Idag kom den Med kort anten och allt mums![]()
![]()
![]()
Idag kom den Med kort anten och allt mums![]()
![]()
![]()
/ Johan
www.salarfk.se
så trevlig Du äger den hoppas jag att du är nöjd med den Lycka tillUrsprungligen postat av loop
MVH Steve
8)
8)
Excell 60 2 St
Heim 10 CC skala Hughes 500 E
Concept SR
Modeltech Cap 21 2 st
Wonder 2 St
skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)
Det vart 9970:- för T12FG 2.4GHz och 35MHz modul.Trainer kabel och lite andra småsaker.
Det lilla jag hunnit kolla ännu så ser allt kanon ut PD_Armataz_02_11
/ Johan
www.salarfk.se
jag vet en kille som är avundsjuk på din radio o dina fina japalenos :cry:Ursprungligen postat av loop
Get high with hovering not drugs
Wesse .. vad skulle du ha 12 kanaler till, de räcker ju till att flyga 3 flygplan samtidigt och de skulle du och jag aldrig klara ändå så varför ens tänka på en sån radio![]()
![]()
![]()
jag skulle behöva en sådan här....Ursprungligen postat av Sigun
![]()
Get high with hovering not drugs
Wesse du som vet allt vet du när den där T14MZ 2.4 Ghz släpps eller ?
Det blir å beställa en sån då kan ja lova
Hörni,
Vad betyder "regionlåsning"? Kan sändaren/mottagaren på något vis känna av att den inte är i sin rätta region? Eller är det en överlagrad signal så att USA-sändare bara talar med USA-mottagare?
Eller va?
Ciao!
T14MZ 2.4 är samma som 35Mhz man har bara bytt modul så den borda gå att få tag på redan nu. annars lan man ju köpa 35Mhz med en 2.4GHz modul.Ursprungligen postat av Stuff
/ Johan
www.salarfk.se
Är de så de är...
Vet ni om de är tillåtet å köra me den amerikanska 2.4ghz modulen till T14MZ i Sverige ??
Är det nån skillnad på radion i Usa å Sverige utom att den levereras som mode 1 ?
Hej Stuff,
Är den Amerika-sålda modulen typgodkänd i EU så borde det rent lagligt inte vara några bekymmer. Men det är ju definitivt inte alls säkert. Dessutom står det tidigare i denna tråd följande:
"Senaste info om Futabas T14/T12/T12FG modul är att de är regionlåsta! Man måste alltså ha en radio som har rätt region för att kunna använda modulen, man kommer alltså inte att kunna köpa modulen från USA/Asien ex och använda den i sin Europa radio..."
Skall du få några svar som är att lita på (?) så torde du nog fråga Futaba direkt...
Hälsningar
Roger
tänkte köpa radion i Usa oxå så de borde väl inte bli nåra problem då men ja ska dra i väg ett mail till Futaba å se va dom säger
Men tack för snabba svar få se om de blir nån radio till sommaren
2.4 modulerna du köper i USA sänder ut en starkare signal och vad jag har förstått så är dom inte tillåtna i svarige.
/ Johan
www.salarfk.se