Reklam

Resultat 1 till 11 av 11

mne: Bilder p den nya..

colssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlgg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatr p waterjet maskin.
    Klubb
    Fredls

Standard Bilder p den nya..

Hr r en hg bilder p min nya Protech Enigma XTR som jag just har packat upp.. Motorn r en Protech .28

/ Christian Olsson

Reg.datum
    maj 2006
    Inlgg
    221
    Jobb
    Sound Designer
    Klubb
    Vallentuna modellflygklubb

Standard

Jklar vad kul du ska ha!!
    r sjlv sugen p att ta upp bilkrningen igen. Blev riktigt sugen nr jag sg Drhankes FG p filmforumet!
    'Har du slutat flyga eller...

Reg.datum
    maj 2006
    Inlgg
    221
    Jobb
    Sound Designer
    Klubb
    Vallentuna modellflygklubb

Standard

r sjlv sugen p att ta upp bilkrningen igen. Blev riktigt sugen nr jag sg Drhankes FG p filmforumet!

pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlgg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

Standard

Grym sak.
    Vad r hlen undertill fr - kan man starta p kugghjulet om snret inte r bra? - Eller r det bara fr att plocka in lera is och annat skit?

colssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlgg
    1 184
    Jobb
    Klubb
    Fredls

Standard

Citat Ursprungligen postat av Wfflan

Hahaha! ja kul ska jag ha!
    Vi r ett par modellflygare som trffas och kr rc bil i ett grustag d och d. Det r hur kul som helst och inte lika serist som modellflyget kan vara.

Jag tnkte dock inte sluta flyga. Allt har ju sina tjusingar! Det roliga med bilarna r ju att man fr skruva en massa och det kan jag sakna med flygplanen.

Citat Ursprungligen postat av pgrts
    Grym sak.
    Vad r hlen undertill fr - kan man starta p kugghjulet om snret inte r bra? - Eller r det bara fr att plocka in lera is och annat skit?
    Hlen r fr att man ska kunna komma till med hjulet frn en startmotor om man inte vill anvnda dragstarten.. Tyvrr drar det in en hel massa skit dr men man kan ju stta igen hlen om man vill.
    / Christian Olsson

Standard

h en sn basher! s kul du ska ha nu!

Ett tipps bara, inkrning av motorn r det viktigaste du skall ha som ml nu. Ett bra tips r:

kr tre minuter som den r p nlarna, stanna kolla temp under 100grader, ta ur stiftet dra kolven i bottenlget. Lt nu svalna helt. Gr detta 10ggr minst helst 15 om du orkar... inte rra nlar under denna period. Krningen skall vara varierad ej full gas mer n 5s, men alternera s gott du kan men ngra urgasningar.

Efter 3min krningarna s ker du till 7-8min skruva in nlen ngot s tempen blir ca 110 som mest, ur med stift lt svalna varje gng med kolv i botten. Gr detta 5ggr.

Nu kan du brja gasa lite mer villt, stll in nlen ngot mera s temp hller sig runt 110-115 grader, kr hela tanken men ta ur stift kolv i botten efter varje kr pass. Nr du gjort detta 4-5 tankar s kan du brja kra p allvar...

Vi har gjort detta med en CEN GST 7.7 och en snllare och mer ltt hanterlig motor fr man leta efter, funkar i alla vder och kommer ge dig mkt krgldje!
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

colssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlgg
    1 184
    Jobb
    Klubb
    Fredls

Standard

Tack fr tipsen Hanke! Frsta gngen jag kr in en bilmotor s vi fr hlla tummarna att allt gr vl. tror du att jag ska ta upp ett hl kring motorn i karossen? Hr r iofs gott om plats under karossen fr luften att flda men man vet ju aldrig.

Hoppas p lite sn nu d!
    / Christian Olsson

Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlgg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslvs Flygklubb

Standard

FAn Christian, Skitsnyggt! Det r ju nstan s man blir sugen p en liten bil.
    Nn som kr i staffanstorp ?
    Mvh / Fredrik Glawe.

Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlgg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

Standard

Citat Ursprungligen postat av Glawe
    FAn Christian, Skitsnyggt! Det r ju nstan s man blir sugen p en liten bil.
    Nn som kr i staffanstorp ?
    Jamen jsses!
    Hur mnga smkommuner i det hr landet kan stoltsera med bde off road och en jttefin permanent asfaltbana fr banracing frutom just Staffanstorp?
    /\/\vh // /\/\r J.

Standard

prova med karossen p, du skall kra in motorn som du kommer att bruka den sen, hll bara motorn under luppen vad gller temp. Likas kr motorn p soppan som du kommer anvnda s kommer nlar mm st helt perfekta nr du r klar. Du borde inte behva justera nlen alls om du r noga med inkrningen, enda fallet kan va vid vder omslag men hgst 1/8 beroende p luften, temp osv...

Ju mer nog du att kra in motorn ju mer kommer du upptcka att det verkligen var vrt det. Jag fuskade totalt med min RB och den kan vara fullstndigt hoppls medans andras bara gr hur bra som helst...
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

colssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlgg
    1 184
    Jobb
    Klubb
    Fredls

Standard

Var just ute och premirkrde motorn/bilen och den gick verkligen bra.
    Jag krde frst motorn ett par min p fabriksinstllningarna men hll som mest halvgas.. Efter c.a 8 dl soppa har jag brjat nla in den s smtt.. Fy f*n vilket drag det r i motorn!
    / Christian Olsson

Liknande mnen

1. Bilder, Bokis och drHanke flyger(Nu med rrliga bilder)
    Av flygar henry i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 12
    Senaste inlgg: 2006-09-23, 14:44
  2. KMP Me 109, bilder
    Av K- i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlgg: 2006-07-22, 11:40
  3. Bilder!!
    Av ssn i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 10
    Senaste inlgg: 2006-06-04, 11:27
  4. Svar: 18