Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Bilder på den nya..

  1. #1
    colssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatör på waterjet maskin.
    Klubb
    Fredlös

    Standard Bilder på den nya..

    Här är en hög bilder på min nya Protech Enigma XTR som jag just har packat upp.. Motorn är en Protech .28

























    / Christian Olsson

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    221
    Jobb
    Sound Designer
    Klubb
    Vallentuna modellflygklubb

    Standard

    Jäääklar vad kul du ska ha!!
    Är själv sugen på att ta upp bilkörningen igen. Blev riktigt sugen när jag såg Drhankes FG på filmforumet!
    'Har du slutat flyga eller...

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    221
    Jobb
    Sound Designer
    Klubb
    Vallentuna modellflygklubb

    Standard

    Jäääklar vad kul du ska ha!!
    Är själv sugen på att ta upp bilkörningen igen. Blev riktigt sugen när jag såg Drhankes FG på filmforumet!
    'Har du slutat flyga eller...

  4. #4

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Grym sak.
    Vad är hålen undertill för - kan man starta på kugghjulet om snöret inte är bra? - Eller är det bara för att plocka in lera is och annat skit?

  5. #5
    colssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatör på waterjet maskin.
    Klubb
    Fredlös

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Wåfflan
    Jäääklar vad kul du ska ha!!
    Är själv sugen på att ta upp bilkörningen igen. Blev riktigt sugen när jag såg Drhankes FG på filmforumet!
    'Har du slutat flyga eller...

    Hahaha! ja kul ska jag ha!
    Vi är ett par modellflygare som träffas och kör rc bil i ett grustag då och då. Det är hur kul som helst och inte lika seriöst som modellflyget kan vara.

    Jag tänkte dock inte sluta flyga. Allt har ju sina tjusingar! Det roliga med bilarna är ju att man får skruva en massa och det kan jag sakna med flygplanen.

    Citat Ursprungligen postat av pgrts
    Grym sak.
    Vad är hålen undertill för - kan man starta på kugghjulet om snöret inte är bra? - Eller är det bara för att plocka in lera is och annat skit?
    Hålen är för att man ska kunna komma till med hjulet från en startmotor om man inte vill använda dragstarten.. Tyvärr drar det in en hel massa skit där men man kan ju sätta igen hålen om man vill.
    / Christian Olsson

  6. #6

    Standard

    åh en snö basher! å så kul du ska ha nu!

    Ett tipps bara, inkörning av motorn är det viktigaste du skall ha som mål nu. Ett bra tips är:

    kör tre minuter som den är på nålarna, stanna kolla temp under 100grader, ta ur stiftet å dra kolven i bottenläget. Låt nu svalna helt. Gör detta 10ggr minst helst 15 om du orkar... inte röra nålar under denna period. Körningen skall vara varierad ej full gas mer än 5s, men alternera så gott du kan men några urgasningar.

    Efter 3min körningarna så öker du till 7-8min skruva in nålen något så tempen blir ca 110 som mest, ur med stift låt svalna varje gång med kolv i botten. Gör detta 5ggr.

    Nu kan du börja gasa lite mer villt, ställ in nålen något mera så temp håller sig runt 110-115 grader, kör hela tanken men ta ur stift å kolv i botten efter varje kör pass. När du gjort detta 4-5 tankar så kan du börja köra på allvar...

    Vi har gjort detta med en CEN GST 7.7 och en snällare och mer lätt hanterlig motor får man leta efter, funkar i alla väder och kommer ge dig mkt körglädje!
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  7. #7
    colssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatör på waterjet maskin.
    Klubb
    Fredlös

    Standard

    Tack för tipsen Hanke! Första gången jag kör in en bilmotor så vi får hålla tummarna att allt går väl. tror du att jag ska ta upp ett hål kring motorn i karossen? Här är iofs gott om plats under karossen för luften att flöda men man vet ju aldrig.

    Hoppas på lite snö nu då!
    / Christian Olsson

  8. #8
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    FAn Christian, Skitsnyggt! Det är ju nästan så man blir sugen på en liten bil.
    Nån som kör i staffanstorp ?
    Mvh / Fredrik Glawe.

  9. #9
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Glawe
    FAn Christian, Skitsnyggt! Det är ju nästan så man blir sugen på en liten bil.
    Nån som kör i staffanstorp ?
    Jamen jösses!
    Hur många småkommuner i det här landet kan stoltsera med både off road och en jättefin permanent asfaltbana för banracing förutom just Staffanstorp?
    /\/\vh // /\/\r J.

  10. #10

    Standard

    prova med karossen på, du skall köra in motorn som du kommer att bruka den sen, håll bara motorn under luppen vad gäller temp. Likaså kör motorn på soppan som du kommer använda så kommer nålar mm stå helt perfekta när du är klar. Du borde inte behöva justera nålen alls om du är noga med inkörningen, enda fallet kan va vid väder omslag men högst 1/8 beroende på luften, temp osv...

    Ju mer nog du att köra in motorn ju mer kommer du upptäcka att det verkligen var värt det. Jag fuskade totalt med min RB och den kan vara fullständigt hopplös medans andras bara går hur bra som helst...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  11. #11
    colssons avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 184
    Jobb
    CNC Operatör på waterjet maskin.
    Klubb
    Fredlös

    Standard

    Var just ute och premiärkörde motorn/bilen och den gick verkligen bra.
    Jag körde först motorn ett par min på fabriksinställningarna men höll som mest halvgas.. Efter c.a 8 dl soppa har jag börjat nåla in den så smått.. Fy f*n vilket drag det är i motorn!
    / Christian Olsson

Liknande ämnen

  1. Bilder, Bokis och drHanke flyger(Nu med rörliga bilder)
    Av flygar henry i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-23, 14:44
  2. KMP Me 109, bilder
    Av K-Å i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-22, 11:40
  3. Bilder!!
    Av ssn i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 11:27
  4. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 19:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •