Reklam

 
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 88

Ämne: RCFF och SMFF

  1. #41
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard Re: Bekräftelse av Oves "lögner".

    Citat Ursprungligen postat av veraanka
    Ett "forum" lika med förening som lever på osanningar och förtal, har ingen möjlighet att överleva.
    He,he..Ytterligare en hjälte som ståtar med sitt riktiga namn..
    Adressen verkar riktig dock!
    Gillar din skrivning ovan,men det är kanske läge o ha liite självkritik?
    O av döma av SMFF:s forum där du egentligen hör hemma så är väl det ett lysande exempel på det du skriver..
    Att inte våga stå för sina åsikter eller vem man är är milt uttryckt,harigt..
    Skriv gärna vad du tycker MEN oclså vem du är,lika viktigt!
    Tomas,tack för inlägget,det finns en del som inte har detta klart för sig eftersom det låter som ett jätteprojekt det här med kontakter..
    Faktum är att de inte vill veta vad vi håller på med eftersom vi redan i dagsläget ligger pyrt till på sina håll med placering av fält tex..
    Vill oxå tacka Mr J för klargörningen av vad ett fritt forum är: bugar mig! PDT_Armataz_02_44
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  2. #42
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    visst är det lustigt !?? att markägaren vill säga upp arrende avtalet!?? baserat på att vissa inte kör anvisad väg ... samt i synnerhet att det är för mycket väsen från motorerna så grannarna klagar!!!! faller lite då han direkt skriver ett nytt avtal med föredetta ordförande i lunda klubben!? låter hans jasägares modeller mindre än andras eller har han lova att dom endast skall flyga modeller med gummi motor??? nej ruttet ruttet från första till sista stund !
    att du ens orkar forsätta träta palm ! låt oss på rcff vara å lägg din energi i ditt förbund istället för det verkar som om all kraft som går att uppbringa kommer behövas för att få smff på fötter igen och eventuellt om det går stoppa flykten från förbundet ! för visst är det konstigt det måste även du tycka .... att medlemmar /klubbar som varit med i kanske 30 år tröttnar å avslutar sina/sitt medlemskap!!??
    det är tråkigt att du skall klampa på på samma sätt som lasse cub..... det förstör bara för dig/er
    lite lustigt dock ... med de "nya" som registrerar sig under suspekta namn å tycks veta det mesta om allt ....
    personlighets klyvning finns det medicin å vård för .......
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  3. #43
    Ultra Palm
    Guest

    Standard

    Kenneth (PJ) 67

    Dina inlägg orkar jag inte ens kommentera!

    Lasse Palm

  4. #44
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    opps det gjorde du ju precis ! hmmm konstigt ... tyckte det var nån som skrek om ömsesidig respekt å dylikt tidigare ! .....
    men det kan ju inte ha varit du palm...... :roll: :roll:
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  5. #45
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Tja hur pass länge denna tråd får vara "upplåst"
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  6. #46

    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    129
    Jobb
    Örjan Wessberg Kolarvägen 4 61172 Stigtomta
    Klubb
    Nyköping

    Standard ja vad säger man...

    Citat Ursprungligen postat av Ultra Palm
    Kenneth (PJ) 67

    Dina inlägg orkar jag inte ens kommentera!

    Lasse Palm
    Har lovat mig själv att inte lägga mig i för mycket men nu börjar även jag tröttna på allt detta gnäll på RCFF!

    Vad i Kenneths inlägg är det du inte orkar kommentera?
    Han har helt rätt i sak det han skriver, nämligen att det faller på sin orimlighet att markägaren säger upp ärendet pga bullerklagomål för att sedan direkt skriva ett nytt avtal med den fd. ordföranden...

    Med tanke på smff:s bravader de senaste 20 åren så är jag inte ett dugg förvånad över allt som hart först upp till ytan. Missnöjet inom SMFF och oss medlemmar diskuterades inom klubbarna redan på åttiotalet. Då var det exact samma klagomål som idag, nämligen "vad får jag för mina pengar?" och "vad gör SMFF för mig?".
    Alla klagomål dämpades snabbt och effektivt, precis så som sker idag.

    Vad är egentligen problemet?
    Låt RCFF vara ifred och lägg er energi på ert eget
    "fantastiska" förbund SMFF!
    SMFF håller på att dö och det kan bara hindras genom en radikal förbundsförändring, bla genom borttagandet av paragraf 37!

    Patetiskt att smått fanatiska SMFF-anhängare håller till här och skriver på detta forum som de dessutom hela tiden gör allt för att sänka.
    Skriv era inlägg på ert eget forum istället så kanske det finns någon aktivitet där iallfall.

    My humble opinion.
    \Ö.
    Spektrum DX7
    Spektrum DX3

    CmPro Cessna 182
    AXN Floater
    Sky Raider Mk1
    Seagull Spacewalker 2

    Kör även bil och båt när vädret tillåter:
    * HPI Savage ATV *
    * RS Racing Baja Buggy (30cc Bensin)
    * HPI Brama *
    Plus en radiostyrd pulka, radiostyrd vattenskooter och lite annat...

  7. #47
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Plutoorjan, bra skrivet. Satt själv och funderade på något bra att skriva när ditt inlägg dök upp. Kan bara hålla med.
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  8. #48
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    (P J) är för er som inte vet mitt nya namn som jag fått av herr palm!
    dvs pelle jöns ....
    jag håller mig till det namn som folk presenterar sig med oavsett hur illa jag tycker om personen ifråga ... då vet ju iaf alla andra vem jag pratar med/om....... en liten tanke bara :roll:
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  9. #49
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kenneth67
    (P J) är för er som inte vet mitt nya namn som jag fått av herr palm!
    dvs pelle jöns ....
    jag håller mig till det namn som folk presenterar sig med oavsett hur illa jag tycker om personen ifråga ... då vet ju iaf alla andra vem jag pratar med/om....... en liten tanke bara :roll:
    Äsh, du är väl yngre än honom och därför behöver han inte respektera dig :badgrin:
    Mvh / Fredrik Glawe.

  10. #50
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Jag vill bara poängtera hur viktigt det är man bemöter kritik och aldrig låter demokratin åtsidosättas av personer som ordförandeexemplet från Lund. De ska inte få lyckas med att förstöra för sina medlemmar som litat på dem. Var det än händer - ska rättvisan segra. Liknande händelser sker ideligen och bara tack vare att de flesta inte orkar ta upp kampen - segrar manipulerarna till slut. Ni har säkert exempel på detta i er omgivning.

    Varför fick flertalet medlemmar i Lundaklubben ingen hjälp av det utryckande SMFF? Nej, istället satt Bengt-Olof Samuelsson som mötesordförande på VÅR KLUBBS klubbmöte och blandade friskt SMFF:s och Lundaklubbens stadgar för att gå en styrelseorförandes ärende - som ju handlade helt i eget syfte. Det var SMFF egna medlemmar SMFF-styrelsen körde över! Fick den fd ordförande även hjälp från SMFF att hitta på och skriva uppsägningsavtalet med markägaren?

    Mvh
    Ove

  11. #51
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Glawe
    Citat Ursprungligen postat av kenneth67
    (P J) är för er som inte vet mitt nya namn som jag fått av herr palm!
    dvs pelle jöns ....
    jag håller mig till det namn som folk presenterar sig med oavsett hur illa jag tycker om personen ifråga ... då vet ju iaf alla andra vem jag pratar med/om....... en liten tanke bara :roll:
    Äsh, du är väl yngre än honom och därför behöver han inte respektera dig :badgrin:
    kan så tyckas ... men som sagt respekt är inget man får den förtjänar man eller hur det nu var !??
    respektera dom som är äldre sades med av ngn tidigare ... visst om dom uppför sig som äldre å med den värdighet som anstår en äldre ....
    mina leksaker är dyrare å bättre än dina .... nä sådana uttalanden vinner inte min respekt
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  12. #52

    Standard korr.

    Så det inte blir missförstånd. Det finns inte något nytt kontrakt på Lundafältet. Det är uppgifter som inte stämmer.
    JAg är god vän med markägaren och framförallt "sonen" då denna idag driver lantbruket. DET ÄR väldigt mycket klagomål på klubben, och att uppsägning inte skett tidigare är konstigt.
    Klubben har sedan jag varit med 1990, haft stränga regler avseende bulle r och flygområden, detta till avsikt att EJ störa grannar i onödan.
    NÄR detta fungerade så mättes alla modeller (tror det var 85dba) i vilket fall lite lägre än andra klubbar. Detta var ett beslut som togs i begynelsen för att unvika uppkomnen situation. Vårt första fält blev klubben av med efter 5 år(crika) just pga buller. Detta gjorde att frågan fick ny vikt i klubbens uppsatta mål. Vi satte upp tydliga flygtider som var i samråd med grannar. Klart att man vill flyga alla kvällar men fredagar och söndagar var vi begränsade till 18:30. Vi är inte ensamma i Lundskommun.
    Vi såg kontinutet i vär klubb, goda relationer skapar varaktighet.
    Ett sunt förnuft har skapats efter hand, elflyg bedömdes vara ok, efter flygtider om det ej var av högprestanda variant(dba) i enlighet med grannarnas samtycke.

    Tyvärr så har inte detta följts av klubbmedlemmar. DEt har flygits med motorer som legat över dba begränsning, flygområden har "försvunnit", och flygtider har man inte brytt sig om i största allmänhet.

    DEtta har skapat irreterade grannar de sista säsongerna, och enligt markägaren har han haft STORA påtryckningar av grannar till fältet.
    Så att påsta att markägaren ljuger om detta är en LÖGN.

    Det är en liten värld vi lever i, i synnerhet i Lantbrukssfären i Lund. Alla känner alla, och vår klubb kommer nog ha problem att få ett nytt fält pga av att vi inte följt våra egna regler. (jag vet jag bröt mot dem själv när jag flög min elhelikopter innan beslut togs, tror nog inte det störde nämvärt dock.. ) Att gå upp till kamp som vissa tyckte och inte bry sig om något man kommit överrens om utan att köra på i enligthet med naturvårdsverkets regler är nog fel metodik i ett infekteratläge. Ett sånt beslut skall tas INNAN man anlägger fältet.

    Gott nytt år

    önskas

    Björn Johansson

  13. #53

    Standard

    Markägaren har aldrig till någon aktiv medlem yttrat varken något om buller eller färdväg. Ren dikt och lögn från förre ordföranden som numera arrederar vårt klubbfält privat.



    Uj jo! Det kan du räkna med! Han har både ringt själv och pratat med oss på fältet, detta är ju inget nytt! har varit på tapeten i MÅNGA år!
    /Björn

  14. #54
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Bra att du svarar Björn. Men det hade varit bättre om du hade hållt dig till fakta. Kom inte och påstå att markägaren kontaktat medlemmar på fältet. Jag och den nye ordförande hör till klubbens mest aktiva - och vi har varit på fältet flest gånger UTAN att markägaren någon gång fört detta på tal. Dessutom har det ju knappt varit någon aktivitet på fältet under 2007, så då skulle det ju finnas ännu mindre anledning att klaga.

    Lundaklubbens förre ordförande (nära besläktad med dig) uppsökte markägaren med en färdigskriven uppsägning av arrendet - där uppsägningen av arrendet motiverades med bullerklagomål och fel körväg till fältet.
    Markägaren behövde bara sätta dit sin namnteckning, vilket han gjorde. Men markägaren skulle väl aldrig själv skriva en sådan uppsägning utan att först ha sagt till de medlemmar som "bröt" mot färdvägen till fältet. Varför skulle markägaren tigit om det och om möjligt endast informerat klubbens förre ordförande? Och varför höll då den förre ordförande tyst om det till oss medlemmar? Varför tog han ensamt beslut om att RCFF-medlemmar inte skulle ha rösträtt i klubben? Varför uteslöt han medlemmar i klubben utan stöd i stadgan? Varför lämnade han ut klubbens INTERNA chattdiskussion till SMFF:s styrelse UTAN att vare sig fråga eller informera medlemmarna? Varför bjöd han in SMFF:s styrelse att leda VÅRA klubbmöten? På vilka grunder och med vilken rätt påstod han att RCFF ville ta över klubben? Varför föreslog han en nedläggning av klubben där tillgångarna skulle överföras till SMFF. Varför föreslog han att starta en ny klubb och få tillbaka tillgångarna från SMFF? Varför skrev han en uppsägning av markarrendet och bad markägaren skiva under? Varför gjorde han sedan en muntlig överenskommelse med markägaren om att själv få bruka fältet privat?

    Lundaklubben - som nu är räddad och FRI - har en ny ordförande som hade ett LÅÅÅNGT samtal med markägaren. Han bekräftade att det finns en muntlig överenskommelse mellan klubbens förre ordförande och honom om att utnyttja klubbfältet. Han sa inte ett ljud om varken buller- eller bilkörningsklagomål.

    Man vill så gärna att det ska vara på ett visst sätt - men det blir ingen sanning bara för att man PÅSTÅR det. Lögner och sanningar lever sina egna liv. Det är kul när sanningen till slut kommer ikapp.

    Gott Nytt År!

    Mvh
    Ove

  15. #55
    Ultra Palm
    Guest

    Standard

    Ove!
    Du slingrar dig som en orm!

    Lasse Palm

    en stolt SMFF medlem

  16. #56

    Standard s

    Det finns som vanligt alltid två sidor på konflikter.. :evil:

    Tror nog hela sverige är medveten om vad som hänt så att skriva detta är kaka på kaka

    Varför skulle markägaren tigit om det och om möjligt endast informerat klubbens förre ordförande?
    Och varför höll då den förre ordförande tyst om det till oss medlemmar?

    Detta är väl ändå inte sant? (Förre ordförande är mkt god vän med lantbrukaren, naturligt då att kontakta ordf?!

    Varför tog han ensamt beslut om att RCFF-medlemmar inte skulle ha rösträtt i klubben? Inget eget beslut. Ni skulle få flyga vidare som vanligt och ett rätt ändring i stadgan/ordningsregler skulle klubbas igenom.

    MVh

    /Björn

  17. #57
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    ahaaaa nu vet jag ....de tre musketörerna ... den visas väl runt jul om jag inte minns fel.... åså kalle anka på jul afton ... ikväll e det grevinnan å betjänten ... det är ju ett måste ... åååå var det nån som missat att det är nyårs afton ???? ajdå idag ska man inte gapa stort för då kan man få en raket i munnen å dom går inte att äta .... å skumpan kan man ha å släcka elden med om det går illa .... se så små barn ut å skjut raketer på grannen nu ut å va lite söndags bombare .... flygare förenen eder å olla ut det gammla å tanka in det nya ..nästa år flyger vi lågt å då jä***r får ni huka er ...för det går undan utan landställ
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  18. #58

    Standard s

    Att detta blvit så infekterat ÄR enbart att RCFF medlemmar 2 st
    Ove/Jesper Nielsen inte fick röstlängd till att ett regelrätt möte genomförts. (Det skall nämnas att ett sådant skedde 2007 men det var EJ rätt genomfört.)
    Det fanns fler RCFF medlemmar i klubben men dessa var även medlemmar i SMFF så dessa berördes inte.
    Konklusion: Ove och Jesper skulle säkert (vad jag tror) flygit vidare som vanligt utan någon som helst skillnad utan röstlängd under säsong 2007 och under möte 2008 så fall fått en ändring i stadgan/ordningsregler för att allt skulle vara rätt. JAg ser inte detta som ett problem. dock så blev de det då det har varit tråkig inställning från RCFF ordf med fler som har splittrat klubben i 2 halvor, då igentligen i dettta läge 2007 endast berörde ove och jesper (nära släkt )

    Att en ändring under 2008 skulle skett på medlemmarnas begäran är kanske fullt möjlig, men som detta har stötts och blötts så kan man sätta det i paritet med minister mordet i pakistan ( i förhållande i ordväxling).

    Om jag skulle varit i berördas kläder skulle jag funnit mig i situtionen tills allt blivit rätt genomfört.

    MVH

    Björn

  19. #59
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Det finns ett flertal medlemmar i klubben som kan intyga att jag återger en sann bild av händelseförloppen.

    Jag och min bror betalade den medlemsavgift VI HADE FÅTT ETT INBETALNINGSKORT PÅ! Vi erhöll sedan var sitt medlemskort för 2007. Vi var fullt betalande klubbmedlemmar - ändå tycker du att det är OK att vi inte skulle ha rösträtt! Du har uppenbarligen blivit fostrad i en helt fel skola vad gäller demokrati. Det handlar inte om att vara "smartast" och lura sig fram med manipulationer och tolkning av stadgar. Det handlar om att tänka mer på sina klubbkamrater än på sig själv.

    Även om Ni anser att Ni har vunnit en seger med hjälp av SMFF:s styrelse som kom och vred och vände på två föreningars stadgor och slutligen hur Ni förmådde markägaren att skriva under en uppsägning av klubbfältet - så är förlusten av respekt för er som personer och modellflygare betydligt större.

    Styrelsen - där du ingick - agerade uselt - vilket jag påtalade. Detta och inget annat är roten till allt det tråkiga i Lundaklubben. Det finns ingen ursäkt för att den förre ordförande teg och höll tyst när medlemmarna ställde frågor, att utesluta medlemmar utan stöd i stadgan i all synnerhet när det är STYRELSEN som begått misstagen. Plus allt det som hände senare.

    Mvh
    Ove

  20. #60
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard Re: korr.

    Hej Hej,Björn !!

    du skrev :
    Så att påsta att markägaren ljuger om detta är en LÖGN.

    lägg av med detta Lögen eller annat jag vill inte hört här nästa gången !!

    det räcker med missförstånd eller annat ord det räcker med detta och det skulle vore trevlig att Disktuera om saken bättre att man ska inte kallas "Lögen" flera gången av olika Person uppfatta du,björn nu ??

    för att vi försöker att stöda till RCFF i framtiden nu !!
    kom inte med att snacka om Lögen tack !!

    MVH Steve


    :? :? :?
    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Liknande ämnen

  1. ove am rcff smff
    Av kenneth67 i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2013-09-10, 18:19
  2. RCFF vs SMFF
    Av teamleader i forum Nybörjare
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2013-05-30, 11:49
  3. klubbar smff/rcff???
    Av kenneth67 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 19:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •