nyfiken på det där med LFV du pratar om, förhandlingen?
    Jag har en uppfattning om LFV:s förhållande till modellflyg,skulle vara intressant o få höra vad du menar? LFV har inga regler för modellflyg?
    För några år sen var det några som ville höja statusen på vår hobby o gick till LFV, nu är jag i alla fall nervös för tydligen så ska det surras om vad ett modellflygplan är och jag är inte helt säker på att det är LFV:s idé den här gången heller..
    Brukar sällan komma någor gott ur sådant..
    Sen så tycker jag inte om, att man inte törs stå för vem man är när man skriver,har lite svårt o ta dig på allvar då faktiskt..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  16. #36
    Ultra Palm
    Guest

    Standard

    Ove!

    I dina inlägg om Lundaklubbens fall, tycks det framgå, att du som ordförande för RCFF anser att medlemmar som har betalat full medlemsavgift men inte är aktiva på fältet inte ska ha full rösträtt.

    Då är min fråga, - delar övriga styrelsemedlemmar i RCFF dina synpunkter?

    Ove skrev
    citat
    Att ha röster tyckte den avgångne klubbordförande också var viktigt för han ringde runt till alla gamla medlemmar i klubben som inte visat sig på åratal.

    Ove!
    Vad är det konstiga i det! Alla betalande medlemmar måste för fan ha rätt att säga vad de tycker!

    Att Ove sedan själv går in och betalar medlemsavgift för tre nya medlemmar inför ett års- möte tycker Ove inte är speciellt underligt?

    För mig är det glasklart vad syfte är!!!

    Då vill jag bara tala om!
    Att i min föreningsvärld är alla som betalar in sina medlemsavgifter fullvärdiga medlemmar oavsett aktiviteten hos personerna i fråga. Skulle sedan någon annan medlem i klubben ifrågasätta medlemmarnas rösträtt baserat på hur aktiva dom är, skulle vederbörande bli utkastad ifrån mötet med huvudet före.

    Bokis!
    Baserat på inläggen och förmågan Ove har att ta bort fokus på vad som igentligen höll på att ske i klubben, så förstår jag att det blev upprörda känslor på Lundaklubbens årsmöte. Jag har full förståelse för ordförandes agerande angående kontakten med SMFFs styrelse. Om man anser att man har problem i klubben tycker jag att det är självklart att man ska ta hjälp av förbundet, det är därför vi SMFFare har ett förbund!

    För mig är frågan fortfarande vem som egentligen räddade klubben?

    SMFF medlemmen
    Lasse Palm

  17. #37
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Det hade varit bättre att fullfölja sitt uppdrag som förtroendevald ordförande i Lundaklubben och TALA med sina medlemmar än att på falska grunder (Hjälp! RCFF vill ta över klubben) kalla in en annan organisations styrelse att sköta våra interna KLUBBMÖTEN och köra över demokratin genom att - regelvidrigt - använda SMFF:s respektive Lundaklubbens egna stadgar som det passade herrarnas syften.

    Du har också missuppfattat vad det gällde från början. Jag krävde att jag som fullt betalande medlem skulle få ha kvar min rösträtt. Ordförande ändrade nämligen självsvåldligt klubbens regler så att RCFF-medlemmar - som ett enigt årsmöte beslutat skulle betala 395 kr i medlemsavgift - INTE fick ha rösträtt i klubben. Och det reagerade jag över. Som tack för att jag ifrågasatte detta blev jag snabbt utesluten ur klubben - utan kommunikation med ordföranden, styrelsemöte eller stöd i stadgarna.

    Vad gäller att betala medlemsavgift. Det händer också att jag får en hundring i handen av någon modellflygare jag träffar, som jag sedan sätter in på RCFF-kontot och registrerar den nya medlemmen.

    Syftet med att jag betalade in medlemsavgiften för de tre nya medlemmarna var som jag tidigare skrivit - att de skulle ha rösträtt på klubbmötet - som då sedan länge spårat ur pga den förre ordförandes agerande MOT sina medlemmar. Innan dess hade ordföranden ringt runt till passiva medlemmar som inte synts till på åratal och lurat till sig en fullmakt. Om de visst vad syftet med fullmakten var hade de knappast gett orföranden sin fullmakt. Så vem kom först - hönan eller ägget?

    Det har ju bevisligen också visat sig vad den tidigare orförandes syfte varit; Att lägga ner klubben för att själv få tillgång till klubbfältet endast omgiven av sina Ja-sägare. Detta har också skett - han sa självsvåldligt upp arrendet för klubbfältet och skrev ett privat arrendeavtal med markägaren. Ett handlande MOT klubbens aktiva medlemmar. Och glöm inte bort - MED HJÄLP AV SMFF:s styrelse!

    Det är kanske ett handlande som accepteras av ditt förbund - men det strider mot allt vad RCFF står för.

    Mvh
    Ove

  18. #38
    veraanka
    Guest

    Standard Bekräftelse av Oves "lögner".

    Ett "forum" lika med förening som lever på osanningar och förtal, har ingen möjlighet att överleva.

    Dagordning från extra klubbmöte 2007-12-19.

    Dagordning

    1. Mötets öppnande. Godkännande av kallelse.

    2. Val av ordförande för klubbmötet.

    3. Val av sekreterare för klubbmötet.
    3a Fastställande av röstlängd

    4. Val av två justeringsmän att jämte ordförande justera mötets protokoll.

    5. Justeringsmännen är tillika rösträknare.

    6. Uppläsning och godkännande av föregående mötes protokoll.

    7. Revisionsberättelse

    8. Styrelsens ansvarsfrihet

    9. Arrendet av flygfältet är uppsagt av markägaren på grund av klagomål från grannar.

    10. Nedläggning av Lunds Radioflyggklubb.

    11.Innestående medel/ material lämnas till förvaltning av SMFF och överlämnas till nystartad klubb i Lundaregionen som ansluter sig till SMFF.

    12. Avslut

    Styrelsen för Lunds Radioflygklubb

    Lund 17 December 2007


    Bifogas uppsägning av arrende:

    Uppsägning av hyresavtal gällande fält för modellflygning!


    Härmed vill undertecknad bryta avtal daterat 5 februari 2005 med omedelbar verkan.
    Orsak 1: Jag har fått in klagomål från flera av mina grannar som störs av motor-
    ljudet, bl.a. på fina sommarkvällar när de t.ex. förväntat sig en tyst och fin grill-
    kväll.
    Orsak 2: Flera av klubbens medlemmar väljer ej den anvisade vägen till flygfältet, utan tar vägen över en grannes infart istället.



    V.Hoby 2007-12-17

    Bengt Åkesson

    Jordägare


    Här med accepterar styrelsen för LRFK uppsägningen av gällande arrendeavtal med omedelbar verkan och lämna per 2007-12-31.

    Thomas Johansson, ordförande
    Tycho Andersson, kassör
    Christer Jönsson, vice ordförande
    Björn Johansson, sekreterare/genom Birgit Johansson

    Original med underskrivna namnteckningar är sänt till markägare,
    Bengt Åkesson

  19. #39
    TomasEs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    369
    Jobb
    Flygtekniker
    Klubb
    Sigtuna MFK, Östhammars MFK

    Standard

    Bokis skrev
    Jag har en uppfattning om LFV:s förhållande till modellflyg,skulle vara intressant o få höra vad du menar? LFV har inga regler för modellflyg?
    Det är rätt som du skriver Bokis. Luftfartsverket(LFV) har inget med modellflyg att göra. I dag är LFV ett rent affärsdrivande företag och har inget med myndigheterna och regler att göra.

    Dom som har myndighetsutförande idag heter luftfartsstyrelsen och
    om man letar på luftfartsstyrelsens hemsida så hittar man följande om modellflyg:

    "Obemannade luftfartyg (UAV)
    Luftfartsstyrelsen betraktar en obemannad farkost som UAV om den används för andra flyguppdrag än tävling, sport eller rekreations/fritidsändamål. I övrigt kan förarlös verksamhet falla under modellflyg och detta förutsätts följa Svenska Modellflygförbundets stadgar för flygning m.m. (www.modellflygforbund.se/)"

    Där står det klart och tydligt vad som gäller: SMFF:s stadgar för flygning.
    http://www.luftfartsstyrelsen.se/tem...____34938.aspx
    //TomasE
    Do you remeber when sex was safe and flying was dangerous?

  20. #40
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Markägaren underskrev ett färdigskrivet dokument formulerat av förre ordföranden! Allt i sitt EGET PRIVATA syfte. Markägaren har aldrig till någon aktiv medlem yttrat varken något om buller eller färdväg. Ren dikt och lögn från förre ordföranden som numera arrederar vårt klubbfält privat.

    Mvh
    Ove

Liknande ämnen

  1. ove am rcff smff
    Av kenneth67 i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2013-09-10, 18:19
  2. RCFF vs SMFF
    Av teamleader i forum Nybörjare
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2013-05-30, 11:49
  3. klubbar smff/rcff???
    Av kenneth67 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 19:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •